کمیته رنگرزی، چاپ و تکمیل انجمن صنایع نساجی ایران تشکیل جلسه داد

 

کمیته رنگرزی، چاپ و تکمیل انجمن صنایع نساجی ایران در روز چهارشنبه مورخ ۴ بهمن ماه تشکیل جلسه داد.

اعضای حاضر در این نشست به بحث و بررسی در خصوص مسائل و مشکلات فراروی امر تولید در این صنایع پرداختند. بنا به اظهارات ایشان، شابلون‌های مورد مصرف در ماشین آلات چاپ روتاری از جمله کالاهای بسیار ضروری و اولیه برای ادامه چرخه فعالیت در این صنایع به شمار می‌رود که متأسفانه هم‌اکنون در ردیف کالاهای اولویت ۱۰ قرار گرفته و امکان ثبت سفارش آن برای صنایع تکیملی نساجی وجود ندارد. ایشان از انجمن درخواست نمودند تا در این راستا مکاتبات لازم با مسئولین مربوطه را تکرار نمایند تا هرچه سریعتر امکان ثبت سفارش و واردات این کالای ضروری در صنایع تکمیلی منسوجات فراهم گردد.

همچنین در این نشست مطرح گردید که هیچ یک از واحدهای تولیدی داخلی در زمینه تولید این نوع شابلون ها در کشور فعال نمی‌باشد و تنها یک کارخانه در کشور در این زمینه فعالیت محدودی داشته که آن هم بیش از ۲ سال است که تعطیل شده است.

بنا به اظهارات حاضرین، واردات این شابلون‌ها تحت شماره تعرفه‌های ۷۵۰۸۱۰۱۰ و ۷۵۰۸۱۰۹۰ با سود بازرگانی ۳۰ و ۱۰ درصد، نه تنها از هیچ یک از صنایع داخلی حمایت ننموده بلکه موجب افزایش هزینه‌های تولید در صنایع مصرف‌کننده این کالا از جمله صنایع نساجی نیز می‌گردد. در این راستا اعضای این کمیته درخواست نموند تا اقدامات لازم جهت کاهش سود بازرگانی واردات این کالا به صفر درصد از سوی انجمن صورت پذیرد.

در ادامه حاضرین در نشست به منظور برگزاری هرچه بهتر جلسات خود و همچنین تسهیل برقراری ارتباطات لازم و بیان مشکلات تولیدی هیأت‌رئیسه کمیته مذکور را انتخاب نمودند.

بر اساس انتخابات صورت گرفته، جناب آقای محمود زینی، عضو هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران و ریاست هیأت‌مدیره شرکت چاپرنگ مجدداً به عنوان رئیس و آقایان مهرداد بهشتی، مدیرعامل شرکت دیبا و وحید عبدلی، مدیرعامل شرکت سانته به عنوان نواب رئیس این کمیته انتخاب شدند.

در ادامه این نشست، دبیر انجمن اعلام کرد تفاهم نامه همکاری انجمن صنایع نساجی ایران با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در راستای نظارت بر قیمت‌گذاری محصولات این صنایع توسط انجمن امضا شده است و بر این اساس، مسئولیت نظارت بر قیمت‌گذاری اعضای صنایع نساجی و ثبت قیمت های فروش محصولات ایشان در سامانه ۱۲۴ بر عهده انجمن خواهد بود.

در پایان هر یک از حاضرین به بیان مشکلات موجود در واحدهای تولیدی خود پرداخته و مقرر گردید مسائل مربوط به این کمیته از طریق هیأت‌رئیسه آن به دبیرخانه انجمن منعکس و پیگیری گردد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه فرش قازی آنتپ ۲۰۲۴: رویدادی موفق با چشم‌اندازهای امیدوارکننده برای آینده

گروه نمایشگاهی TÜYAP با همکاری اتاق بازرگانی قازی انتپ، نمایشگاه فرش قازی انتپ 2024 را…

2 روز ago

تمایز محصول استراتژی‌های کلیدی برای موفقیت در بازار رقابتی

تمایز محصول به یک استراتژی بازاریابی اشاره دارد که یک محصول را جذاب و متفاوت…

3 روز ago

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

3 روز ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

3 روز ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

3 روز ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

4 روز ago