Categories: اخبار نساجی

پایان ۲ سال انتظار؛ سهام‌عدالت وارد بورس و فرابورس می‌شود

رئیس کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، مسئول پیگیری منافع شرکت‌های تازه تاسیس سهام عدالت هستند ضمن اینکه در سال‌ ۹۰ اساسنامه این شرکتها اصلاح شده ومشکلات آنها برای ورود به بورس و فرابورس رفع شده است.

حمیدرضا فولادگردر گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه از سال ۸۹ تاکنون هنوزتکلیف دارندگان سهام عدالت روشن نشده است، اظهار داشت: براساس قانون، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که متشکل از تعاونی سهام عدالت شهرستانی هستند کانونی تحت عنوان کانون سهام عدالت تشکیل داده‌اند که جایگزین کارگزینی قبلی شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: شرکت‌های استانی مسئول پیگیری منافع شرکت‌های تازه تاسیس سهام عدالت هستند و به نمایندگی از آنها، در شرکت‌های سهام‌دار، شریک می شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم افزود: ۵۶ شرکت سهام‌دار سهام‌عدالت هستند که از ۲۰ تا ۴۰ درصد سهم این شرکت را دارا هستند.

فولادگر یادآور شد: در میان ۵۶ شرکت مذکور، حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان توزیع شده است و در این میان می‌توان به شرکت‌های مس، فولاد مبارکه ، پالایشگاه‌ها وبعضی پتروشیمی‌ها اشاره کرد.

وی افزود: کل سهام عدالت میان ۵۶ شرکت‌ بزرگ یادشده توزیع شده است و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نمایندگی آن را برعهده دارند بنابراین براساس قانون این شرکت‌ها، سهامدارعدالت هستند.

رئیس کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای اصل ۴۴ مجلس تاکید کرد: کانون سهام عدالت ، تشکلی جهت هماهنگ‌سازی این شرکت‌ها و منافع کانون صنفی است و تنها شخصیت حقوقی شرکت‌های استانی است که می‌تواند به‌عنوان نماینده سهام عدالت برای نمایندگی آن شرکت‌ها عضو شود.

عضو کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس افزود: براساس استفساریه‌‌ای که برای ماده ۳ اصل ۴۴ قانون اساسی قرار داده‌ایم، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید وارد بورس و فرابورس شوند.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت اظهار داشت:‌ در سال‌ ۹۰ مشکلات شرکت‌های استانی برای ورود به بورس و فرابورس رفع شده و اساسنامه آنها نیز اصلاح شده است.

فولادگریادآور شد: حدود ۲۷ شرکت تاکنون اساسنامه خود را اصلاح کرده‌ و آماده ورود به بورس هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در سال ۹۱ شاهد حضور این شرکت‌ها در بورس و فرابورس خواهیم بود تا مردم به طور واقعی مالک سهام خود بوده و بتوانند آن را خرید و فروش کنند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

5 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

6 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

6 روز ago