Categories: اخبار نساجی

چگونه با کمترین هزینه خرید کنیم؟

یکی از دغدغه های همه افراد این است که وقتی به خرید می روند با کمترین هزینه بتوانند جنس مناسب و مورد نیازشان را خریداری کنند . حال اگر این خرید در روزهای خاص مانند عید باشد این دغدغه چندین برابر می شود.

به گزارش افکارنیوز به نقل از مشرق، معمولا شما برای خرید موارد مورد نیاز به فروشگاه می روید اما در هنگام برگشت مشاهده می کنید که وسایل اضافی نیز زیاد خریداری کرده اید و تنها هزینه اضافی پرداخته اید. برای جلوگیری از این موارد در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم.:

*از خرید در مواقع گرسنگی پرهیز کنید:

یکی از مواردی که می تواند باعث خریدهای بیهوده شود می تواند گرسیگی باشد. در مواقعی گشنه هستید تنها چیزی که به ذهن شما می رسد این است که خودتان را سیر کنید. این امر باعث می شود تا به دنبال غذاهی چربی بگردید که اصلا به آن ها نیازی ندارید. همین گرسنگی می تواند باعث ولخرجی شما در خرید بشود.

*از خرید کردن با بچه ها بپرهیزید:

خرید کردن با بچه ها تنها کیف شما را خالی می کند. بچه ها با توجه به حس کنجکاوی که دارند می خواهند هر چیزی را داشته باشند. در هنگام خرید به همراه بچه ها ممکن است مجبور به خرید وسایلی شوید که شاید به درد بچه ها نیز نخورد اما برای اینکه آن ها را راضی نگه دارید مجبور به خرید هستید. اگر بچه ها گرسنه باشند نیز به دنبال مواد ناسالم می روند و این به بدنشان آسیب نیز وارد می کند.

*برای خرید لیست داشته باشید:

گاهی وارد مغازه می شوید و تنها یک چیز کوچ نیاز دارید اما بعد از بیرون آمدن متوجه می شوید مقدار بسیار زیادی وسایل نامربوط خریداری کرده اید. همیشه یک لیست خرید به همراه داشته باشید و خود را متقاعد کنید که طبق آن خرید کنید.

*مقطعی خرید کنید:

یکی از راه های جلوگیری از اینکه خریدهای بیهوده داشته باشید این است که مقطعی خرید کنید. برای اینکار می توانید چند وقت خرید نکنید و پس از مدتی برای انجام همه خریدهای خود به فروشگاه بروید. این کار باعث می شود تا خارج از چارچوب مواد مورد نیازتان فکر نکنید و چیز اضافه ای نخرید.


*مواد را در فریز قرار دهید:

یکی از روش های صرفه جویی هنگام خرید این است که شما می توانید در یک جلسه خرید از موادی که زیاد استفاده می کنید به مقدار بیش از نیاز خرید کنید و مقدار اضافی آن را در فریز قرار دهید تا تازه بماند. این کار باعث می شود تا جلسات خرید شما کاهش پیدا کند و همین امر به کاهش هزینه های خرید شما کمک می کند و حتی به نوعی از خریدهای اضافی نیز جلوگیری می کند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمـایشگاه صنایع وابـسته فرش ماشینی کـاشـان: پـلـی بـرای تـوسعـه صنـعت(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی کاشان برگزار…

20 ساعت ago

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

3 روز ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

5 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

5 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

5 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

5 روز ago