Categories: اخبار نساجی

کلید اشتغال در واحدهای خُرد/ ۵۰ درصد بازار کار در شرکت‌های زیر ۱۰۰نفر است

 

سازمان جهانی کار اعلام کرد: ۸۰ درصد از اشتغال در کشورهای با درآمد پایین و دو سوم مشاغل کشورهای در حال توسعه از طریق شرکت های کوچک و متوسط تامین می شود.

سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره نقش شرکت های کوچک و متوسط در ایجاد شغل اعلام کرد: شرکت های کوچک و متوسط ​​نقش کلیدی در ایجاد شغل دارند. هم اکنون دو سوم از تمام مشاغل رسمی کشورهای در حال توسعه و ۸۰ درصد در کشورهای با درآمد پایین از طریق این شرکت ها تامین می شود.

شرکت های کوچک و متوسط ​​(۵ تا ۲۵۰ کارمند) سهم بزرگی از مشاغل را در کشورهای صنعتی دارا هستند. اما هنوز یک بحث مهم در مورد نقش آنها در کشورهای در حال توسعه وجود دارد و آن اینکه آیا این شرکت ها موتور محرک ایجاد شغل در این نوع از اقتصادها هستند؟

سازمان بین المللی کار اعلام کرد: نتایج به دست آمده از تحلیل تاثیر شرکت های کوچک و متوسط بر ایجاد شغل و کاهش فقر در کشورهای در حال توسعه بسیار دلگرم کننده است. نتایج تقریبا ۵۰ مطالعه تحقیقاتی نشان می دهد که شرکت های کوچک و متوسط دو سوم از تمام مشاغل رسمی در کشورهای در حال توسعه آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین و ۸۰ درصد در کشورهای با درآمد کم را تامین می کنند.

یک دیدگاه وجود دارد و آن اینکه ۵۰ درصد از کل اشتغال از طریق شرکت های با تعداد کارمندان کمتر از ۱۰۰ نفر ایجاد می شود. مطالعات صورت گرفته در اقتصادهای نوظهور نشان می دهد که شرکت های کوچک تمایل بیشتری از شرکت های بزرگ برای رشد سریع دارند.

از اینرو کشورها نیازمند اعمال سیاست های هدفمند برای حمایت از شرکت های کوچک و متوسط هستند، چون این شرکت ها موتورهای کلیدی در اقتصاد هستند که بستر فعالیت برای شرکت های بزرگ را فراهم می کنند.

در یک بازار کار در حال تغییر سریع، شرکت های کوچکتر به عنوان بازیکنان کلیدی در شکل دادن و چالش کشیدن بازار کار در سراسر جهان هستند. از محصولات کلیدی سازمان بین المللی کار در ارتقاء شرکت های کوچک و متوسط؛ آموزش کارآفرینی در مدارس، توسعه کارآفرینی زنان، توسعه زنجیره ارزش و اصلاح محیط زیست بوده که سازمان ها را قادر می کند بهره وری بهتری از این شرکت ها داشته باشند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

4 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

4 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

5 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

5 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

5 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

6 روز ago