Categories: اخبار نساجی

کاهش تجارت ایران و ایتالیا به‌ضرر هر دو کشور است

 

تراز تجاری ایران و ایتالیا به‌خاطر مسایل تحریم از ۶ تا ۷میلیارد دلار به ۱.۵میلیارد دلار رسیده و این موضوع به‌طور قطع به‌ضرر هر دو کشور ایران و ایتالیا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)؛ تراز تجاری ایران و ایتالیا به‌خاطر مسایل تحریم از ۶ تا ۷میلیارد دلار به ۱.۵میلیارد دلار رسیده و این موضوع به‌طور قطع به‌ضرر هر دو کشور ایران و ایتالیا است.

محمدرضا نعمت‌زاده طی دیدار با وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه‌های خاکی و دریایی جمهوری ایتالیا؛ با بیان این مطلب افزود: سابقه همکاری‌های شرکت‌های ایتالیایی در زمینه‌های مختلف همچون نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی و… با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و خرسندیم که این گونه روابط را تجدید و گسترش دهیم.

وی گفت: ایران به‌عنوان کشوری که در حال صنعتی شدن می‌باشد تمایل دارد از تجارب کشورهای صنعتی استفاده کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به الزام دولت مبنی بر نصب فیلترهای مخصوص برای خودروهای دیزلی گفت: می‌توانیم با شرکت‌های ایتالیایی در این زمینه و سایر بخشهای صنعت خودرو همکاری داشته باشیم.

نعمت‌زاده همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه «تولید کاتالیست‌های مناسب خودرو» و «طراحی و ساخت موتور خودرو با حداقل مصرف سوخت و آلایندگی» آمادگی سرمایه گذاری مشترک با شرکت‌های ایتالیایی در این خصوص را دارد.

وی در ادامه یادآور شد: ما در کشورمان یک مرکز تحقیقات و طراحی موتور خودرو داریم که مجهز به تجهیزات پیشرفته است و با توافقات به عمل آمده از نظرات متخصصین ایتالیا بهره خواهد گرفت.

نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به “تلاش می‌کنیم در زمینه محیط زیست از رویه‌های پذیرفته شده جهانی پیروی کنیم” افزود: ما در تمامی استان‌های کشورمان در هر اداره صنعت، معدن و تجارت واحد HSE و محیط زیست مستقر بوده که جدای از ساختار سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کنند.

وی در توضیح این مطلب افزود: در واحدهای HSE علاوه بر نظارت بر فعالیت‌های صنعتی، معدنی و مسایل فنی و تکنولوژیکی در رابطه با سرمایه گذاری‌های جدید صنعتی و معدنی نظارت زیست محیطی به‌طور کامل صورت می‌گیرد.

نعمت‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون تولید تمام خودروهای کشور با سوخت یورو۴ صورت می‌گیرد و تلاش داریم به‌سمت یورو ۵ و ۶ برویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه تمامی کارشناسان صنعتی و معدنی ملزم به استفاده از کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی زیست‌محیطی می‌باشند، افزود: از همکاری‌های متقابل با کشور ایتالیا در این زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.

نعمت‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تراز تجاری ایران و ایتالیا به‌خاطر مسایل تحریم از ۶ و ۷میلیارد دلار به ۱.۵میلیارد دلار رسیده و این موضوع به‌طور قطع به‌ضرر هر دو کشور ایران و ایتالیا به‌عنوان سومین اقتصاد بزرگ اروپایی تلقی می‌شود.

وی در ادامه ضمن دعوت برای بازدید از غرفه ایران در اکسپو ۲۰۱۵ گفت: در این نمایشگاه، غرفه ایران همجوار غرفه ایتالیا است و امیدواریم بتوانیم زمینه لازم را برای همکاری دو کشور بیش از پیش فراهم کنیم.

در این دیدار «جان لوکا گالت» وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه‌های خاکی و دریایی جمهوری ایتالیا گفت: این دیدار برای کشور ایتالیا برای رقم زدن آینده بهتر روابط با جمهوری اسلامی ایران مهم تلقی می‌شود.

وی در ادامه گفت: خرسندیم که برگزاری اکسپو ۲۰۱۵ میلان در آستانه حصول توافقات هسته‌ای در حال شکل‌گیری است و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.
لوکا گالت اضافه کرد: ما در اکسپو ۲۰۱۵ میلان از غرفه‌های جمهوری اسلامی ایران به‌همراه وزیر صنایع ایتالیا دیدار خواهیم کرد.

وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه‌های خاکی و دریایی جمهوری ایتالیا در ادامه با اشاره به اینکه در سفر خود به جمهوری اسلامی ایران تجارب خوبی را کسب کرده است، افزود: همکاری‌های آینده ما در حال شکل‌گیری است و باید دوام و قوام بیشتری به خود گرفته و در عرصه‌های محیط زیست سطح همکاری‌ها بیشتر شود.

وی گفت: شرکت‌های ایتالیایی برای انجام بازاریابی برای نصب دستگاهی که «اگزوز» بخش خروجی خودروها را کنترل کرده و آلودگی ایجادی را کنترل می‌کند، آمادگی دارند.

گفتنی است در ادامه این دیدار نعمت‌زاده توضیحاتی در خصوص پاویون ایرانی در اکسپو ۲۰۱۵ میلان و به‌تفصیل امکانات تعبیه شده، خلاقیت‌های انجام شده در خصوص سفره ایرانی، حوضهای آب‌نما، کاشت درختان منحصر به فرد و غیره به هیئت ایتالیایی ارائه کرد.

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

3 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

3 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

4 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

4 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

4 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

5 روز ago