Categories: اخبار نساجی

پیش‌بینی وضعیت طلای جهانی در سال ۲۰۱۲

 

یک کارگزار معاملات آتی با اشاره به روند کاهش قیمت سکه به دلیل نزدیک شدن به تاریخ تحویل نخستین مرحله سکه‌های پیش فروش در ۲۹ فروردین ماه، گفت:‌ در صورت عدم تغییر نرخ بهره و سیاست‌های پولی آمریکا روند انس جهانی نیز در سال ۲۰۱۲ مثبت خواهد بود.

به گزارش مشرق، پوریا ارژنگ در گفت‌وگو با فارس در خصوص وضعیت بازار آتی اظهار داشت: با نزدیک شدن به تحویل نخستین مرحله تحویل سکه‌های پیش فروش شده در ۲۹ فروردین ماه سال آینده پیش‌بینی می شود روند قیمت‌ها در مجموع رو به پایین باشد.

وی با اشاره به اینکه قیمت نقدی سکه در روز گذشته ۷۶۰ هزار تومان بود و موجب شد قیمت آتی طی این مدت منفی شود، افزود: با توجه به این شرایط معتقدم تا فروردین ماه قیمت سکه به دلیل تحویل سکه‌های پیش فروش‌ رو به پایین باشد، مگر اینکه در انس یا دلار تغییری ایجاد شود.

به گفته وی، با توجه به اینکه انس این هفته مثبت خواهد بود چرا که افت خود را در هفته گذشته ثبت کرده است، افزود: اما در مجموع تا فروردین ماه به دلیلی که گفته شد انس جهانی کاهشی خواهد بود.  

ارژنگ در خصوص وضعیت انس جهانی اظهار داشت:‌ پیش بینی می‌شود انس طی این هفته و هفته آینده مثبت باشد ولی به صورت کلی نمی‌توان پیش بینی کرد در آینده انس چه تغییری ایجاد می‌کند.

ارژنگ تصریح کرد: هفته گذشته رئیس بانک مرکزی امریکا اعلام کرد که احتمالا سیاست پولی گذشته خود را اعمال نکند یا تغییراتی در آن ایجاد کند. در صورت تغییر سیاست پولی امریکا می توان انتظار افزایش‌ نرخ بهره را داشت که در این صورت طلای جهانی کاهش خواهد یافت.

این کارگزار معاملات آتی در پاسخ به این سؤال که قرار بود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را تا سال ۲۰۱۴ ثابت نگه دارد، امکان افزایش نرخ بهره چقدر است، تصریح کرد: ‌اگر نرخ بهره افزایش نیابد انس صعودی خواهد بود. در یک هفته گذشته که طلای جهانی کاهش یافت به دلیل ترس از تغییر سیاست پولی امریکا و احتمال افزایش نرخ بهره بود.

وی در پایان اعلام کرد: درست است که وضعیت اقتصادی امریکا بهتر شده ولی طبق سخنرانی‌هایی که پیش از این مقامات امریکایی انجام داده بودند فکر نمی‌کنم امریکا برنامه‌ای برای افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی داشه باشد و بر این اساس امسال نیز برای انس روند رو به رشدی را پیش بینی می‌کنم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

7 ساعت ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

8 ساعت ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

5 روز ago