Categories: اخبار نساجی

کاهـش قیمـت آجیـل و خشکبـار

 

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار کشور از احتمال کاهش قیمت آجیل و خشکبار تا شب عید خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار کشور از احتمال کاهش قیمت آجیل و خشکبار تا شب عید خبر داد.

علیرضا ارزانی ممقانی با اعلام اینکه بازار خشکبار در آرامش کامل به سر می‌برد، تصریح کرد: تا شب عید به اندازه مصرف داخلی جنس داریم و مشکل کمبود آجیل و خشکبار وجود ندارد.

وی با اشاره به فروش آجیل و خشکبار در نمایشگاه‌های بهاره، عنوان کرد: در نمایشگاه بهاره امسال۶۰ غرفه آجیل و خشکبار فعالیت دارند و در سطح شهر نیز۶۰ فروشگاه فروش فوق‌العاده آجیل و خشکبار که به شدت کنترل می‌شود، فعال هستند.

او با اشاره به اینکه این طرح از۵ اسفند ماه سال جاری آغاز شده و تا ۵ فروردین ماه۱۳۹۱ ادامه خواهد یافت، ادامه داد: با توجه به سود اندک فروشندگان آجیل و خشکبار، مقرر شده است که کالاهای عرضه شده در این طرح با قیمت عمده فروشی در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: برای ایام پایانی سال جای هیچگونه نگرانی نیست و بازرسان اتحادیه به طور مستمر از واحدهای صنفی سرکشی می‌کنند، همچنین خوشبختانه کمبودی را در بازار مشاهده نخواهیم کرد.

وی وجود افراد خوشنام و با سابقه صنف آجیل و خشکبار را منجر به حفظ کیفیت اجناس دانست و خاطرنشان کرد: در نمایشگاه بهاره به سه غرفه‌دار برتر جایزه داده می‌شود و به برترین غرفه دار نیز در سال آینده غرفه رایگان ارائه می‌دهیم.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به افزایش نرخ ارز، تاکید کرد: افزایش نرخ ارز باعث شکوفایی صادرات در صنف آجیل و خشکبار می‌شود.

ارزانی ممقانی با بیان اینکه مردم پس از افزایش نرخ ارز، آجیل و خشکبار را گرانتر می‌خرند، تصریح کرد: صادرات آجیل و خشکبار افزایش یافته است و این افزایش قیمت منجر به رونق اقتصادی می‌شود.

او با اشاره به اینکه، در سال‌های گذشته خشکبار کشور، توان رقابت را با دیگر کشورها نداشت، تصریح کرد: بعد از افزایش نرخ ارز، صادرات افزایش یافت در حالی که در نرخ ارز پایین منجر به کاهش صادرات کشور شده بود.

وی با بیان اینکه آجیل و خشکبار ایران سابقه ۳۰۰۰ ساله دارد، تصریح کرد: از مردم خواهش داریم خرید آجیل و خشکبار را در دقیقه ۹۰ انجام ندهند.

او در ادامه تصریح کرد: مردم با این تصور که آجیل کهنه می‌شود، خرید آجیل را در شب عید می‌گذارند در حالی که آجیل به دو سه هفته مانده تا شب عید کهنه نمی‌شود.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار افزود: دلیل این که مردم زودتر باید به خرید آجیل بپردازند این است که آجیل و خشکبار نیز باید فرآوری شود و این فرآوری زمان بر است.

وی با اشاره به سود قانونی فروشندگان آجیل و خشکبار، عنوان کرد: سود قانونی بین۱۰ تا ۲۰ درصد است که واقعا جوابگوی زندگی با این افزایش قیمت‌ها نیست، اما پس از هدفمندی یارانه‌ها و نیز افزایش نرخ دلار از فروشندگان درخواست کرده‌ایم که سود قانونی را در اجناس لحاظ کنند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago