Categories: اخبار نساجی

کارت بازرگانی اکثر بانوان توسط افراد دیگر استفاده می‌شود

 

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی دریافت کارت بازرگانی طی ۱۰ سال، گفت: واردات با کارت بازرگانی اکثر بانوان توسط افراد دیگری صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فاطمه دانشور در نشست خبری استارتاپ ویکند تهران، اظهار کرد: به دلیل عدم آگاهی اکثر بانوان و وضعیت اقتصادی خانوار، کارت بازرگانی آن‌ها توسط افراد دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: حجم دریافت کارت بازرگانی از سوی بانوان در دولت اصلاحات افزایش یافت که شرایط اقتصادی حاکم در ۸سال گذشته این روند افزایشی را دچار تغییر کرد و برخی افراد به تغییر شرایط اقتصادی برای بازگشت به فضای کسب و کار امیدوار نیستند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی تاثیر‌پذیر از رفتار و تربیت در دوران کودکی است و بانوان نتوانسته‌اند به جایگاه درست خود دست یابند.

وی یادآور شد: میزان تربیت کارآفرین در کشور صفر است و این مشکل با تصمیم و راهکار برای ترغیب بانوان به حضور و تاثیرگذاری بیشتر دست خوش تغییر می شود.

رییس کمیسیون اخلاق کسب و کار و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران، گفت:خانم‌های پیش‌رو باید به خانم‌های دیگر آموزش دهند و مشکل عمده حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی، در روابط خانوادگی نمود پیدا می‌کند که ایجاد و مشارکت اعضای خانواده در تاسیس شرکت‌های خانوادگی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

دانشور افزود: کار آفرینی باید به دروس دانشگاهی و مدارس وارد شود و این در حالی است که دانشجویان با گذر از سال دوم تحصیل انگیزه خود را از دست می دهند و این موضوع به دلیل خروجی دانشگاه‌ها در فضای کار است.

وی گفت: ۱۳درصد جامعه شاغل را بانوان تشکیل می دهند که از این میزان ۸۰درصد معلمان، ۴۰ درصد کارمندان دولت، ۳۴درصد پزشکان، ۲۰ درصد اساتید دانشگاه و ۳درصد نمایندگان مجلس را بانوان تشکیل می‌دهند.

عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان این که ۸۶ درصد صندلی‌های دانشگاه تا مقطع دکتری به بانوان مختص است، تاکید کرد: ۷۵ درصد بانوان در رشته تحصیلی خود فعالیت نمی کنند و تنها ۴درصد مدیر اجرایی بوده و یک سوم بانوان بعد از زایمان به کار خود بازنمی‌گردند.

همچنین وی در این نشست به عدم انتقال و دریافت صحیح مطالب اشاره کرد و گفت: تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران طبق واقعیت بیان نشده و برخی افراد در بدنه شهرداری و شورای شهر با عدم اطلاع کافی از این موضوع صحبت می‌کنند.

در ادامه این نشست حمید احمدی مدیر اجرایی همایش استارتاپ ویکند تهران گفت: مشکل اعظم تجاری سازی و کارآفرینی فعالیت‌های جزیره ای و عدم اطلاع از اجرایی کردن و تجاری سازی طرح‌ها است.

وی ادامه داد: ۷۵درصد شرکت‌کنندگان در این همایش می توانند با دو نفر دیگر از افراد آشنایی طولانی مدت به دست آورند و ۱۳ درصد با حضور در این همایش مشتری برای طرح خود به دست آورده‌اند.

احمدی با بیان این که مشکل تنها پول و سرمایه نیست، خاطرنشان کرد: ایجاد و حفظ روند کارآفرینی و تجاری سازی طرح به مراتب مهم تر از سرمایه است و از سوی دیگر نیاز است تا جوانان ایرانی برای حضور در فعالیت‌های مختلف در دنیا دیده شوند.

وی در پایان تاکید کرد: این همایش از ۵ تا ۷ شهریورماه در تهران برگزار می شود که در آن  شروع کار برای جوانان به درستی و در مسیر سازنده ارائه خواهد شد.

به گزارش تسنیم، بارها دیده شده افرادی کارت بازرگانی خود را به افراد دیگری اجاره می‌دهند و این موضوع در واردات خودرو به کشور به مراتب دیده شده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

1 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

1 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago