اخبار نساجی

وال استریت ژورنال خطاب به روس ها از قول مسوولان ایرانی: تهدید تحریم های مالی را کوچک نشمارید

 

وال استریت ژورنال خطاب به روس ها از قول مسوولان ایرانی: تهدید تحریم های مالی را کوچک نشمارید

    به نظر می رسد ولادیمیر پوتین, رییس جمهوری روسیه تهدید تحریم های مالی بیشتر از سوی امریکا به علت دخالت نظامی در اوکراین را جدی نگرفته و این در حالی است که برخی مسولان و صاحبان کسب و کار در ایران به طور خصوصی به کرملین هشدار داده اند که این مساله را کوچک نشمارد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران, روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی با اشاره به اظهار نظر هایی که طی هفته های اخیر در محافل اقتصادی ایران از سوی بانکداران دولتی و رهبران بخش خصوصی به گوش رسیده ابعاد تاثیرات تحریم های بانکی و تجاری غرب علیه ایران طی چند سال اخیر از قول این مقامات ایران بسیار گسترده و مخرب توصیف کرده است.

جی سلیمان, گزارشگر این روزنامه چاپ نیویورک از تهران می نویسد: بسیاری از این مسوولان بر این باور بودند که کشور های نفت خیزی مانند ایران و روسیه که تاثیر زیادی بر بازار جهانی نفت دارند ممکن است از تبعات گسترده تحریم های غرب در امان بمانند. آنان گفتند: به نظر نمی رسد اروپاییان بخواهند از تحریم های امریکا علیه روسیه پشتیبانی کنند چرا که اروپا از لحاظ انرژی وابستگی زیادی به روسیه دارد. اما همین ایرانیان اذعان داشته اند که در این تحلیل خود دچار اشتباه شده اند به رهبران کرملین توصیه کرده اند که از افزایش تهدید تحریم نگران باشند.

این روزنامه از قول یک بانکدار ارشد ایرانی آورده است که تحریم های مالی بدفرجامند چرا که فقط بانک های ما را هدف قرار داده بودند. او تصریح کرد: امریکاییان تجار ما را مجبور کرده بودند که بین معامله با دلار و معامله تنها با شرکای ایرانی یکی را انتخاب کنند که این برای اغلب تجار یک تصمیم سخت بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به نوشته این گزارشگر امریکایی صادرات نفت ایران طی سه سال تحریم به نصف کاهش یافت و تحریم بانک مرکزی ایران از سوی خزانه داری امریکا انقباض اقتصادی ایران را عمیق تر کرده و به گفته مقامات ایرانی این انقباض همچنان ادامه دارد.

وال استریت ژورنال می نویسد: تشکیلات اوباما می گوید آنان اعلان یک جنگ مالی با روسیه را با توجه به تجربیاتی که در خلال سه سال تحریم مالی ایران کسب کرده اند در دست بررسی دارند. طی ماه گذشته اوباما دستورهای کتبی برای تحریم بانک های روسیه در صورتی که این کشور نیرو های نظامی اش را از اوکراین بیرون نکشد, صادر کرده است. در حالی که جان کری و سرگی لاوروف, وزرای خارجه دو کشور در ژنو در حال مذاکره بر سر بحران اوکراین هستند مقامات امریکایی هشدار داده اند در صورت شکست این مذاکرات قصد دارند تحریم های بیشتری علیه صاحبان کسب و کار روسی وضع کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×