گزارش بازدید از گروه ماشین سازی Has Group ترکیه – بخش ۲

گزاش بازدید از گروه ماشین سازی Has Group ترکیه

(بخش ۲)

 

شرکت های زیرمجموعه گروه Has Group عبارتند از شرکت Has که در سال ۱۹۹۵ تاسیس شده است و در حال حاضر به عنوان یکی از مهمترین شرکت های ماشین سازی در ترکیه خود را مطرح کرده است. تولیدات اصلی این شرکت تولید انواع ماشین آلات تکمیل، خارزنی، برش زنی و تیغ زنی و تکمیل انواع پارچه های کشباف، حلقوی ، تاری و پودی و ماشین آلات کامپکت است. هاس گروپ در منطقه صنعتی چورلو ترکیه قرار دارد که بالغ بر ۱۰۰۰ کارخانه نساجی در آن مستقر هستند. Has Group در حال حاضر در بیش از ۳۰ کشور جهان به طور مستقیم و غیرمستقیم فعال است و ماشین آلاتی را نصب و راه اندازی کرده است.

 

 

شرکت های تابعه این گروه ماشین ساز عبارتند از :

–    شرکت TTM که از سال ۲۰۰۶ میلادی تاسیس شده و در حال حاضر ماشین آلات مختلف خطوط تکمیل انواع پارچه به ویژه استنترهای پارچه را تولید و به بازار عرضه می کند. همچنین این شرکت در بخش تولید ماشین آلات منسوجات فنی و بی بافت نیز تخصص دارد.

–    شرکت MT که یکی از شرکت های پیشرو در بخش عملیات فلزکاری و برش است. این شرکت با مجهز بودن به ماشین آلات پیشرفته تراش، برش و CNC به خوبی توانسته است نیازهای این گروه ماشین سازی را برآورده کند. شرکت MT در سال ۲۰۰۵ آغاز به کار نمود. این شرکت در فضایی به مساحت ۱۳۰۰۰ مترمربع گسترده شده که ۶۵۰۰ مترمربع آن فضای سرپوشیده است. این شرکت با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی راه اندازی شده است و گردش مالی آن به طور متوسط ۸ میلیون یورو است. جالب است بدانید ۴۰ درصد ماشین آلات نساجی ساخت MT به خارج از ترکیه صادر می شود. ظرفیت تولید این گروه در بخش ماشین آلات نساجی ۱۴۰ ماشین در سال است.

–     شرکت بازرگانی Has-Trade که در میلان- ایتالیا مستقر است و در واقع فعالیت های بازرگانی و خرید و فروش گروه را پشتیبانی و هدایت می کند.

 

یکی از خدمات مهم این شرکت به خریداران خود سرویس ۲۴ ساعته- حداقل در ترکیه- است به طوری که این شرکت می تواند ظرف ۴۸ ساعت نیاز خریداران خود به قطعات و… را فراهم کند.

فعالیت اصلی گروه از سال ۱۹۸۷ آغاز شده است. هر چند عمر این گروه کمتر از سه دهه است اما توانسته در این مدت به پیشرفت های خوبی دست پیدا کند. دوران پیشرفت این شرکت را می توان دقیقاً با دوران شکوفایی صنعت نساجی در ترکیه یکسان دانست و این هم یکی از دلایل عمده موفقیت این شرکت ماشین ساز بوده است.

این شرکت بالغ بر ۲۵۰ نفر پرسنل دارد و در اقصی نقاط جهان، نمایندگان فروش و محصولات خود را گسترده است.

در گفتگویی صمیمی با مدیران فروش این شرکت اطلاعات بیشتری در مورد این گروه صنعتی بدست آوردم که در زیر آورده شده است.

 

در مورد خدمات پس از فروش که برای مشتریان نیز بسیار مهم است چه برنامه ریزی دارید. لطفا در این مورد بیشتر توضیح دهید؟

قطعاً برای ما ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان بسیار مهم است. ما نه تنها در ترکیه ظرف مدت ۴۸ ساعت خدمات خود را ارائه می دهیم بلکه در سراسر دنیا در کنار مشتریان خود هستیم. برای هر شرکت ماشین سازی در جهان در کنار مشتری ماندن رمز اصلی موفقیت است. این مهم نیست که مشتری شما چند سال پیش از شما ماشین خریده است چرا که از زمانی که مشتری ماشین را نصب می کند تا وقتی ماشین توان کار را دارد شما به او متعهد هستید. ما شبکه توزیع و نمایندگان فروش گسترده ای داریم که از این طریق ارائه سرویس سریع برای ما میسر است.

علاوه بر این ما هر ساله دوره های آموزشی و فنی خاصی را برای مشتریان مهم و تمام نمایندگان فروش خود برگزار می کنیم تا از آخرین پیشرفت ها، نوآوری ها و اهداف و برنامه های ما در آینده باخبر شوند.

یکی از مدیران فروش این شرکت در رابطه با کمک های دولت ترکیه به بخش ماشین سازی می گوید: دولت ترکیه همواره در این بخش پشتیبان ما بوده است و بستر را به خوبی برای فعالیت های تجاری ما فراهم کرده است. هر چند که همیشه بحث هایی در رابطه با حمایت های مالی دولت از ما هم مطرح بوده است اما واقعاً این کمک های مالی در درجه دوم قرار دارد. برای ما مهم این است که دولت ترکیه حقیقتاً به نوآوری ها و پیشرفت های ما احترام می گذارد و همیشه از ما بابت این پیشرفت ها و نوآوری ها تقدیر کرده است.

 

نظر شما در رابطه با بازار منطقه خاور میانه چیست؟ درباره بازار خاورمیانه در آینده چه برنامه هایی دارید؟

قطعاً ما در منطقه خاورمیانه کشورهای زیاد و مهمی داریم. در برخی از کشورهای این منطقه هم، ما نماینده فروش داریم که برخی از نمایندگان فروش ما چندین کشور را ساپورت و پشتیبانی می کنند. خاورمیانه برای ما بسیار مهم است چرا که کشورهای همسایه ما در این منطقه هستند مانند ایران، سوریه، عراق و… اما هرگز نمی توانیم بازار منطقه خاورمیانه و شاخص های فروش خود را پیش بینی کنیم. اگر از اوضاع بی ثبات منطقه بگذریم ماهیت تجارت نساجی واقعاً غیرقابل پیش بینی است.

ما در منطقه خاورمیانه مجبور هستیم که باقی بمانیم چرا که حیات ما وابسته به فروش در مناطق مختلف دنیاست. ما امسال فروش خود در منطقه خاورمیانه را حداقل پیش بینی می کنیم اما بسیار امیدواریم که در سال های بعد بازار مهم خاورمیانه را هدایت کنیم.

آنچه مسلم است اوضاع خاورمیانه نابسامان است، اما قطعاً این همیشه ماندگار نخواهد بود با بهتر شدن اوضاع سیاسی، اقتصاد منطقه هم رونق خواهد گرفت. شرایط سیاسی کشورها متاسفانه در تجارت ما هم دخالت دارد. ما هر ساله جلساتی را در ابتدای سال با نمایندگان فروش و تیم بازاریابی خود برگزار می کنیم و در آن شرایط هر کشور و منطقه را بررسی می کنیم و برای آن برنامه ریزی می کنیم.

 

By : Behnam Ghasemi – Kohan textile journal

تحریریه مجله کهن ۷۷۲۴۵۷۸۰

 

 

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago