Categories: اخبار نساجی

پاسخ به ‌انتقادات تخصیص بودجه ‌عمرانی/افزایش حقوق‌سربازان از فروش شرکت‌ها

خبرگزاری فارس: معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به برخی انتقادات درباره میزان پرداخت بودجه عمرانی امسال پاسخ گفت و خبر داد: حقوق سربازان وظیفه در صورت فروش سهام و اموال دولت افزایش می‌یابد

رحیم ممبینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد گفته برخی نمایندگان که بودجه عمرانی طرح‌های پرداخت شده حدود ۷۵ درصد است،در حالی ‌که عمده طرح‌های عمرانی هیچ بودجه‌ای نگرفته‌اند،گفت: دو اصطلاح تخصیص و پرداخت بودجه وجود دارد که میزان پرداختها باید از خزانه کشور سوال شود، اما براساس منابع درآمدی که به طور یقین برای دولت وصول می‌شود،تخصیص بودجه عمرانی صورت می‌گیرد.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: در سال جاری به طور میانگین ۷۵ درصد از بودجه‌های عمرانی کشور تخصیص داده شده و این شامل همه پروژه‌های عمرانی اعم از پیوست و پروژه‌های متفرقه است که ممکن است پروژه‌های متفرقه کمتر تخصیص گرفته باشند.

ممبینی یادآور شد: وقتی گفته می‌شود به طور میانگین ۷۵ درصد بودجه عمرانی تخصیص داده شده، این امر به خزانه هم اعلام شده که دستور پرداخت صادر شود؛ البته برخی از دستگاه‌ها ممکن است ۷۰ درصد تخصیص گرفته باشند و برخی بیشتر اما به طور میانگین ۷۵ درصد از بودجه عمرانی سال جاری تخصیص یافت.

وی گفت: به عنوان مثال بودجه عمرانی وزارت راه ۷۳ درصد اختصاص یافته اما ممکن است یک دستگاه دیگر ۸۰ درصد اختصاص داده باشیم. ممبینی یادآور شد: خود دستگاه‌های اجرایی در مورد تک‌تک طرح‌های عمرانی و میزان تخصیص بودجه به خزانه اعلام می‌کنند که ممکن است به یک طرح ۵۰ درصد و به طرح دیگر ۹۰ درصد بودجه اختصاص دهند.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت:‌ اگر یک طرح عمرانی پول کمتری گرفته، این مربوط به دستگاه اجرایی است که به خزانه معرفی نکرده است زیرا طرحهای عمرانی براساس اولویت‌های هر دستگاه به خزانه معرفی می‌شوند.

ممبینی گفت:‌ معاونت برنامه‌ریزی تخصیص بودجه را به دستگاه اجرایی را انجام می‌دهد و کاری به بودجه تک‌تک طرح‌های عمرانی ندارد.

وی یادآور شد: در گذشته بودجه تک‌تک طرح‌ها از طریق سازمان قبلی مدیریت توزیع می‌شد، ولی اکنون این‌گونه نیست بلکه یک عدد کلان به دستگاه اجرایی مانند وزارت راه اختصاص می‌یابد و آنها این رقم را بین طرح‌ها براساس اولویت دستگاه تخصیص می‌دهند که به عنوان مثال به یک طرح ۵۰ درصد و به دیگری ۷۰ درصد یا بیشتر اختصاص می‌دهند.

ممبینی یادآور شد: برخی از دستگاه‌ها در بودجه عمرانی ۹دوازدهم، ۶۳ درصد تخصیص گرفته‌اند.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در مورد افزایش حقوق سربازان وظیفه در لایحه بودجه گفت: در لایحه بودجه ۹۱ یک حکم کلی برای سربازان وظیفه در نظر گرفته شده که از طریق فروش اموال و سهام دولت اگر درآمد محقق شود افزایش حقوق سربازان برابر برنامه ستاد کل نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

وی گفت: عدد این حکم خاطرم نیست اما یک حکم در نظر گرفته شده که با توجه به قانون جدید افزایش حقوق سربازان در صورت تحقق این درآمد به سربازان پرداخت می‌شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago