Categories: اخبار نساجی

کالاهای چینی به نام ترکیه وارد کشور می‌شود

 

دبیرکل مجمع واردات گفت: ورود کالاهای چینی به نام کالاهای ترکیه ای یکی از مهمترین معضلاتی است که فعالان اقتصادی شناسنامه دار با آن مواجه هستند و در جلسه با فعالان اقتصادی ترکیه راهکارهای مقابله با این معضل بررسی شد.

محمد آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با جلسه مدیر بازرگانی اتحادیه صادرکنندگان محصولات معدنی و فلزات ترکیه با اعضاء مجمع واردات که روز گذشته در محل این مجمع برگزار شد اظهار داشت: پتانسیل های بسیاری در دو کشور در حوزه صنایع معدنی و فلزات وجود دارد که می تواند زمینه های همکاری را گسترش دهد به شرط آنکه طرفین بتوانند در هدایت کالاها به سمت تجارت رسمی و شناسنامه دار موفق عمل کنند.

وی ادامه داد:یکی از مهمترین مشکلات طرفین موضوع تجارت چمدانی است.تجارتی که منجر به بی اعتبار شدن برندهای صاحب نام شده و فضا را برای ورود کالاهای فاقد کیفیت و فاقد اصالت هموار ساخته است.

دبیرکل مجمع واردات اضافه کرد: تامین کنندگان محصولات باید نسبت به تجارت شناسنامه دار متعهد باشند و از تحویل کالای خود به دلالان و بنگاه هایی که مشخصا اقدام به تجارت چمدانی می کنند، خودداری کنند. این یک توقع منطقی برای استمرار یک تجارت پایدار است.

آقایی با تاکید بر اینکه بایدهزینه های تجارت غیر رسمی افزایش پیدا کند اضافه کرد: یکی از راه های متداول در این مسیر،هموار شدن مسیر ثبت برندهای طرفین در کشور مقصد و همچنین در کشورهای ثالث است. همچنین گسترش سرمایه گذاری مشترک ایران و ترکیه در تامین محصولات معدنی و فلزات می تواند راه ها را بر قاچاقچیان و دلالان مسدود سازد.

دبیر کل مجمع واردات افزود: ورود کالاهای چینی به نام کالاهای ترکیه ای یکی از مهمترین معضلاتی است که فعالان اقتصادی شناسنامه دار با آن مواجه هستند و در این جلسه راهکارهای مقابله با این معضل بحث و بررسی شد.

آقایی گفت: قدمت تجارت دو طرف می تواند نشان دهنده آن باشد که طرفین نسبت به شناخت بازار یکدیگر آگاهی مناسبی دارند و گسترش خدمات پس از فروش و خدمات گارانتی می تواند گام بعدی برای گسترش روابط تجاری لحاظ شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

1 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

1 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago