Categories: اخبار نساجی

گزارش از خرید شب عید

 

بازار: جشن ما ازهمین حالاشروع شده

با نزدیک شدن به ایام عید نوروز، چیزی که بیشتر خودنمایی می کند، برگزاری آداب و رسوم در ایام نوروز است؛ آئین و رسومی که از قدیم در میان اقوام مختلف ایران بوده و طی گذر زمان و به عنوان یک فرهنگ ماندگار به ما رسیده است. در آستانه سال نو شهرها حال و هوای دیگری دارد از خانه تکانی، شست و شوی فرش، گلیم و قالی تا صیقل دادن وسایل فلزی و تمیز کردن شیشه ها که وقت زیادی را می گیرد تا انداختن سبزه شب عید در ظرف های خاص و خرید تنگ ماهی قرمز برای سفره هفت سین! حالاچند روزی است که بازار به صورت کامل رنگ و بوی نوروزی به خود گرفته و حراج ها آغاز شده و مردم هم برای خریدهای امسال خود زودتر از سال های گذشته روانه بازار شده اند.
در این روزهای پایانی سال بچه ها دست در دست پدر و مادرها، سرگرم تماشای ویترین مغازه ها هستند. همه در کوچه و خیابان ها با دست پر به استقبال روزهای شیرین عید می روند. عده ای از مردم داخل مغازه ها سخت سرگرم خرید هستند به طوری که بازار شب عید رونق خاصی گرفته و مردم غرق هیاهوی بازار شده اند و گویی لحظاتی مشکلات یومیه خود را فراموش کرده اند.
البته نمایشگاه های مختلف پوشاک، کیف و کفش، شیرینی و آجیل بیشتر همه را به طرف خود می کشاند و همه را مجبور به خرید می کند، گویا اگر خرید نکنیم، سنت شکنی می کنیم. دولت نیز در راستای کنترل بازار، اقدام به برپایی نمایشگاه های بهاره می کند تا با عرضه کالاهای مورد نیاز مردم اقدام به کنترل قیمت کند تا مردم بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب دریافت کنند.
ایمان رسولی از فروشندگان پوشاک می گوید: پوشاک در چند ماه اخیر با توجه به تلاطم بازار ارز افزایش قیمت چشمگیری داشته ولی چندان در خرید مردم تاثیر نگذاشته و تنها خریداران درخواست تخفیف بیشتر از فروشندگان می کنند.
در بعضی از مغازه ها نیز مژده تخفیف به خریداران می دهند تا بتوانند مشتری بیشتر جلب کنند.ازدحام در بازارهای بهاره به حدی است که رفت و آمد در آن به سختی صورت می گیرد. حسین داوودی از فروشندگان آجیل هم می گوید، امسال مردم زودتر به استقبال خرید شب عید خود رفته اند. تراکم در مغازه ها به حدی است که فروشندگان بسختی در لابه لای چک و چانه زدن با مشتری به سوالاتم پاسخ می دهند.
علی قاسمی فروشنده کیف و کفش می گوید: ما در طول سال هم فروش داریم، ولی فروش جنس در ایام عید چیز دیگری است، شادی و شور و حال مردم در حین خرید باعث می شود با خریداران ارتباط بیشتری برقرار کنیم. راستش جشن ما ازهمین حالاشروع شده است.
خانم ابراهیمی از مراجعه کنندگان به نمایشگاه بهاره می گوید: قیمت کالاهای مصرفی مناسب است، ولی کیفیت پوشاک در این نمایشگاه ها چندان مناسب نیست.
وحید کاظمی که با دست پر از نمایشگاه بهاره مصلای تهران خارج می شد، گفت: توقع چنین استقبالی از نمایشگاه بهاره را نداشتم و استقبال مردم نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر بوده است. وی در ارزیابی خود گفت: قیمت ها مناسب است، ولی می توان با افزایش کیفیت کالاهای عرضه شده، خدمات بهتری به مشتریان ارائه کرد.

روزنامه ایران، شماره ۵۰۱۷ به تاریخ ۳/۱۲/۹۰، صفحه ۱۴ (جامعه)

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

مصاحبه با آقای مهندس رضا معتمدی مدیر عامل گروه مهندسی و بازرگانی معتمد تکس

لطفا مختصری از تاریخچه گروه معتمد تکس و همچنین فعالیت هایی که تا الان در…

17 ساعت ago

چالش‌ها و دستاوردهای ما در نخستین حضور نمایشگاهی (ویدیو)

چالش‌های اصلی ما در زمینه تولید مواد کمکی رنگرزی، تکمیل و چاپ، مشکلاتی است که…

18 ساعت ago

نمایشگاه‌های صنعتی: ضرورت اصلاحات بـرای حمایت از تولیدکنندگان کوچک (ویدیو)

نمایشگاه‌های صنعتی همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تجاری و صنعتی در کشور شناخته…

19 ساعت ago

تحولی شگرف در صنعت فرش با واقعیت افزوده!

فروشندگان گرامی، آیا با این چالش‌ها مواجه هستید؟ • مرجوعی بالا در فروش اینترنتی •…

2 روز ago

کمپرسورهای دبل استیج تـوسط شرکت فرافن هـوا (ویدیو)

کمپرسور نقش حیاتی در تأمین انرژی و هوای فشرده مورد نیاز صنایع مختلف ایفا می‌کنند.…

2 روز ago

دستاوردهای مجموعه آکسارای در تولید و صادرات محصولات کالای خـواب (ویدیو)

حضور در نمایشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد، اما متأسفانه فاصله زمانی و روزهای برگزاری، به‌خصوص ساعت‌های…

3 روز ago