Categories: اخبار نساجی

“پزشکان خانواده” ماهانه چقدر درآمد دارند؟

 

پزشک خانواده ماهانه ۴ میلیون تومان حقوق ثابت می‌گیرد

علیرضا جلالی معاون شبکه بهداشت نور پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان نور بیان داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده، طبابت علمی‌تر و درآمد پزشکان منطقی می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح، تجویز نسخ داروهای بی‌مورد، امور پاراکلینیکی بی‌مورد و هزینه‌ها کاهش می‌یابد و قطعا با گذشت زمان رضایت‌مندی مردم بیشتر می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان نور ابراز داشت: در راستای برنامه پنجم توسعه وزارت بهداشت موظف به ارائه خدمات الکترونیک سلامت شد که اجرای طرح پزشک خانواده در همین زمینه و ثبت‌نام الکترونیکی و تشکیل پرونده الکترونیک برای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت برای هر پزشک اجرا می‌شود.

جلالی از تعیین سرانه یک ‌هزار و ۷۵۰ تومانی برای هر نفر و پرداخت به پزشکان طرح خبر داد و گفت: هر پزشک مجری این طرح ماهانه بین سه و نیم تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار درآمد ثابت و تضمین شده دارد.

این مسئول ادامه داد: به ازای گروه هدف (افراد بالای ۶۰ سال، مادران باردار و کودکان) در زیر مجموعه هر پزشک ۲۰ درصد به سرانه عمومی یک‌هزار و ۷۵۰ تومان اول اضافه و پرداخت می‌شود، مسئول تیم سلامت نیز ۲۰ درصد حق مسئولیت دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خدمات روانشناسی و تغذیه نیز با قرارداد مجزا انجام می‌شود درباره وضعیت شهرستان در هماهنگی اجرای طرح تصریح کرد: کمیته‌های آموزش و اطلاع رسانی، پشتیبانی، پایش و نظارت برای اجرای هرچه صحیح‌تر این طرح تشکیل شد.

این مسئول گفت: با اجرای طرح، تمام ویزیت‌های جمعیت زیر پوشش از طریق پزشکان مورد نظر انجام و به‌دلیل پرداخت سرانه انجام ویزیت و خدمات تزریقات و پانسمان، سرم و بستری بیمارستان رایگان خواهد بود.

جلالی با اشاره به اینکه تمام بیمه شدگان با احراز هویت در سامانه الکترونیک سلامت ثبت‌نام می‌شوند و دارای کارت سلامت الکترونیک می‌شوند، متذکر شد: ملاک ثبت‌نام دارا بودن حداقل سه ماه اعتبار دفترچه است.

وی تاکید کرد: دارندگان دفترچه بیمه با مراجعه به مراکز بیمه‌ای طرف قرارداد نسبت به تمدید یا تعویض دفترچه اقدام و در سامانه ثبت‌نام کنند. در غیر این صورت باید خدمات آزاد دریافت کنند.

معاون شبکه بهداشت نور در پایان خواستار اطلاع‌رسانی مناسب به جامعه شد تا باور قلبی به مزایای اجرای طرح پیدا کنند که قطعا اتفاق خوبی است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago