اخبار نساجی

گروه پراشانت پیشرو در صنعت ماشین سازی نساجی

مصاحبه با خانم آملی شاه، مدیر عامل گروه ماشین سازی نساجی پراشانت

تهیه: بهنام قاسمی

مصاحبه مجله کهن با خانم آملی شاه (Mrs Amoli Shah) مدیر عامل گروه پراشانت، هندوستان

گروه پراشانت که در سال ۱۹۷۵ تأسیس شده و یکی از تولیدکنندگان پیشرو ماشین آلات نساجی در هند است. گروه توسط شری پراکاشبهای شاه (Shri Prakashbhai Shah) که خود یک مهندس برق و مکانیک با دید باز و آینده نگری واقعی است راه اندازی شده است. گروه پراشانت کار خود را با فقط ۴ نفر و در یک سوله کوچک ۲۰۰ متری شروع شد.  امروزه گروه ماشین سازی پراشانت اثر بزرگی بر صنعت ماشین سازی نساجی هندوستان گذاشته و به طور مداوم در حال رشد است.

 

اول از همه لطفاً در مورد تاریخچه گروه پراشانت و داستان موفقیت آن در بخش ماشین آلات نساجی هند بگویید.

گروه پراشانت دارای سرمایه‌گذاری‌های مشترک اروپایی و آمریکایی برای ارائه فناوری در سطح جهانی با قیمت مناسب است. این گروه در مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع زیرساخت فوق العاده مدرن برای تولید طیف کاملی از ماشین آلات آماده سازی بافندگی توسعه داده شده است.

فعالیت های گروه پراشانت در سه شاخه تجاری اصلی، یعنی تولید انواع پمپ های خلاء، ماشین آلات و قطعات یدکی صنعت نساجی و ماشین آلات صنعت پلاستیک توسعه یافته است. در بخش نساجی شرکت پراشانت بر روی طراحی و تولید ماشین آلات و قطعات بافندگی و مقدمات بافندگی تمرکز دارد.
حضور قدرتمند شرکت ماشین سازی پراشانت هندوستان در نمایشگاه ایتمه هندوستان ITME INDIA

 

حضور قدرتمند شرکت ماشین سازی پراشانت هندوستان در نمایشگاه ایتمه هندوستان ITME INDIA

 

طیف محصولات و ماشین آلات شما در گروه پراشانت چیست؟ 

طیف محصولات گروه پراشانت برای بخش مقدمات بافندگی، شامل دستگاه های آهار، ماشین های چله پیچی مستقیم، ماشین های چله پیچی بخشی، ماشین های تخصصی برای منسوجات فنی و  ژئوتکستایل مانند، پلی بیمر برای نوع PP و HDTP، ماشین رنگرزی ایندیگو و رنگرزی و تکمیل می باشد. همچنین ماشین های چله پیچی رباتیک کاملا اتوماتیک را تولید می کنیم.

در بخش حمل و نقل مواد در کارخانجات شامل چرخ های ترولی دستی، چرخ ترولی موتوردار مجهز به باتری، ماشین‌های بازرسی و سیستم‌های انتقال عمودی چله به صورت کاملاً کامپیوتری است. در تجهیزات آماده سازی بافت، گروه پراشانت ارائه دهنده راه حل های به روز و پیشرفته است.

ما به طور متوسط بیش از ۴۰۰ دستگاه نساجی را در یک سال تولید می کنیم و دستگاه های چله پیچی بخشی ما با اختلاف بالا بیشترین فروش را از سبد محصولات ما دارد. در بخش ماشین آلات چله پیچی با سرعت بالا، این گروه بیش از ۷۵ درصد از سهم بازار هند را به خود اختصاص داده و یک رهبر بی چون و چرای بازار است.

ما محصولات خود را عمدتاً به آسیا، آسیای جنوب شرقی، آمریکای جنوبی، آفریقا و بخشی از اروپا صادر می کنیم. ما در بیش از ۵۰ کشور حضور داریم و ۴۰ درصد از ماشین آلات را صادرات می کنیم.

ما همیشه بر ارائه محصولات در کلاس جهانی و قیمت های رقابتی به بازار جهانی متمرکز بوده ایم. با توجه به تکنولوژی، کیفیت و قابلیت اطمینان، محصولات ما به خوبی در بازار جهانی پذیرفته شده است.

ما حضور خود را در منطقه اروپا خاورمیانه و آفریقا داریم و بر ارائه جدیدترین فناوری به طور مداوم مطابق با بازخورد مشتری و آخرین روند بازار تمرکز داریم.

 

به طور کلی صنعت نساجی در هند را چگونه ارزیابی می کنید؟

وضعیت فعلی صنعت نساجی و پوشاک در هند بی ثبات است. عوامل زیادی برای آن وجود دارد. افزایش قیمت نخ پنبه به صنعت ریسندگی هند آسیب زیادی وارد کرده است.

جنگ روسیه و اوکراین تجارت جهانی را نیز مختل کرده است. هزینه های بالای مواد اولیه و هزینه های حمل و نقل بالا بر هزینه های ورودی بالاتر فشار وارد کرده است که باعث ایجاد مشکل دوام می شود.

هند همچنان یکی از مهمترین بازیگران صنعت نساجی در دنیاست و هفتمین صادرکننده بزرگ ماشین آلات نساجی به شمار میرود. علیرغم همه مشکلات هند می تواند یک صادرکننده مهم ماشین آلات نساجی باشد چرا که هم قیمت ماشین آلات هندی مناسب است و هم کیفیت لازم را دارد.

سال ۲۰۲۳ را برای صنعت نساجی و پوشاک و بازار ماشین آلات نساجی چگونه پیش بینی می کنید؟

ماشین آلات نساجی نقش مهمی در تغییر مسیر صنعت نساجی و پوشاک جهانی از تولید با نیروی کار فشرده و زیاد به بخش صنعتی تر دارد. افزایش مداوم تقاضا برای ماشین آلات نساجی به دلیل تقاضای رو به رشد برای منسوجات است. صنعت پوشاک به دلیل تغییرات مداوم در روند مد، پتانسیل رشد فوق العاده ای در آینده دارد.

با پیشرفت صنعتی شدن و اقتصاد مدرن، کشورهای عمده تولید کننده نساجی به سمت فناوری و نوآوری حرکت می کنند. بنابراین، یکی از روندهای اصلی در صنعت ماشین آلات نساجی، استفاده روزافزون از اتوماسیون و رباتیک است که به صنعت نساجی در ساده سازی فرآیندهای پیچیده نساجی و بهبود سرعت، کیفیت و هزینه تولید نساجی کمک می کند.

نمایی از کارخانه تولیدی پراشانت گروپ هندوستان
نمایی از بخش ماشین آلات چله پیچی – کارخانه تولیدی پراشانت گروپ هندوستان

 

حمایت دولت هند از صنعت ماشین آلات نساجی را چگونه ارزیابی می کنید؟ 

در حال حاضر کشورهای همسایه ما با بحران مالی و بحران انرژی نیز مواجه هستند. این مساله ممکن است از نظر صادرات یک مزیت برای ماشین سازان نساجی در هند باشد.

ساختار مالیاتی GST (مالیات بر کالاها و خدمات) و موانع تعرفه ای موجب گران شدن پوشاک و کالاهای نساجی در سراسر جهان شده است، بنابراین صنعت نساجی برای رقابتی شدن در بازار جهانی نیاز به حمایت دولت های مرکزی و ایالتی دارد.

طرح های تشویقی دولت مرتبط با تولید (PLI) قبلاً به شرکت‌ها کمک کرده است و ما همچنین امیدواریم که طرح جدید دولت TUF گسترش یابد که به ماشین سازان کوچک تر و متوسط نیز کمک می کند.

خانم آملی شاه (Mrs Amoli Shah) مدیر عامل گروه پراشانت، هندوستان در حال دریافت جایزه صادرکننده برتر

 

تولید ماشین آلات و قطعات یدکی نساجی هندوستان در دهه گذشته به سرعت رشد کرده است. دلایل این امر چیست؟

تقاضای جهانی ماشین آلات و لوازم نساجی به دلیل افزایش تقاضا برای صنعت نساجی در حال افزایش است. هند از نظر بسیاری از کشورهای عمده تولید کننده نساجی و پوشاک موقعیت استراتژیک دارد و هند پتانسیل خوبی برای کشف فرصت های جهانی و بهره برداری از بازار جهانی دارد.

تولید کنندگان ماشین آلات نساجی زیادی در بخش ریسندگی، بافندگی و پردازش و تکمیل در هند وجود دارند. ما تنها شرکتی در هند هستیم که ماشین آلات نساجی مقدمات بافندگی را در حجم بالا و با آخرین تکنولوژی ها تولید می کنیم.

آخرین محصولات، تحقیق و توسعه، سرمایه گذاری جدید و …

گروه پراشانت سرمایه گذاری قابل توجهی در تحقیق و توسعه انجام داده است تا بهترین فناوری را به نمایش بگذارد. تمام اجزای اصلی دستگاه ها از طریق ماشین آلات فوق مدرن که دارای دستگاه برش لیزری، دستگاه برش پلاسما، دستگاه خم کن CNC، دستگاه جوش رباتیک و دستگاه فرز و سوراخ کن با هدف خاص است، تولید می شود.

نمایی از واحد تحقیق و توسعه شرکت پراشانت هندوستان

 

چاپگر Loom توسعه یافته توسط گروه پراشانت بر اساس چاپ انتقالی کار می کند. این یک فناوری پایدار است. این محصولی نوآورانه ای است که طرح های منحصر به فردی به پارچه می دهد و پس از چاپ نیازی به شستشو ندارد.

تمامی محصولات تولید شده توسط گروه پراشانت دارای بالاترین سطح اتوماسیون هستند. یک ماشین انتقال چله پیچی بخشی  رباتیک که اجازه تعویض سریع چله را با ربات‌ها می دهد قادر است بهره‌وری را تا تقریباً ۵۰% افزایش می‌دهد و حتی می تواند میزان بیکاری کارگران را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

ماشین‌های چله پیچی و آهار ما مجهز شده با فناوری سروو موتور هستند و کامل توسعه داده شده‌اند که کارایی بافندگی دستگاه‌های بافندگی جت هوا را به شدت بهبود می‌بخشد.

امروزه کارخانجات نساجی به دنبال افزایش بهره وری و قابلیت های خود با ماشین آلات مناسب و کاربردی هستند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

21 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

22 ساعت ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

22 ساعت ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago