اخبار نساجی

بودجه شرکت های دولتی ۳۹ درصد افزایش یافت

 

بودجه شرکت های دولتی 39 درصد افزایش یافت

بودجه شرکت های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک ها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور ، ۳۹ درصد افزایش یافت .

به گزارش ایرنا ، در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ که چهارشنبه هفته ی گذشته در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت ، رقم بودجه شرکت های دولتی ، موسسات و بانک ها بیش از ۵۸۵ هزار میلیارد تومان درج شده است .
میزان بودجه شرکت های دولتی در سال ۱۳۹۱ ، ۴۲۱ هزار میلیارد تومان بود ، بر این اساس شاهد رشد ۳۹ درصدی بودجه شرکت های دولتی در سال ۱۳۹۲ خواهیم بود.

۱۸۵ شرکت دولتی از پیوست بودجه حذف شد

ˈرحیم ممبینی ˈ ،معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی روز چهارشنبه در یک نشست خبری ، کوچک سازی دولت از طریق فروش و واگذاری طرح ها و واگذاری شرکت های دولتی را از دیگر رویکردهای بودجه سال آینده اعلام کرد و گفت: مجموع شرکت های دولتی در سال ۱۳۹۱ ، ۴۳۲ بود که در لایحه بودجه ۱۳۹۲ تعداد این شرکت ها به ۲۴۲ شرکت کاهش یافته است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: امسال ۱۸۵ شرکت در فهرست واگذاری قرار گرفت و از پیوست قانون بودجه حذف شد ، به این ترتیب یک گام جهشی در حذف شرکت های دولتی از بودجه برداشته شد.

۸۰ درصد بودجه کل کشور متعلق به شرکت های دولتی و بانک ها است

بودجه شرکت دولتی و بانک ها ،هر سال بزرگترین رقم را در لوایح بودجه به خود اختصاص می دهند و این رقم هر سال نیز در حال افزایش است ، برای مثال ۸۰ درصد کل بودجه کل کشور در سال ۱۳۹۲ ، متعلق به شرکت های دولتی ، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک ها است .

به عبارت دیگر از ۷۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور برای سال آینده ، ۵۸۵ هزار میلیارد تومان آن اختصاص به شرکت های دولتی و بانکها دارد که ۸۰ درصد کل بودجه را شامل می شود .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×