Categories: اخبار نساجی

پرونده جوایز صادراتی بسته می‌شود

 

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه از امسال جوایز صادراتی به صورت نقدی پرداخت نمی‌شود، به بیان آخرین وضعیت دریافت و پرداخت منابع جوایز صادراتی پرداخت و گفت: تمام مطالبات تا پایان سال ۹۰ را تسویه می‌کنیم.

کیومرث فتح اله کرمانشاهی گفت: سازمان توسعه تجارت ایران وعده کرده بود که هرآنچه که تا پایان سال ۹۰ به صادرکنندگان بابت جوایز صادراتی بدهکار است را تسویه خواهد کرد و به این وعده خود نیز عمل خواهد کرد.

معاون‌کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این سازمان به منظور پرداخت جوایز صادراتی صادرکنندگان، اعلام کرده که به ۴۵۰ میلیارد تومان منابع مالی برای پرداخت معوقات تا پایان سال ۹۰ نیاز دارد، این در شرایطی است که سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به این سازمان پرداخت شد.

وی از پرداخت ۳۰ میلیارد تومان دیگر از سوی دولت به سازمان توسعه تجارت ایران بابت پرداخت بخش دیگری از معوقات جوایز صادراتی خبرداد و تصریح کرد: با پرداخت این مبلغ، مجموع مطالبات صادرکنندگان از دولت، ۲۷۰ میلیارد تومان خواهد بود که باید در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران قرار گیرد.

به گفته کرمانشاهی، همچنین برای انجام حمایت‌ از صادرکنندگان، امسال به ۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم که امیدواریم دولت با برنامه‌ریزی مدون، این مبلغ را در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران قرار دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های منسجم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات غیرنفتی خبرداد و گفت: سازمان توسعه تجارت ایران با برنامه‌ریزی دقیق کار صادرات را راهبری می‌کند و انتظار دارد که در بودجه بتوان منابع مورد نیاز برای صادرات غیرنفتی را فراهم کرد.

کرمانشاهی گفت: بارها صادرکنندگان خواستار این شده‌اند که نرخ ارز اصلاح شود تا آنها بتوانند بدون نیاز به جوایز صادراتی، رونق صادرات غیرنفتی کشور را رقم زنند، بر این اساس علاوه بر اینکه سازمان توسعه تجارت ایران موافق با ارز چند نرخی نیست، اعلام می‌کند که باید نرخ ارز به گونه‌ای تعیین شود که به نفع صادرات غیرنفتی کشور باشد.

وی با بیان اینکه نوسانات اخیر نرخ ارز در مجموع به نفع صادرات غیرنفتی کشور تمام شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده با نوسانات نرخ ارز روبرو نباشیم، اما باید نرخ ارز را به گونه‌ای تعیین کرد که صادرات منتفع شود.

کرمانشاهی تاکید کرد: واردات کشور باید در خدمت تولید و تولید کشور باید در خدمت صادرات غیرنفتی باشد، بر این اساس برنامه‌ریزی‌های منسجمی صورت گرفته و از اتاق‌های بازرگانی، تشکل‌ها، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و سایر انجمن‌های مرتبط با موضوع صادرات درخواست داریم که هرگونه نقطه‌نظر خود در رابطه با توسعه صادرات غیرنفتی را همچون گذشته به سازمان توسعه تجارت ایران منعکس کنند.

وی اظهار داشت: چنانچه بودجه مناسب در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران قرار داده شود، این سازمان آمادگی دارد که با نظر بخش‌خصوصی و تشکل‌ها فعال در رابطه با صادرات غیرنفتی، بتوان حمایت‌های غیر مستقیم و هدفمند را از صادرات طراحی و پیاده سازی کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

2 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

4 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

4 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

4 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

4 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

5 روز ago