اخبار فرش ماشینی

کاشان متولی نیمی از صادرات نساجی و فرش ماشینی

نشستی با حضور فعالان اقتصادی و کارآفرینان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان برگزار شد.

در این نشست محمود تولایی، رویکرد اتاق کاشان را صادرات محور دانست و گفت: می‌کوشیم تا آموزش‌های لازم و فرصت‌های موردنیاز را برای صادرات کالا در خدمت کارآفرینان و فعالان اقتصادی منطقه قرار دهیم.

او بابیان اینکه ۷۵ درصد از فرش ماشینی کشور در منطقه کاشان تولید می‌شود، تصریح کرد: منطقه کاشان حدود نیمی از صادرات نساجی و فرش ماشینی است.

تولایی از گلاب، عرقیات گیاهی، اسانس گل محمدی و داروهای گیاهی به‌عنوان دیگر صادرات کاشان نام برد و تصریح کرد: ظروف چینی و آرکوپال، مس، انواع لنت خودرو، پتو و سنگ‌های تراورتن و زینتی بخشی از دیگر کالاهای صادراتی کاشان به کشورهاست.

رئیس اتاق کاشان، با اشاره به پیشینه این اتاق گفت: اتاق کاشان جز اولین اتاق‌های کشور هم‌زمان با اتاق تهران تأسیس شد و هم‌اکنون بیشتر اعضای آن تولیدکنندگان و جزو فعالان اقتصادی کشور محسوب می‌شوند.

او یکی از علت‌هایی که کاشان توانسته در همه فراز و نشیب‌ها اشتغال خود را حفظ کند، آن دانست که تمام واحدهای صنعتی و تولیدی کاشان توسط بخش خصوصی و مردم ایجادشده است و از هیچ سرمایه دولتی بهره نگرفته است.

به گفته تولایی هم‌اکنون منطقه کاشان لحاظ اشتغال، سرمایه‌گذاری، صادرات، شمار افراد زیرپوشش بیمه و توسعه فعالیت‌های صنعتی باوجود شهرستان بودن از ۱۵ استان کشور بالاتر است.

رئیس اتاق کاشان بخشی از تفویض اختیار مدیران کل استان اصفهان به شهرستان کاشان را خواستار شد و تصریح کرد: تفویض اختیار نه‌تنها موجب کاهش هزینه و صرفه‌جویی در وقت می‌شود بلکه باعث سهولت در کارها و تسریع در انجام امور نیز می‌شود.

او با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران کاشانی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه همواره تلاش می‌کنند، گفت: تفویض اختیارات موجب دلگرمی بیشتر آن‌ها برای سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت در این منطقه خواهد شد.

تولایی همچنین پیگیری تسریع در تکمیل منطقه ویژه اقتصادی را خواستار شد و گفت: اتاق کاشان از ۱۵ سال قبل تلاش‌هایی با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان انجام داده است.

او بابیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کاشان در استثنایی‌ترین موقعیت و مکان کشور قرار دارد، گفت: وجود ایستگاه راه‌آهن در منطقه ویژه، قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب (جاده ترانزیتی و بزرگراه)، نزدیکی به استان‌های تهران (۱۲۰ کیلومتر)، قم (۵۰ کیلومتر)، مرکزی، اصفهان و سمنان از دیگر مزیت‌ها و فرصت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان است.

تولایی با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در منطقه کاشان برای سرمایه‌گذاران فراهم است، یادآور شد: در حوزه شرکت شهرک‌ها هم‌اکنون واحدهای صنعتی تولیدی زیادی آماده راه‌اندازی شده اما آب و برق ندارند و درواقع سرمایه‌گذار از شرکت شهرک‌ها جلوتر است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

4 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

6 ساعت ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

21 ساعت ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

3 روز ago

فرش بهشتی در دموتکس ۲۰۲۴ دبی

حضور صنایع در جوامع بین المللی به صورت تخصصی در هر شاخه از صنعت اهمیت…

4 روز ago

شماره ۸۳ مجله نساجی کهن ویژه نامه فروردین ماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 83 مجله نساجی کهن نمایشـگاه دموتکـس…

5 روز ago