Categories: اخبار نساجی

گزارش حضور انجمن صنایع نساجی ایران در دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر ۱۳ لغایت ۲۶ اسفند ۹۱

 

دومین جشنواره بین المللی مد ولباس فجر در روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه ۹۱ در محل شبستان مصلی امام خمینی آغاز به کار کرد. این نمایشگاه دارای بیش از ۴۰۰ شرکت کننده بود که در بخش های صنعت، دانشگاه، فروش، فرهنگی و هنری، بین الملل و سازمان و نهادها به ارائه آثار خود پرداختند.

انجمن صنایع نساجی ایران نیز در بخش صنعت آن حضور داشته و علاوه بر پاسخگویی به نیازهای تولیدکنندگان پوشاک به ارائه اطلاعات لازم در مورد صنایع وابسته به صنعت پوشاک پرداخت. در بخش بین الملل کشورهایی نظیر ترکیه، سوئیس، آذربایجان، پاکستان، امارات متحده عربی و اندونزی به ارائه لباسهای طراحی و تولید شده در کشور خود که به نوعی بیانگر فرهنگ آنها نیز بود پرداختند. لازم به ذکر است که غرفه اندونزی در نمایشگاه اقدام به عرضه آثاری پرداخت که از لباس بانوان قصرهای اسپانیا در دوران قدیم الهام گرفته شده اما پوشش اسلامی به صورت مدرن در آنها دیده می شد.

ساعات کار این نمایشگاه از ساعت ۹ الی ۲۲ بوده که در روزهای پایانی آن با کاهش یک ساعت کار همراه بود. مراکز آموزشی و دانشگاههای شرکت کننده در آن به برگزاری کارگاههای آموزشی تکنیک های مختلف دوخت و طراحی پراخته که بسیار مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت. در جریان برگزاری این جشنواره معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین پیش نویس سند ملی مد و لباس خبر داد و دلیل تولید نامناسب بعضی از لباسها در کشور را نبود چنین سندی دانست. در چهارمین روز از برگزاری این نمایشگاه مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان در این نمایشگاه حضور یافته و نظرات خود را در رابطه با مد ، فرهنگ و هنر ایرانی بیان نمودند.

در جریان این نمایشگاه نیز رئیس بنیاد ملی مد و لباس اسلامی- ایرانی بر لزوم حضور جدی‌تر وزارت صنایع در حوزه مدو لباس تأکید کردند. علاوه بر حضور شخصیت های دولتی در نمایشگاه، تعداد زیادی از هنرمندان عرصه سینما و تئاتر کشور نیز در این جشنواره حضور یافتند. یکی از بخشهایی که در این جشنواره بسیار مورد استقبال قرار گرفت اولین ژورنال الکترونیکی لباس کشور بود که در مراسم افتتاحیه رونمایی و با ۴۰% تخفیف عرضه شد. همچنین به ۸۰۰ طرح، کد شیما اهدا شد. لازم به ذکر است که لباسهای دارای کد شیما مورد تائید نیروی انتظامی می باشد. طرحهای برگزیده در این جشنواره به تولیدکنندگان داخلی ارائه شد. این جشنواره به دلیل استقبال بازدید کنندگان ۲ روز تمدید شده و در روز جمعه ۲۶ اسفند ۹۱ به کار خود پایان داد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شماره ۸۶ مجله نساجی کهن ویژه نامه تیرماه منتشر شد

تبلیغات روی جلد: شرکت معتمد تکس فهرست مطالب شماره 86 مجله نساجی کهن نمایشگاه اصفهان:…

10 ساعت ago

انتخاب هیات رییسه جدید اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران (ویدیو)

انتخاب هیات رییسه و بررسی مسائل مهم صادرات روز دوشنبه اول مرداد ماه ۱۴۰۳ پنجاهُ…

13 ساعت ago

ریچارد آرکرایت پیشگام انقلاب صنعتی و پدر سیستم کارخانه‌های مدرن

ریچارد آرک‌رایت: پدر سیستم کارخانه های صنعتی مدرن ریچارد آرکرایت بود. او که یک مرد…

16 ساعت ago

تفکر طراحی رویکردی برای خلق محصولات کاربرمحور و نوآورانه

تفکر طراحی روش یا رویکردی است که به افراد (مانند مدیران محصول یا طراحان محصول)…

1 روز ago

نقش طراح محصول در تجربه کاربر و توسعه محصول

 دکتر امیررضا باودر طراح محصول، مسئول تجربه‌ی کاربرِ یک محصول بوده و معمولاً اهداف کسب‌…

3 روز ago

تحول در تولید نخ BCF توسط شرکت Oerlikon Neumag

شرکت Oerlikon Neumag در حال متحول کردن تولید نخ BCF با کارخانه نوآورانه BCF خود…

3 روز ago