Categories: اخبار نساجی

پیشنهاد زنگنه به بخش خصوصی برای فروش حق العملکاری نفت / بابک زنجانی عضو ما نیست

 

    رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی از پیشنهاد بیژن زنگنه وزیر نفت به بخش خصوصی برای فروش حق العملکاری نفت خبر داد و در خصوص عضویت بابک زنجانی گفت: وی در این اتحادیه عضویت ندارد و اعضای اتحادیه برای فروش فرآورده های نفتی به دولت بدهکار نیستند.

به گزارش ایرنا،حسن خسروجردی روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه از خطای بابک زنجانی اطلاعی ندارم، تاکید کرد پیش از اینکه ماجرای بابک زنجانی رسانه ای شود، باید نهادهای نظارتی به موضوع رسیدگی می کردند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی خاطرنشان کرد بابک زنجانی عضو این اتحادیه نیست و با یک روش مستقل فعالیت داشته است.

خسروجردی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۶۰ شرکت برای انجام بهتر کار دولت در عرصه بین المللی فعالیت می کنند و اگر احساس کنند که در صورت پیدا کردن مشکل تنها مانده و کسی از آنها پشتیبانی نمی کند دچار یاس و نگرانی خواهند شد.

وی اظهار داشت: دشمنان ما توانسته اند برخی از شیوه های فروش نفت توسط شرکت های ایرانی را شناسایی کنند، بنابراین باید به سراغ شیوه های جدید فروش نفت رفت.

پیشنهاد وزیر نفت برای فروش حق العمل کاری نفت توسط بخش خصوصی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه در حال حاظر فعالیت های بخش خصوصی برای فروش نفت تعلیق شده است، گفت: مذاکراتی با وزارت نفت به منظور ازسرگیری فروش نفت توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

خسروجردی افزود: اتحادیه از وزارت نفت درخواست کرده است که نفت را به صورت اعتباری به فروش برساند، اما با این پیشنهاد بخش خصوصی مخالفت شده است.

وی با بیان این که وزیر نفت خواستار توقف فروش نفت توسط بخش خصوصی نیست، اظهار داشت: وزیر نفت دستوراتی به شرکت ملی نفت ایران برای صادرات نفت توسط بخش خصوصی صادر کرده، اما هنوز در مورد روش جدید فروش نفت توافق نشده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی اظهار داشت: وزیر نفت اعلام کرده است که به دلیل بلاتکلیفی موضوع بابک زنجانی، ما به امثال ایشان نفت نمی فروشیم اما نگفته است که به بخش خصوصی نفت نمی فروشیم.

وی افزود: بیژن نامدار زنگنه خواستار فروش نفت به صورت حق العمل کاری توسط بخش خصوصی است که بر اساس آن، فروش نفت و بازاریابی توسط بخش خصوصی انجام می شود و به ازای فروش نفت، وزارت نفت یک حق العمل دریافت می کند.

به گفته خسروجردی، میزان حق العمل کاری فروش نفت یک درصد خواهد بود که پس از فروش دریافت می شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی با تاکید بر اینکه به وجود تحریم باید باور داشته باشیم گفت: با اعتقاد به تداوم تحریم های بین المللی قادر خواهیم بود که ظرفیت های داخلی را تقویت کنیم.

خسروجردی افزود: باید از فرصت موجود در کشورهای دوست و مسلمان برای تامین منافع ملی و مقابله با اثرات تحریم ها استفاده کرد.

واگذاری تدریجی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی در خصوص درخواست وزیر نفت برای توقف واگذاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: وزارت نفت به دلیل نگرانی در خصوص افزایش حجم قاچاق سوخت و اختلال در توزیع فرآورده های نفتی خواستار بازنگری در این واگذاری شده است.

خسروجردی با تاکید بر لزوم اعتماد سازی برای وزارت نفت، افزود: وزارت نفت به جای تعلیق اصل واگذاری باید به صورت تدریجی و مرحله به مرحله این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: در صورتی که در هر مرحله واگذاری، کارها به خوبی پیش رفت و اعتماد وزارت نفت جلب شد می توان بخش دیگری از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را واگذار کرد.

ناخرسندی کشورهای صادرکننده قیر از ارزان فروشی ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی در بخش دیگری از این نشست خبری با برشماری مشکلات صادرات قیر پیشنهاد داد یک کنسرسیوم بین المللی از صادرکنندگان این محصول نفتی تشکیل شود.

خسروجردی افزود: به جز ایران تنها ۵ کشور دیگر در زمینه صادرات قیر فعالیت دارند که همه آنها خواستار مشارکت با ایران برای افزایش نرخ صادرات این محصول هستند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت،گاز و پتروشیمی خاطرنشان کرد: سایر کشورهای صادرکننده قیر از ارزان فروشی قیر توسط ایران در بازارهای بین المللی ناخرسند هستند.

وی همچنین با انتقاد از پایین بودن قیمت مازوت در داخل کشور گفت: به دلیل ارزانی مازوت، شرکت های مصرف کننده به دنبال افزایش بهره وری و افزایش ارزش حرارتی آن نرفته اند.

خسروجردی ادامه داد: متاسفانه ما برخی از تکنولوژی ها برای استفاده بهینه از محصولات نفتی را به کشورهای آفریقایی منتقل می کنیم، اما در داخل کشوراز آنها بهره نمی گیریم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

موانع و راهکارهای توسعه صادرات در صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

آقای مهدی نوروزپور: در سال‌های اخیر، صادرات محصولات نساجی ایران با چالش‌ها و فرصت‌های متعددی…

2 ساعت ago

نمایشگاه اصفهان فرصتی برای نشست های ارزشمند و بین المللی (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان جایگاه برگزاری برتر با نشست‌های ارزشمند آقای رضا مشیری رئیس هیئت مدیره و…

4 ساعت ago

بهبود صنعت نساجی ایران: درس‌هایی از ترکیه و راهکارهای پیشنهادی (ویدیو)

مهران مختاری: دکترای نساجی و تجربه ۳۷ ساله در صنعت من، مهران مختاری، با مدرک…

1 روز ago

پیشرفت نمایشگاه اصفهان و افزایش شرکت‌کنندگان و نقاط قوت پس از تهران (ویدیو)

نمایشگاه اصفهان: تجربه و پتانسیل رونق صنعت نساجی نمایشگاه امسال بسیار خوب بود و نسبت…

2 روز ago

پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران

از تأسیس تا پنجاه و نهمین مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی ایران یکی از قدیمی…

3 روز ago

استراتژی جدید شرکت آراز در زمینه صادرات محصولات (ویدیو)

نوآوری و کیفیت در قطعات و تجهیزات نساجی با استراتژی جهانی جولا (گروه صنعتی بازرگانی…

3 روز ago