پاویون فرش دستباف ایران در نمایشگاه دموتکس چین برپا می شود

 

پس از آنکه مرکز ملی فرش ایران در ابتدای دی ماه امسال از صادرکنندگان فعال فرش ایران دعوت کرد تا آمادگی خود را برای شرکت در پاویون فرش ایران در نمایشگاه بین المللی دموتکس چین تا قبل از نهم دی ماه ۹۱ اعلام کنند، روز گذشته شرکت سهامی فرش ایران میزبان برخی از داوطلبان در نشست هماهنگی برای برپایی بهینه پاویون فرش دستباف ایران در نمایشگاه دموتکس چین بود.

ایران در نمایشگاه دموتکس چین که از ۶ تا ۸ فروردین ماه ۹۲ (۲۶ تا ۲۸ مارس ۲۰۱۳) در شهر شانگهای برگزار می شود، بصورت رسمی در یک پاویون حضور خواهد یافت. به همین منظور مرکز ملی فرش ایران، شرکت سهامی فرش را به عنوان مجری این پاویون تعیین و معرفی نموده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی فرش، این شرکت با دعوت از علاقمندان به شرکت در این نمایشگاه، برای ایجاد هماهنگی و حضوری شایسته، روز گذشته نشستی را فراهم آورد.

در این نشست علاوه بر ارایه کتاب راهنمای تجارت با کشور چین و نیز دستورالعمل شرکت در نمایشگاه، مدل غرفه سازی و جانمایی های انجام شده نیز به آگاهی شرکت کنندگان رسید.

مرکز ملی فرش ایران به منظور حمایت از تولیدکنندگان و تجار فرش بخشی از هزینه های شرکت در نمایشگاه های بین المللی را تقبل می نماید. این حمایت در برخی موارد از طریق ایجاد پاویون و گردآوردن داوطلبان شرکت در آن انجام می پذیرد.

مرکز ملی فرش ایران ۴۰ درصد هزینه های غرفه و غرفه سازی را به عنوان یارانه تقبل خواهد نمود. این در حالی است که شرکت کنندگان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی مرکز ملی فرش ایران باید هزینه حداقل ۲۵ متر فضای نمایشگاهی را به مبلغ هر متر مربع ۳۳۰ دلار (جمعا ۸۲۵۰ دلار) پرداخت کنند.

ایران در نمایشگاه دموتکس هانوفر آلمان نیز که از ۲۳ تا ۲۶ دیماه ۱۳۹۱ برگزار گردید پاویونی را تدارک دیده بود که در مجموع عملکرد مناسبی نداشت.

 

ناگفته نماند برخی از شرکت های ایرانی به صورت مستقل و بصورت منفرد در این نمایشگاه ها شرکت کرده و می کنند.

اصل گردآوردن شرکت های ایرانی در یک محل از آنجا که می تواند موجب همپوشانی گردیده و امکان ارایه خدمات بهتر و بیشتری را به بازدیدکنندگان فراهم کند بسیار مطلوب و پسندیده است. اما همین امر در صورتیکه از سوی مجری طرح و شرکت کنندگان با دقت و بدرستی انجام نشود می تواند آثار بدی را در پی داشته باشد.

گرچه مرکز ملی فرش ایران تا کنون نتوانسته است با ارایه برنامه جامع و مناسبی از این رویداد به عنوان فرصتی مغتنم به نفع فرش دستباف ایرانی بهره برداری کند ولی همچنان این امید باقی است که شرکت کنندگان با حضور فعالانه در تدارک حضور در اینگونه نمایشگاه ها محتوا و تاثیر آن را آنچنان که شایسته است افزایش دهند و کار را تنها به مرکز و مجری واگذار ننمایند.

 

منبع: کارپتور

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

11 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

2 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

3 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

3 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

3 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

3 روز ago