Categories: اخبار نساجی

وزیر نیرو در جمع مدیران صنعت آب و برق: طرح‌های خلاف منافع مردم را زیر پا می‌گذاریم

 

اقتصاد برق از بودجه تفکیک می‌شود

وزیر نیرو در مراسم معارفه خود با تاکید بر این‌که واگذاری دانشگاه صنعت برق ندانم کاری بسیار بدی بود که اتفاق افتاد، به لزوم اصلاح تعرفه آب وبرق اشاره کرد و گفت: در صورتی که با برق همراهی و اندکی افزایش قیمت تحمل شود، اقتصاد برق را از بودجه کاملا منفک می‌کنیم و صنعت می تواند ادامه حیات دهد.

به گزارش ایسنا، حمید چیت‌چیان در بین مسئولان حوزه صنعت آب و برق با تاکید بر این‌که شعار ما مدیریت تامین کالا است، گفت: با نگاهی به میزان تولید نیروگاه‌ها و فروش برق دیده می‌شود که یک چهارم از برق تولیدی تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد از بین می رود. ما مسوولیم و نمی توانیم چشمانمان را روی این موضوع ببندیم.

وی تصریح کرد: سطح دانش ما بسیار خوب است اما باید آن را به سطح جهانی ارتقا دهیم. اگر دانش را در این حد نگه داریم نمی توانیم نیازهای آینده را تامین کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: کار واگذاری دانشگاه صنعت برق یک ندانم کاری بسیار بدی بود که اتفاق افتاد.

هر طرحی خلاف منافع مردم باشد زیر پایش می‌گذاریم

چیت‌چیان با تاکید بر لزوم این که اقتصاد صنعت به دانش پایه تبدیل شود گفت:‌ اگر جایی خدمات ما با منافع مردم ناسازگار باشد، ما آن را طرح زیر پا می‌گذاریم.

وی با اشاره به آبرسانی به روستاها از طریق تانکر گفت:‌ آبرسانی با تانکر معنا ندارد، در حالی که هزاران میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.

رسالت‌های مهم وزارت نیرو

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که وزارت نیرو سه رسالت مهم بر عهده دارد، اظهار کرد: کمک به توسعه ملی، ارائه خدمت مستقیم به مردم و صیانت و حفاظت از منابع آب سه رسالت مهم وزارت نیرو هستند.

چیت‌چیان با اشاره به خشکسالی کشور گفت: تغییر اقلیم مشکل را مضاعف کرده است و با برنامه ریزی و مدیریت هوشمندانه باید با همین محدودیت منابع پشتوانه لازم را برای رفاه مردم را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این‌که مهمترین چالش‌های پیش روی در دو محور محدودیت منابع آب و محدودیت منابع مالی خلاصه می‌شوند با تاکید بر علت چالش،گفت:‌ صنعت ناتوان نیست بلکه در صنعت آب و برق تمام درآمدمان به اندازه یک چهارم هزینه ها هم نیست که نمی توان این وضعیت را ادامه داد.

تفکیک اقتصاد برق از بودجه در صورت تحمل افزایش دو سه ساله قیمت

وزیر نیرو تاکید کرد:‌به نمایندگان قول دادم در صورتی که با بخش برق همراهی شود و اندکی افزایش قیمت تحمل شود، اقتصاد برق را از بودجه کاملا منفک می‌کنیم و صنعت می تواند ادامه حیات دهد.

چیت‌چیان ادامه داد: در صحبت‌های خود گفتم تعهد می‌کنم آنچه را که خانوار می‌خواهد برای آب و برق هزینه کند از هزینه موبایل نباید بیشتر باشد.

نباید شرکت‌ها منبع طلبکاری بیشتر از دولت باشند

وی همچنین بر قابلیت بسیار در بخش خصوصی سازی صنعت برق تاکید کرد و گفت: غیر از موضوع تعرفه می توان کارهایی را انجام داد از جمله جذب سرمایه بخش خصوصی؛ در صورت امکان در طرح‌های مختلف نیمه کاره و جدید باید با شرکت‌های خصوصی مشارکت شود. نباید این گونه باشد که شرکت‌ها منبع طلبکاری بیشتر از دولت باشند.

وزیر نیرو با تاکید بر این‌که فلسفه اجتماع امروز ما روشن است از نامجو تقدیر و سپاسگذاری کرد و گفت:‌نامجو انسان بسیار بزرگ با سجایای اخلاقی بی شمار است و می دانم تحت چه فشاری کارها را انجام داده بنابراین از وی تشکر می‌کنم.

چیت‌چیان افزود: نامجو همچنین از رده‌های بالاتر به صنعت تحت فشار بوده و اگر بزرگی طبع، مقاومت و حضور وی نبود الان شرایط بسیار سخت‌تری می‌داشتیم. وی تمام توان خود را به کار برد و خدمات شایسته به صنعت انجام داد.

وی تصریح کرد: باید از گذشتگان صنعت از جمله تمام مدیران صنعت از قبل از انقلاب تاکنون تشکر کرد. چرا که صنعت آب و برق مرکز خدمت خالصانه به مردم است.

وزیر نیرو تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان متدین در قبل از انقلاب یکی از معدود جاهایی را که انتخاب می کردند صنعت آب و برق بود و این صنعت در میان تمام دستگاه‌های اجرایی از لحاظ ساختار استثنا بود. به گونه‌ای که از قبل از انقلاب با هوشیاری موسسان تابعه وزارت نیرو هر کدام به صورت یک شرکت سازماندهی شده بودند و مدیران عامل شرکت‌ها با اختیاری برابر اختیار وزیر و با به کارگیری نوآوری و استعدادها کارها را انجام می‌دادند.

چیت‌چیان با اشاره به وزرای نیرو در بعد از انقلاب از جمله تاج، شهید عباسپور، مقدم، غفوری فرد، زنگنه، بیطرف و فتاح تا نامجو از همه آن‌ها تشکر کرد و موفقیت‌های امروز صنعت را تبلور انباشته شدن علم تمام گذشتگان دانست.

وی همچنین از ملاکی، رنجبر و مومنی که در جلسه تودیع و معارفه نامجو و چیت‌چیان حضور داشتند یاد و تشکر کرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago