اخبار فرش ماشینی

آغاز برندسازی در عرصه پوشاک

 

آغاز برندسازی در عرصه پوشاک

رئیس اتحادیه کشوری پوشاک از آغاز برندسازی در عرصه پوشاک زنانه خبرداد و گفت: متاسفانه کارگاههای زیرزمینی تولید پوشاک، تولیدکنندگان رسمی را در شرایط رقابت نابرابر قرار داده‌اند.
ابوالقاسم شیرازی در حاشیه رونمایی از برندسازی در عرصه پوشاک زنانه گفت: هم‌اکنون در صنف پوشاک، افرادی بدون پرداخت مالیات و حق بیمه کارگران، در کارگاههای زیرزمینی و حتی آپارتمان‌های مسکونی مشغول به فعالیت هستند در حالی که تولیدکنندگان مجاز و صاحب پروانه، مجبور به رقابت با آنها در شرایطی نابرابر هستند.

رئیس اتحادیه کشوری پوشاک از آغاز برندسازی در پوشاک زنانه خبرداد و افزود: همین موضوع سبب سخت‌تر شدن رقابت برای تولیدکنندگان مجاز شده است. این در حالی است که حجم ریالی تولیدات پوشاک در مقایسه با سایر تولیدات در کشور بسیاری بالا است، و هم اکنون بیش از ۵ هزار تولیدکننده صنفی در این اتحادیه عضو هستند که هر یک، بین ۵ تا ۱۲۰ نفر ایجاد اشتغال کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در صورت حمایت از این صنف، حجم زیادی از اشتغال کشور تامین شده و زمینه ایجاد ارزش افزوده بیشتر نیز فراهم خواهد شد.

همچنین در این مراسم، شهرام صالحی مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده نیز گفت: شرکت تولیکو طرح، یکی از برندهای داخلی تولید پوشاک زنانه در کشور است که با تکیه بر علم متخصصان داخلی توانسته در سال تولید ملی، نام خود را در رقابت با برندهای متعدد خارجی مطرح کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: علیرغم اینکه این شرکت در سالها پیش شامل دو کارخانه مجزا از جمله تریکوبافی و رنگرزی بود، اما در حال حاضر این شرکت تمرکز خود را بر روی تولید پوشاک و ایجاد یک برند ملی در عرصه پوشاک زنانه گذاشته است.

به گفته صالحی، این کارخانه طیف مشتریان خود را به ۱۰ طبقه تقسیم و بازار هدف خود را طبقات ۴، ۵ و ۶ یعنی طبقه متوسط جامعه تعیین کرده است؛ بر همین اساس هم اکنون برای ۱۰۸ نفر اشتغال ایجاد شده که ۹۰ نفر آنها در کارخانه تولید پوشاک این مجموعه مشغول هستند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۹۷۰ واحد صنفی فروش پوشاک جذب این مجموعه شده‌اند که حداقل ۹۰ درصد آنها تا پیش از این اجناس خود را از طریق برندهای خارجی که عمدتا از مبادی غیر قانونی وارد کشور می‌شد، تامین می‌کردند؛ ضمن اینکه از خروج ارز نیز جلوگیری شده است.

به گفته صالحی، تلاش می‌شود که با حذف واسطه‌ها، قیمت محصولات را هنگام عرضه به مشتریان به حداقل برساند و علاوه بر آن، تولیدات آن به کشورهای امارات، افغانستان، کردستان عراق، ارمنستان و گرجستان هم صادر شده است؛ ضمن اینکه تلاش داریم تا یک شبکه توزیع انبوه و گسترده برای کاهش هزینه‌های مصرف‌کنندگان ایجاد کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×