Categories: اخبار نساجی

پاسخ احمدی مقدم به گرانی نرخ جریمه ها

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه شعار طرح نوروزی امسال بهار من آرامش و رضایت تو تعیین شده است گفت: دو سوم نیروهای پلیس در نوروز مشغول خدمت هستند.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در هفتمین نشست روسای پلیس راهور با اشاره به اینکه پلیس راهور در سال ۹۰ سال خوب و موفقی را پشت سر گذاشت اظهار داشت: اگر روند تلفات رانندگی در کشور ادامه می یافت امسال باید ۶۰ هزار نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دادند این درحالی است که سال گذشته با ۶ میلیون خودرو و ۳ میلیون موتورسیکلت ۲۸ هزار نفر کشته شدند. اما امسال با ۱۴ میلیون خودرو و ۸ میلیون موتورسیکلت تعداد کشته ها و مجروحان کاهش چشمگیری یافته است در یکسال گذشته با وجود افزایش ۱۰ درصدی خودروها شاهد کاهش ۱۴ درصدی تلفات هستیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه کشته ها و مجروحان حوادث رانندگی بیشتر نان آوران خانواده هستند و همین امر باعث افزایش مصیبت های بسیاری برای خانواده ها می شود کمترین نتیجه تصادفات فرد کشته شده است اما همین امر باعث می شود تا خانواده ای فلج و از نظر روحی صدمات بسیاری به آنها وارد شود.

احمدی مقدم به کشته های حوادث رانندگی اشاره کرد و افزود: متاسفانه موتورسوارانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند قشر جوان و نیروی فعال جامعه هستند اما به دلیل اینکه از قشر ضعیف جامعه هستند از موتورسیکلت استفاده می کنند برخی ها نیز می گویند که پلیس باید در برابر این افراد که از قشر ضعیف هستند، اغماض کند.

وی تاکید کرد: مردم پلیس را جلوه اقتدار خدا می دانند که از روی رحمت و دلسوزی به وظایف خود عمل می کنند. چندی پیش نماینده مجلس به من گفت که چرا میزان جریمه ها بسیار بالا است در پاسخ به وی گفتم میزان جریمه ها معقول و سنجیده است. خودم روزانه ۱۰۰ راننده را که با موبایل در حال صحبت هستند مشاهده می کنم که نشان می دهد برخی از موارد قانون هنوز بازدارنده نیست. البته با اعمال نمره منفی و توقیف ترمز برخی از تصادفات کشیده شده است.

فرمانده نیروی انتظامی به تخلفات موتورسواران در سطح شهر اشاره کرد و تصریح کرد: تغییری در کاهش تخلفات موتورسواران در پایتخت احساس نمی کنیم این در حالی است که در شهرستانها وضعیت وخیم تر است. رانندگان موتورسیکلت وقتی وسیله شان توقیف می شود ترجیح می دهند برای ترخیص مراجعه نکنند.

احمدی مقدم از بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی خبر داد و افزود: در سال ۸۹ با هدفمندی یارانه ها وضعیت حمل و نقل عمومی بهبود خوبی یافت و امسال با قانون جدید پلیس راهور روند نزولی تصادفات استمرار پیدا کرد امیدواریم سال آینده تمهیداتی در نظر گرفته شود که تصادفات کاهش یابد. خوشبختانه امسال در تمام ماههای سال کاهش تلفات را شاهد بودیم.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، سال آینده قوانین به صورت قاطع اجرایی شده و دیگر خبری از اجرای تدریجی قانون نیست.

وی به دیدارش با مقام معظم رهبری و ارائه گزارش به ایشان اشاره و تاکید کرد: وقتی به رهبر معظم انقلاب گفتیم که تلفات رانندگی به ۲۰ هزار نفر کاهش یافته است ایشان فرمودند در جنگ تحمیلی نیز سالانه ۲۰ هزار نفر شهید می شدند. باید کنترل تلفات رانندگی شتاب بیشتری گیرد.

احمدی مقدم ادامه داد: اگرچه امسال کشته های رانندگی به ۲۰ هزار نفر رسید اما با جشن ملی فاصله داریم و هنگامی که کشته ها به ۵ هزار نفر در سال رسید می توانیم جشن ملی برگزار کنیم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago