اخبار فرش ماشینی

نکات کلیدی در زمینه خرید موفق فرش سجاده ای

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دستورالعملهای تفصیلی که با رعایت آنها ،خرید موثر و بهینه ای از فرش سجاده ای داشته و دانش فنی خود را می توان در هنگام خرید فرش سجاده افزایش داد را می توان در قالب شاخص های کلیدی ذیل تشریح نمود :

 

شاخص اول :شاخص های کیفی موثر در انتخاب فرش سجاده

یکی از شاخصهای موثر در انتخاب و خرید فرش سجاده ای مناسب ، تراکم فرش سجاده خریداری شده می باشد . منظور از تراکم فرش ، میزان فشردگی و متراکم بودن فرش می باشد . خریداران محترم جهت مشخص نمودن تراکم فرش می توانند به شیوه ذیل عمل نمایند :
تراکم فرش سجاده = تعداد گره در ۱۰ سانتی متر بافت عرض فرش * ۱۰
شاخص کلیدی دیگر موثر بر کیفیت فرش سجاده ، مشخص نمودن شانه فرش می باشند. خریداران محترم جهت مشخص نمودن شانه فرش می توانند به شیوه ذیل عمل نمایند :
تعداد شانه فرش سجاده = تعداد گره در ۱۰ سانتی متر بافت طولی فرش * ۱۰
از جمله شاخص های بسیار کلیدی در زمینه انتخاب فرش سجاده ای با کیفیت برتر ، مشخص نمودن جنس نخ خواب فرش سجاده می باشد . از لحاظ کیفیت می توان جنس نخ فرش های سجاده را به ترتیب نخ آکرولیک ، نخ پلی استر ، نخ بی سی اف ، نخ پلی پروپیلن اولویت بندی نمود.

 

شاخص دوم :شاخص های موثر بر قدرت خرید مشتریان

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خرید فرش سجاده ای که متناسب با اهداف و بودجه مساجد ، مصلی ها و سایر نهادهای آئینی باشد کار ساده ای نیست. زیرا بسیاری از فروشگاههای فروش فرش سجاده اجازه می دهند تا براساس طرح فرش سجاده و قیمت فرش، آن را خریداری کنید. بعضی از فروشگاهها به منظور سخت کردن مقایسه فرش ها ی پیشنهادی ، بسیاری از مشخصات ضروری فرش سجاده ( شاخص اول که در بالا بدان اشاره شد ) را به خریداران نمی گویند. خریداران برای اتخاذ تصمیم مناسب می بایست دستیابی بلا مانع به مشخصات فرش داشته باشند. در ضمن باید نحوه ی صحیح مقایسه فرش ها با یکدیگر را فرا گیرید.

باسنثنای قیمت ، انتخاب فرش بر مبنای ظاهر و طرح آن ، کار عاقلانه ای نیست. اگر تنها بر این اساس فرش سجاده ای را خریداری کنید ، مطمئنا در آخر احساس رضایت نخواهید داشت. انتخاب فرش سجاده مناسب کار راحتی نیست ، برای فراگیری از نحوه ی انتخاب فرشی که مناسب نیاز ها، اهداف، و معماری و دکوراسیون داخلی مساجد و نمازخانه ها باشد، باید وقت بگذارید. باید بدانید که چه چیزهایی فرش ها را از یکدیگر متمایز میکند و شاخصهای تمایز فرش های سجاده ای چیست.اگر میخواهید از نتیجه نهایی خرید خود راضی باشید، چندین گزینه ی مهم هستند که هنگام خرید فرش باید به درستی در نظر گرفته شوند. تجربه و تحقیق کارشناسان نشان میدهد که کمتر از ۱۴ % از خریداران فرش سجاده ی مناسب را انتخاب می کنند. و ۸۶% آنها هزینه بالا پرداخته و انتخاب نادرست انجام می دهند

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×