Categories: اخبار نساجی

چند قطعه سکه پیش فروش شده است؟

 

مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی اعلام کرد که از چهارشنبه هفدهم اسفند ماه اسکناس‌های نو از طریق ۶۰ شعبه بانک‌های ملی، اقتصاد نوین وکارآفرین در تهران عرضه می‌شود.

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، عباس کمرئی امروز در نشستی خبری با بیان این‌که سال گذشته اسکناس‌های نو با حجم ۱۵۰ میلیارد ریال در ۵۰ شعبه عرضه شد، گفت: امسال حجم اسکناس‌های نو به ۳۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی همچنین درباره پیش فروش سکه نیز گفت: هم اکنون حجم سکه‌های پیش فروش شده به بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه رسیده و هر پنجشنبه درباره ادامه پیش فروش تصمیم گیری می‌شود.

کمرئی با اشاره به این که سامانه اینترنتی پیش فروش سکه اوایل سال آینده راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: پیش فروش سکه تا جایی ادامه خواهد یافت که به ذخایر طلای کشور لطمه وارد نشود.

مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی با اعلام این که کارمندان از طرح تحویل سکه به جای عیدی استقبال چندانی نکردند، گفت: پرداخت عیدی کارمندان در سازمان‌ها پیش یا پس از اعلام طرح تحویل سکه به جای عیدی بود و به دلیل محدودیت زمان به نظر می‌رسد فرصتی برای این انتخاب وجود نداشته است.

وی همچنین حجم خالص اسکناس و ایران چک موجود در دست مردم را ۲۷۳ هزار میلیارد ریال اعلام و درباره تعداد سکه‌هایی که از طریق پیش فروش خریداری شده اما قبل از تحویل عودت داده شده است نیز گفت: مواردی که پیش از تحویل عودت داده شده باشد داشته‌ایم اما تعداد آن حدود سه تا چهار درصد کل ثبت نام است.

به گفته کمرئی تقاضای پیش خرید سکه با افزایش طول دوره تحویل به شدت کاهش یافته به طوری که ۵۰ درصد سکه‌های پیش فروشی در دوره اول بود اما در روزهای اخیر تعداد تقاضا برای پیش خرید حتی به ۲۰ هزار عدد در روز هم کاهش یافته است.

مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی همچنین با ابراز نگرانی از این‌که برخی افراد سودجو حجم زیادی از سکه را پیش خرید کرده باشند، از بررسی روش‌هایی به جای تحویل سکه در موعد مقرر خبر داد و گفت: می‌توانیم اوراق بهادار را به صورت انتخابی با سود مشخص و قابل قبول به جای سکه به مشتریان تحویل بدهیم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

9 ساعت ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

9 ساعت ago

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

2 روز ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

3 روز ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

3 روز ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

4 روز ago