Categories: اخبار نساجی

کاهش قیمت تمام شده جز با تقسیم کار ملی حاصل نمی شود

 

در کاهش قیمت تمام شده باید برای تمام نهادهای مسوول تقسیم کار ملی صورت بگیرد تا فضای کسب و کار بهبود یابد.

مسعود موحدی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور کسب و کار، با بیان این مطلب گفت: به طور کلی در دو فضای درون بنگاهی و پیرامونی بنگاه باید زمینه های لازم برای کاهش قیمت تمام شده در بنگاه ها فراهم شود.

وی که در اولین جلسه هم اندیشی راهکارهای کاهش قیمت تمام شده سخن می گفت، اظهار داشت: چنانچه فضای پیرامونی(دولت) و به عبارتی فضای کسب و کار یا شکل خاصی از فضای کسب و کار بهبود یابد، بنگاه ها در این فضا با اقدامات درون بنگاهی و مدیریت بهتر قیمت تمام شده می توانند قیمت خود را کاهش دهند.

موحدی این فضا را شامل اقدامات حاکمیتی قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی دانست و اضافه کرد: علاوه بر این اقداماتی نیز باید در سلسله نهادهایی که الزاما حاکمیتی نیست و به موضوعات تشکلی مربوط است صورت بگیرد و به برنامه های اجرایی تبدیل شوند و به شکلی نقش ها را مشخص کنیم تا در سال تولید ملی اتفاقات چشمگیری در این حوزه انجام گیرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اقدامات جدیدی در فضای حاکمیتی برای کارآمد سازی مدیریت پشتیبانی و تسهیل سازی در فضای کاری بنگاه ها و نیز اقدامات درون بنگاهی نیاز است، بیان کرد: همچنین یک سلسله اقدامات در حوزه قانون باید انجام شود تا زمینه های کار فراهم شود و در یک تعامل موثر با فضای حاکمیت، تشکل ها و بنگاه ها این بستر سازی قانونی باید صورت گیرد.

وی افزود: فرهنگ سازی برآیند اقداماتی است که انجام می دهیم و در این زمینه باید رسانه ها، رسانه ملی و آموزش و پرورش و … همکاری کنند.

در ادامه این نشست، رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی کاهش قیمت تمام شده را نیازمند تغییر الگوی مدیریتی دانست و گفت: رقابت در شرایط بازار و اقتصاد رقابتی در شرایط کنونی ایجاب می کند که چنانچه بخواهیم با قیمت ثابت دوام داشته باشیم باید هزینه و حاشیه سود را کاهش دهیم.

مهدی فتح اله ادامه داد: از دو سال قبل تاکنون در مقطعی که با ناپایداری های اقتصاد بین المللی و طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمندی یارانه ها مواجه بودیم مرحله حساس سازی برای بنگاه ها شکل گرفت و بنگاه ها به لزوم کاهش هزینه ها به عنوان یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده پی بردند.

وی گام بعدی را فرهنگ سازی دانست و عنوان کرد: فرهنگ سازی به نوعی تبیین، ترویج، آموزش، اطلاع رسانی و پشتیبانی علمی از کاهش قیمت تمام شده ای است که باید صورت بگیرد.

فتح اله با تاکید بر تقسیم کار ملی در نهضت کاهش قیمت تمام شده خاطرنشان کرد: اکنون در مرحله اجرا و تثبیت راهکارها هستیم تا یافته های حوزه مطالعات به اجرا نزدیک و به کاهش قیمت تمام شده منجر شود و شرایط پایداری برای کسب و کار فراهم شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago