Categories: اخبار نساجی

گرانفروشی شدید لوازم خانگی مقابل چشمان۱۲۴

 

قدس انلاین – سعید کوشافر: درحالی که مسوولان سازمان بازرگانی شعار نظارت بر قیمتها را سر میدهند , طی ۱۰ روز اخیر بیش از ۱۰درصد بر قیمت لوازم خانگی افزوده شده است .

گزارش میدانی خبرنگار ما حاکیست , این افزایش قیمت در واحد های خرده فروشی حتی به بیش از این رقم میرسد , این درحالی است که به نظر میرسد بازار به حال خود رها شده وهیچ نظارتی بر قیمتها وجود ندارد .

به گزارش خبرنگار ما یک ماشین لباسشویی مارک ال جی که هفته گذشته حدود ۵۶۰ تا ۵۷۰ هزارتومان در بازار به فروش میرسد , از امروز حدود ۶۱۰ تا ۶۲۰ هزار تومان اتیکت خورده است و بنا به گفته نمایندگی فروش این قیمت تا ۶۵۰هزار تومان در اول اردیبهشت افزایش خواهد یافت .

این در حالی است که همین لباسشویی درسایت ۱۲۴- قیمتگذاری کالاها و خدمات – ۵۵۳هزار تومان قیمت گذاری شده است .

در عین حال نمایندگی سامسونگ در مشهد نیز به خبرنگار ما گفت : افزایش ۵درصدی قیمتها در پایان سال جاری و افزایش ۵درصدی درابتدای سال ۹۱ امری بدیهی است ومانیز این افزایش قیمت را اعمال کرده ایم .

گزارش خبرنگار ما از بازار حاکی است که افزایش قیمتها تنها در کالاهای وارداتی نبوده و در کالاهای پر مصرف تولید داخل نیز اعمال شده و هم اکنون بلبشوی شدیدی در بازار لوازم خانگی دیده میشود , به طوریکه در بازار لوازم خانگی مشهد – امین – یک کالا مانند لباسشویی , فرگاز یا یخچال را با ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت میتوانی بیابی , این درحالی است که تحقیق خبرنگار ما منجر به این نتیجه شدکه افزایش قیمت حتی مشمول کالاهای خرید قدیم فروشگاهها شده و هم اکنون انها ترجیح میدهند کالای خودرا نفروشند تا قیمتها بالاتر رود و همین مساله باعث عطش بیشتر مردم برای خرید شده است .

***اظهارات رییس اتحادیه

درهمین راستا چندی پیش ، رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی با اشاره به رضایت خاطر تولید کنندگان از تاخیر در اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها ، گفت:به طور قطع اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها قیمت لوازم خانگی را افزایش خواهد داد.
محمد طحان پور  اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت ها در مرحله انبار گردانی هستند هیچ افزایش قیمتی در کالاها ایجاد نشده و افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جاری تایید نمی شود .

وی ادامه داد: برخی از لوازم خانگی ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت را در سال گذشته تجربه کردند .

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی اظهارکرد: در سال جاری هنوز کالای جدیدی به بازار عرضه نشده و شرکت ها درمرحله انبار گردانی هستند و انبار گردانی تا مشخص شدن وضعیت ارز ادامه دارد.

طحان پور خاطرنشان کرد: قیمت ها همچنان قیمت های سال گذشته است و در اقلام پرمصرف مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی افزایش قیمتی انجام نشده است .

وی عنوان کرد: هرساله تا آخر فروردین وضعیت مشخص قیمتی وجود ندارد و تولیدات سال جاری نیز آماده عرضه به بازار مصرف نیستند .

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان به چرخه تولید وارد نشده و برخی حتی سرکار هم نیامده اند بنابراین کالاهای موجود در بازار مربوط به سال گذشته و با همان قیمت های قبلی هستند.

وی با بیان اینکه هیچ پیش بینی از قیمت لوازم خانگی در ماههای آینده وجود ندارد و باید منتنظر ماند، ادامه داد: افزایش قیمت حامل های انرژی بر افزایش قیمت لوازم خانگی تاثیر گذار خواهد بود و تولید کنندگان از تاخیر در اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها رضایت دارند .

طحان پور خاطرنشان کرد: اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها قیمت لوازم خانگی را افزایش خواهد داد .

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago