مد و پوشاک

چطور لباس تمیزی داشته باشیم؟

برای داشتن لباس تمیز و پاک، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

جدا کردن لباس‌های پر آلودگی: لباس‌هایی که زیاد آلودگی دارند را باید از بقیه لباس‌ها جدا کنید تا آلودگی روی لباس‌های دیگر نیز منتقل نشود. همچنین باید لباس‌های رنگی را از لباس‌های سفید جدا کنید چرا که لباس های سفید در برابر آلودگی حساس تر هستند.

تفکیک لباس‌ها بر اساس نوع پارچه نیز می تواند ایده خوبی باشد. برای جلوگیری از آسیب به پارچه لباس‌ها، لباس‌ها را بر اساس نوع پارچه آنها تفکیک کنید و هر گروه را به طور جداگانه بشویید.

استفاده از مواد شوینده مناسب: برای شستن لباس‌ها، باید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. این مواد شامل پودر شوینده و مایع شوینده  هستند. باید مطمئن شوید که این مواد شوینده برای نوع پارچه لباس مناسب هستند و به آنها آسیب نمی زنند.

برای لباس‌های سفید، از مواد شوینده حاوی سفیدکننده استفاده کنید و برای لباس‌های رنگی، از مواد شوینده حساس به رنگ استفاده کنید.

استفاده از آب با دمای مناسب: برای شستن لباس‌ها، باید از آب با دمای مناسب استفاده کنید. آب گرم مناسب برای لباس‌های پر آلودگی و آب سرد برای لباس‌های رنگی و حساس است. معمولا ماشین های لباس شویی مدرن قابلیت تنظیم دمای آب را دارند بنابراین سعی کنید با خواندن لیبل لباس ها و یا بر اساس تجربه بهترین برنامه شستشو و دمای آب را انتخاب کنید.

 

در شستن لباس‌ها، حرارت بیش از حد می‌تواند باعث خرابی و فرسایش لباس‌ها شود. برای این کار، بهتر است لباس‌هایی که حساس به حرارت هستند، با آب سرد شسته شوند. برای لباس‌های سفید، معمولاً دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد مناسب است و برای لباس‌های رنگی، دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد مناسب است.

استفاده از دستگاه شستشوی مناسب: برای شستن لباس‌ها، باید از دستگاه شستشوی مناسب استفاده کنید. باید مطمئن شوید که دستگاه شستشوی شما مناسب برای نوع پارچه و حجم لباس‌های شماست. برای داشتن لباس‌های نرم و با بوی خوش، از نرم‌کننده استفاده کنید.

خشک کردن در جای مناسب: برای خشک کردن لباس‌ها، باید از جای مناسب استفاده کنید. باید مطمئن شوید که لباس‌ها به طور کامل خشک شده‌اند و به مدت طولانی در معرض آفتاب نبوده‌اند. هرچند خشک کردن لباس ها در آفتاب بسیار توصیه می شود اما نباید لباس ها بعد از خشک شدن زیاد در معرض مستقیم نور خورشید باشند به ویژه لباس های رنگی.

معمولا در شهرهایی که رطوبت بالا و هوای ابری و نیمه ابری دارند خشک کردن لباس ها سخت تر است و استفاده از خشک کن های برقی توصیه می شود. برای جلوگیری از چین زدن و خشک شدن لباس‌ها به صورت نامناسب، لباس‌ها را به درستی آویزان کنید.

اتو کردن با دمای مناسب: برای اتو کردن لباس‌ها، باید از دمای مناسب استفاده کنید. باید مطمئن شوید که دمای اتو به ساختار الیاف و پارچه آسیب وارد نکند. اگر تجربه ای در این بخش ندارید لیبل های نصب شده روی لباس می تواند بسیار کمک کننده باشند.

ذخیره لباس‌ها در جای مناسب: برای نگهداری لباس‌های خود، بهتر است آن‌ها را در جای مناسب قرار دهید. بهترین راه برای این کار، استفاده از کمد لباس با قفسه‌بندی مناسب است. همچنین، بهتر است لباس‌هایی که فصلی هستند، در جای مناسبی نگهداری شوند تا در فصل بعدی آماده استفاده باشند.

لباس هایی که می خواهید برای سال بعد یا فصل بعد در کمد بگذارید حتما باید شسته شوند و کاملا خشک باشند و کمترین رطوبتی نداشته باشند چرا که به ویژه در مناطق با رطوبت بالا باعث ایجاد کپک و رشد انگل ها و قارچ ها می شود.

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago