Categories: اخبار نساجی

کشور بدون صادرات هر لحظه به مرگ نزدیکتر می‌شود

 

یک استاد اقتصاد و دارایی دانشگاه اصفهان گفت: اگر آینده پژوهی در اصفهان گم نشده بود امروز به جای اینکه اصفهان و صنایع نساجی‌اش به این روز افتاده باشند باید اصفهان با عنوان منچستر شرق در زمینه نساجی بی رقیب به پیشرفت خود ادامه می‌داد، اما امروز نساجی که می‌توانست مزیت نسبی اقتصاد اصفهان باشد به این وضعیت اسفناک دچار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، علی صنایعی در همایش جوانان و موقعیت‌های ثروت آفرینی در اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد شدید از شعارهایی که در حد شعار باقی می‌مانند، اظهار کرد: مدت‌ها است که فقط شعار می‌دهیم ایران ۱۴۰۴ ایرانی مقتدر خواهد بود این در حالی است که فقط با این شعار چنین ایرانی محقق نمی‌شود، بلکه زمانی که جوانان ما امید به کار داشته باشند آن موقع ایرانی مقتدر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه جلساتی برای بررسی مشکلات اصفهان برای حضور رییس جمهوری تشکیل شده، افزود: زمانی که آقای روحانی به اصفهان می‌آید نباید همه بحث‌ها به آب معطوف شود، باید نشان دهیم که اصفهان این روزها بیش از اینکه نیازمند آب باشد، اولویتی به نام اشتغال را احتیاج دارد، اولویتی که وضعیت مناسبی در استان ندارد.

این استاد دانشگاه اصفهان ادامه داد: آینده پژوهی در این کشور معلوم نیست چه شده است این در حالی است که بارها و بارها رهبر انقلاب و رییس جمهوری از مهم شمردن آینده پژوهی صحبت کرده‌اند، اما مثل اینکه این مسئله در کشور گم شده است.

صنایعی تصریح کرد: اگر آینده پژوهی در اصفهان گم نشده بود امروز به جای اینکه اصفهان و صنایع نساجی‌اش به این روز افتاده باشند باید منچستر شرق در زمینه نساجی بی رقیب به پیشرفت خود ادامه می‌داد، اما امروز نساجی که می‌توانست مزیت نسبی اقتصاد اصفهان باشد حال و روز خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه کشور امروز مرده است و آنچه ما را نگه داشته الطاف امام زمان(عج) و خون شهدا است، افزود: ایران ۱۴۰۴ زمانی محقق می‌شود که آینده را بررسی کنیم، باید بتوانیم پیش بینی کنیم، چشم اندازها و آینده نگری‌های درستی داشته باشیم، جهت گیری‌های استراتژیک باید در مسیر درست حرکت کند باید بتوانیم ایده‌ها و نظریه‌های نو، راه حل‌های نو و روش و تکنیک‌های نو را بتوانیم ارائه دهیم.

این استاد دانشکده اقتصاد و دارایی دانشگاه اصفهان تاکید کرد: ننگ ما است که امروز باید مهر و تسبیح‌هایمان هم از چین بیاید و این یک شکست اقتصادی است که بخواهیم فقط از چین جنس وارد کنیم و گاهی یاد برخی از جملات استانداران گذشته اصفهان نشان می‌دهد که آنها آینده پژوهی داشته‌اند که بارها و بارها در سخنرانی‌های خود اعلام کردند یا صادرات یا مرگ کشور، بی صادرات به مرگ هر لحظه نزدیکتر می‌شویم.

صنایعی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی این معنی را می‌دهد که درست و بر روی اصول مصرف کنیم نه اینکه کم مصرف کنیم، گفت: روند تجاری سازی در آینده به سمت بازارهای اجتماعی، مارکتینگ آنلاین و دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌رود.

وی با انتقاد شدید از وضع فعلی اصفهان اظهار کرد: امروز وضعیت اصفهان گریه انسان‌ها را در آورده است آنچه آقای بختیاری استاندار اسبق اصفهان اعلام کرده این بوده که بارها و بارها برای حال و روز اصفهان گریه کرده‌ام، نه تنها ایشان هرکس وضعیت فعلی اصفهان را می‌بیند گریه می‌کند چراکه امروز اصفهان استانی محروم شده است در حالی که بیشترین مالیات را برای کشور به ارمغان می‌آورد، امروز اصفهان در همه زمینه‌ها از اقتصادی، اجتماعی و… به گونه‌ای شده که هرکس می‌آید تکه‌ای از آن می‌کند و می‌برد.

این استاد دانشکده اقتصاد و دارایی دانشگاه اصفهان ادامه داد: افسوس آنجا است که پروفسورهای اقتصادی دنیا می‌آیند و زمانی که از آنها برای بهبود اقتصاد اصفهان سئوال می‌کنیم همه میدان نقش جهان را نشان می‌دهند و می‌گویند این بهترین الگوی اقتصادی شماست که ما هم از آن استفاده می‌کنیم و این در حالی است که ما از این نظام حکومتی و اقتصادی اصلا استفاده نمی‌کنیم و شاید اصلا روی آن دقیق نشده‌ایم.

صنایعی خاطرنشان کرد: میدان نقش جهان یک نمونه نمادین از حکومت دارای الگو است که همه چیز درست در جای خود قرار دارد، دولت، عبادت و اقتصاد یعنی شما باید در کنار حکومت و اقتصاد خدا را هم در نظر بگیریم و اصلا ما از چنین الگویی استفاده نمی‌کنیم و می‌رویم از کشورهای خارجی الگو وارد می‌کنیم ما هرچه داریم را از دست داده‌ایم.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago