Categories: اخبار نساجی

«پراید» یک‌میلیون، «پژو» ۱/۵‌میلیون تومان

 

دستگیری سارق حرفه‌ای به کشف ۲۲ خودرو مسروقه منجر و مشخص شد این مرد اتومبیل‌ها را با قیمتی بسیار پایین به فروش می‌رسانده است.

به گزارش شرق، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی چندی قبل از فعالیت‌های دو برادر که از مجرمان سابقه‌دار در زمینه خرید و فروش خودروهای مسروقه بودند اطلاع پیدا کردند. اخبار به‌دست‌آمده حکایت از آن داشت که این دو متهم به نام‌های محمدمهدی (۲۹ساله) و مرتضی (۳۸ساله)، یک خودرو پژو ۴۰۵ را با جعل اسناد در استان همدان فروخته‌اند.

با شناسایی هویت خریدار و انجام بررسی‌های فنی از خودرو مشخص شد پژو در استان تهران سرقت شده و متهمان پس از انتقال آن به استان همدان سند یک خودرو مشابه دیگر را برای این اتومبیل جعل کرده و آن را فروخته‌اند. کارآگاهان پس از پی بردن به این جزییات دو برادر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز دو خودرو پژو ۴۰۵ مسروقه را کشف کردند. متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در اعترافات اولیه خود به خرید هشت دستگاه خودرو مسروقه پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵ و پراید از سارقی به نام تقی اعتراف کردند. این مرد ۳۲ساله یکی از سارقان حرفه‌ای در زمینه سرقت خودرو در سطح کشور است که سوابق متعدد کیفری دارد و بارها روانه زندان شده است.

کارآگاهان با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار و اطلاعات موجود در پرونده تقی مخفیگاه او را در منطقه رباط‌کریم شناسایی کردند و این محل را تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار دادند. ماموران پس از چندین روز کنترل و مراقبت نامحسوس تقی را در عملیاتی بامدادی در خانه‌اش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی علاوه بر کشف ابزار و آلات مورد استفاده در سرقت خودرو، اسناد و مدارک و همچنین سوییچ متعلق به سه دستگاه اتومبیل را پیدا کردند و متهم در همان لحظه دستگیری به سرقت سه دستگاه خودرو پژو ۴۰۵، پراید و روآ اعتراف کرد و هر سه خودرو همان روز در رباط‌کریم کشف شد.

سارق حرفه‌ای بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت و ضمن اعتراف به فروش خودروهای مسروقه به «محمدمهدی» و «مرتضی» عنوان کرد: خودروهای پراید را در ازای مبلغ یک‌میلیون و خودروهای پژو را نیز به قیمت یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان در اختیار محمدمهدی و مرتضی قرار داده است.

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی خریداران خودروهای مسروقه در همدان، کرج، رباط‌کریم، پرند و شهرک اندیشه، با اخذ نیابت قضایی به این شهرها رفتند و در مجموع موفق به کشف ۱۴ دستگاه خودرو مسروقه دیگر و انتقال آنها به پلیس آگاهی تهران شدند و با انجام اقدامات فنی، هویت مالکان اصلی خودروهای مسروقه شناسایی شد. سرهنگ حمید نیکان‌فر، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران، ضمن اعلام به کشف ۲۲ دستگاه خودرو مسروقه از متهمان گفت: «برابر اعترافات به‌دست‌آمده از فروشندگان خودروهای مسروقه مشخص شد این متهمان پس از تهیه اسناد مجعول، با مراجعه به مراکز خرید و فروش خودرو اقدام به فروش این خودروها کرده‌اند و خریداران خودروها به هیچ عنوان از مسروقه بودن آنها اطلاعی ندارند.»

وی ادامه داد: «با توجه به سوابق متعدد متهمان در زمینه سرقت خودرو و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی متهمان، دستور بازداشت قانونی برای هر سه متهم صادر شده است و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.»

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

کنفرانس تخصصی مدیریت آب و بازچرخانی پساب در صنعت

شرکت جهان اروم اُیاز و شرکت جهان اروم آراز با همکاری سازمان ملی محیط زیست…

2 روز ago

انتظارات فعالان صنعت نساجی از دولت جدید

درخواست فعالان نساجی ایران از دولت برای رفع چالش‌های اساسی صنعت فعالان صنعت نساجی ایران،…

3 روز ago

فرش تبریز، مسافر ویژه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه

المپیک ۲۰۲۴ فرصتی دیگر برای فرش تبریز است تا بار دیگر، پس از پرچم‌داری در…

4 روز ago

زندگی جدید منسوجات بازیافتی و تأثیرات زیست‌محیطی آن

صنعت نساجی یکی از مهم‌ترین صنایع جهان است که سالانه بیش از ۲.۶ میلیارد تکه،…

5 روز ago

احیای دوباره سبلان پارچه اردبیل به همت دولت

از بحران تا شکوفایی با حمایت‌های دولت سیزدهم مجتمع سبلان پارچه که شامل هفت کارخانه…

7 روز ago

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

1 هفته ago