Categories: اخبار نساجی

پرواز بورس بر قله ۷۰هزار واحدی

 

 

کارشناسان پیش‌بینی کردند

پرواز بورس بر قله ۷۰هزار واحدی

روند رو به رشد شاخص‌ها همچنان بازار سهام را در صدر اخبار جای داده است.روز گذشته بازار سهام با عبور از کانال ۵۲‌هزار واحدی رکورد دیگری از خود به جا گذاشت.

بازار بورس این روزها رونق چشمگیری به خود گرفته به‌طوری که سرمایه‌های سرگردان بی‌شماری را به سمت خود جذب کرده است.
کارشناسان بر این باورند افزایش امیدواری‌ها نسبت به آینده، توسعه زیرساختهای بازار سهام و رکود در بازارهای غیر‌مولد به رکوردشکنی‌های اخیر بازار سرمایه منجر شده است.

در همین حال رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز برگزاری مجامع و تقسیم سود میان سهامداران را یکی دیگر از عوامل افزایش شاخص بازار سهام عنوان می‌کند.به نظر می‌رسد بسیاری از مردم تصمیم گرفته‌اند سرمایه‌های خود را از بازارهای مختلفی چون سکه، ارز، موبایل، مسکن و… به سمت بازار بورس هدایت کنند و از سودهای حاصل از این بازار بی‌نصیب نمانند.

در همین خصوص عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در واکنش به افزایش رشد شاخص‌های بورس، می‌گوید: رشد شاخص‌های بورس تحت تأثیر دو عامل بازده و ریسک است.

محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت می‌افزاید: این دو شاخص در افزایش قیمتها مؤثر بوده و باعث رشد شاخص‌های تالار شیشه‌ای شده‌اند.

وی تصریح می‌کند: پس از انتخابات ریاست‌جمهوری این نوید در جامعه به‌وجود آمده که تعامل بین قوا و همچنین ارتباط ایران با سایر کشورها افزایش خواهد یافت، لذا این عوامل و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بورس، شاخص‌های این بازار را با افزایش چشمگیری مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه رشد شاخص‌های تالار شیشه‌ای بورس تداوم خواهد داشت، خاطرنشان می‌کند: با ادامه روند کنونی، رشد و افزایش شاخص‌های بورس دور از انتظار نیست، بنابراین با توجه به این شرایط، رکورد جدیدتری در انتظار بورس کشور خواهد بود.

یک تحلیلگر بازار سرمایه هم درباره این رکوردشکنی‌ها می‌گوید: بورس تهران ظرفیت جذب شرکتهای جدید را دارد و می‌تواند همین امر به رشد بیشتر این بازار منجر شود؛ در صورت ادامه این روند در میان‌مدت شاخص‌های ۷۰‌هزار تا ۷۲‌هزار واحدی نیز برای بازار سرمایه پیش‌بینی شده است.

شهریار شهمیری به سهامداران توصیه می‌کند: فارغ از معیارهای مختلف سنجش و ارزندگی سهام شرکتها سهامداران باید به ارزش واقعی و ذاتی سهم دقت داشته باشند.

فارس هم در گزارشی می‌نویسد، شاخص کل بورس تهران ۶۹۱ واحد رشد داشته و هم اکنون ارزش بازار نیز با افزایش بیش از دو هزار میلیارد تومانی از مرز ۲۴۷‌هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.شرکتهایی همچون صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر(هلدینگ)، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، پالایش نفت تبریز، فولاد مبارکه اصفهان و بانک پارسیان بیشترین تأثیر را در روند این رکوردشکنی گذاشته‌اند.

همچنین سرمایه‌گذاری سپه، سیمان قائم، سیمان هرمزگان، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، سیمان شرق و سیمان دورود بیشترین افزایش قیمت را دارند.

گروه‌های سیمانی هم به دلیل رفع محدودیت صادرات سیمان به عراق با افزایش قیمت مواجه شدند و صف خرید سنگینی نیز برای آنها تشکیل شده است.

به هر حال به نظر می‌رسد روند رشد شاخصهای بورس از ۳۸‌هزار واحدی ابتدای سال و رسیدن به ۵۲‌هزار واحدی در تیرماه، آینده‌ای روشن و پررونق را برای بازار طی روزهای آینده رقم بزند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

ترکیه و جهش صادرات فرش به ۱۸۳ کشور

ترکیه طی ۶ ماه به ۱۸۳ کشور و منطقه آزاد فرش صادر کرد؛ آمریکا و…

2 روز ago

گزارش صنعت نساجی و پوشاک ترکیه

نویسنده: دکترکامران داوری نیکو رایزن بازرگانی ایران در ترکیه آشنایی با صنعت نساجی و پوشاک…

5 روز ago

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

1 هفته ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

1 هفته ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

1 هفته ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

1 هفته ago