Categories: اخبار نساجی

گاز حداکثر۲۰درصد گران می‌شود

 

    وزیر نفت در حاشیه چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با تاکید بر عرضه سوخت پاک در جایگاه‌های شهر تهران، گفت: در حال حاضر در همه جایگاه‌های شهر تهران این سوخت توزیع می‌شود.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه که دیروز در ادامه حضور وزرا در شورای شهر تهران و تعامل دولت و شورا و شهرداری تهران مهمان شورای شهر تهران بود، گفت: باید از تردد خودروهای سبک در سطح شهر تهران کاسته شود و حمل‌ونقل عمومی در این شهر توسعه پیدا کند تا از این طریق به میزان زیادی کاهش آلودگی هوا داشته باشیم و مردم هوای پاک را استنشاق کنند. باید در این زمینه با یک عزم جدی تلاش کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که میزان افزایش قیمت گاز خانگی چقدر خواهد بود؟ گفت: هنوز میزان افزایش نهایی نشده است، اما قطعا شیب آن تند نیست. تاکنون پیشنهادی نداشته‌ایم ولی فکر نمی‌کنم گاز طبیعی بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

وزیر نفت در خصوص موزه شهید تندگویان که متعلق به وزارت نفت است و در حال حاضر در حال تخریب است، گفت: متاسفانه این موزه آسیب‌های جدی دیده و باید با نظر خود خانواده شهید تندگویان، وضعیت آن احیا شود.

زنگنه در خصوص اظهارنظر احمد توکلی در رابطه با ویژه‌خواری در پتروشیمی، گفت: مهم‌ترین موضوعی که در اظهارنظر ایشان بود، قیمت خوراک پتروشیمی‌ها بود که قبلا توسط مجلس در خصوص آن تصمیم‌گیری شده است.

وی در خصوص تامین بودجه لازم برای خرید واگن‌های مترو توسط دولت،‌ گفت: به ازای هر مسافر که به مسافران متروی تهران افزوده شود، بر طبق برآوردها مقداری در سوخت صرفه‌جویی می‌شود و طبق قراری که با شهرداری گذاشتیم پول حاصل از این صرفه‌جویی برای خرید واگن‌های مترو به شهرداری پرداخت می‌شود.

وزیر نفت افزود: یعنی اگر به ازای هر مسافر نیم لیتر صرفه‌جویی در بنزین داشته باشیم، در سال رقمی حدود چند صد میلیون لیتر می‌شود و پول این مقدار صرفه‌جویی در سوخت برای خرید واگن‌ها به شهرداری داده می‌شود.

زنگنه تاکید کرد: این میزان پول می‌تواند نیاز متروی تهران به واگن‌های جدید را تامین کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تعریف دقیقی از سوخت پاک وجود دارد؟ گفت: بنزینی که در حال حاضر در شهر تهران ارائه می‌شود، یورو۴ است و به استثنای یک مورد کوچک در ترکیبات آن؛ ولی نفت‌وگاز ارائه شده دقیقا مطابق استانداردهای موجود است.

وزیر نفت تصریح کرد: بنزین پاک در تهران عرضه می‌شود و طبق تصمیمی که گرفته شده است، بنزین پتروشیمی‌ها دیگر عرضه نمی‌شود. تصمیم گرفته‌ایم در شهرهای دیگر نیز بنزین پاک عرضه شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

امضای تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و پوشاک روسیه

تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌مابین اتحادیه و صادرات نساجی و پوشاک ایران و اتحادیه نساجی و…

23 ساعت ago

ITCPE: نمایشگاه چاپ دیجیتال در صنعت نساجی

گوانگجو که به دلیل طبیعت زیبا و سرسبز خود به شهر گلها نیز شهرت دارد،…

23 ساعت ago

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌ نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها (ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

3 روز ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

4 روز ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

4 روز ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

5 روز ago