Categories: مد و پوشاک

پوشاک نماد سبک زندگی است

 

معاون امور هنری وزارت ارشاد و ارشاد اسلامی گفت: هر لباسی یک فرهنگ، یک پرچم و نماینده یک هویت است. بسیاری از اعتقادات را می‌توانیم به صورت شخصی برای خودمان نگه داریم، اما پوشاک نشان دهنده افکار و اعتقادات ماست.

همایش تشکیل کارگروه‌های استانی ساماندهی مد و لباس با حضور حمید شاه آبادی، حمید قبادی، رمضانعلی حیدری خلیلی و مدیران و نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در تهران، برگزار شد.

حمید شاه آبادی در ابتدای این همایش گفت: دسترسی آسان، ارزان و منطبق بر معیارهای دینی و اجتماعی و ایجاد حرکت ایجابی از جمله اهداف در نظر گرفته شده در موضوع مد و لباس است.

وی با بیان اینکه «حرکت در حوزه مد و لباس باید از سوی خود ما هدایت و برنامه ریزی شود، افزود: اسلام دین زندگی است و این نگاه یعنی پذیرفتن تنوع و تکثر و عدم انحصار. بر این اساس، ما هم قرار نیست رهبانیت و محدودیت در پیش بگیریم، البته باید توجه داشته باشیم محدودیتی که از آسیب جلوگیری کند، چیز بدی نیست،

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه، باید الگوهایی را در پیش بگیریم که بن مایه‌هایش از داخل جوشیده باشد، بر فاصله گرفتن از حرکت دولتی در حوزه مد و لباس به عنوان یک هدف اصلی تاکید کرد و گفت: جوششی که مد نظر ماست از حرکت دولتی در نمی‌آید، قرار است که خود مردم کار کنند، حرکت مد جوشش درونی ظرفیت فرهنگی هنری کشور است.

شاه آبادی با شاره به جمعیت ۷۰ میلیونی کشور و تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های این جمعیت گفت: گردش مالی پوشاک در کشور رقم بسیار هنگفتی است و اگر یک ده هزارم این مبلغ را مدیریت کنیم، منابع مالی لازم برای ایجاد حرکت‌های گسترده تامین می‌شود.

بر این اساس این حوزه به لحاظ مالی باید به خودش متکی باشد، البته ما هم حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: باید توجه کرد که مد، تغییر علایق و سلایق را به دنبال دارد. پوشاک نماد سبک زندگی است و هر لباسی یک فرهنگ، یک پرچم و نماینده یک هویت است. اگر بسیاری از اعتقادات و موضوعات را می‌توانیم به صورت شخصی برای خودمان نگه داریم، اما پوشاک نشان دهنده افکار و اعتقادات ماست.

شاه آبادی ابراز کرد: دو عنصر تبلیغات و اقتصاد تعیین کننده مد است. اگر این حوزه مدیریت نشود، دیگران از ماهواره برایمان مدیریت می‌کنند.

رئیس کارگروه مد و لباس کشور با تاکید بر ورود با برنامه به عرصه مد، اظهار داشت: آنچه که در این دو سال انجام شده یک نوع امکان‌سنجی و نیازسنجی بوده است، باید یک مدل صحیح و الگوی درست را در مقیاس کوچک تولید کنیم و این مدل را توسعه بدهیم. ادارات فرهنگ و ارشاد استان‌ها هم باید همین کار را کنند.

معاون امور هنری تاکید کرد: سرمایه‌ای از تجارب به دست آمده داریم که از همه مهم‌تر جلب اعتماد طراحان و تولیدکنندگان است، ما هیچ سرمایه‌ای بالاتر از این نداریم. شما هم می‌توانید از این تجربیات و سرمایه‌ای که در این مدت به دست آمده استفاده کنید و نیازی نیست که بسیاری از راه‌ها را دوباره بروید.

شاه آبادی اظهار کرد: در استان‌ها باید نمایشگاه دائمی ایجاد شود تا مدل‌ها پس از ارائه در نمایشگاه‌های فصلی به این نمایشگاه منتقل شود. نمایشگاه دائمی محل فروش نیست، بلکه محل دیالوگ طراح و تولید کننده و توزیع کننده است.

شاه آبادی بیان کرد: قرار است در ادامه کارهای بزرگی مثل صدور مجوز به نمایشگاه‌های خصوصی و نظارت بر آنها، صدور پروانه مالکیت معنوی برای طراحان، مدیریت مزون‌ها و فروشگاه‌ها، صدور مجوز توزیع انحصاری و تشکیل کمیسیون رسانه و تبلیغ زیر نظر این کارگروها صورت بگیرد.

در ادامه مدیران کل و نمایندگان ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان ها به بیان دیدگاه‌های خود درباره موضوع مد و لباس پرداختند و آمادگی خود را برای انجام برنامه‌های مختلف مد و لباس در سطح استان‌ها اعلام کردند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

View Comments

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

7 ساعت ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

14 ساعت ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

14 ساعت ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

14 ساعت ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

1 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

2 روز ago