Categories: اخبار نساجی

گزارش عدم اجرای قانون بودجه سال ۹۰ ارائه شد

 

تین نیوز: گزارش رسیدگی به عدم اجرای جزء ب بند یک و تبصره‌های بند ۲ قانون بودجه سال ۹۰ کل کشور به درخواست ده نفر از نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس ارائه شد.

گزارش رسیدگی به عدم اجرای جزء ب بند یک و تبصره‌های بند ۲ قانون بودجه سال ۹۰ کل کشور به درخواست ده نفر از نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس ارائه شد.

رییس کمیته برنامه بودجه و محاسبات در ارائه این گزارش بیان کرد‌: عملکرد این بند‌ها و تبصره‌های مربوط به آن طی شش ماه منتهی به نیمه اول سال جاری در شهریورماه، در جلسات متعدد کمیسیون با حضور وزرای نفت‌، امور اقتصادی و دارایی‌، رییس کل بانک مرکزی‌، معاونین معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و کار‌شناسان دیوان محاسبات کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه در رابطه با نتیجه رسیدگی این گزارش اعلام کرد: ارزش نفت خام و میعانات گازی صادر شده طی مدت مذکور معادل مبلغ ۲/۵۳ میلیارد دلار ‌می‌باشد.

عبداللهی در ادامه گفت: براساس اعلام بانک مرکزی مبلغ حدود ۲/۵۱ میلیارد دلار تا پایان شهریورماه وصول شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات در ادامه تصریح کرد: پس از کسر سهم نفت صندوق توسعه ملی دولت و مناطق محروم نفتی بر مبنای قانون بودجه سال ۹۰ کشور و احتساب عدم وصول حدود دو میلیارد دلار از ارزش نفت صادراتی تا پایان شهریورماه باید معادل مبلغ حدود ۴/۶ میلیارد دلار به عنوان مازاد بابت بند ۲ ماده قانون بودجه به حساب خزانه داری کل کشور واریز شود.

وی در ادامه گفت: بنابر اعلام خزانه داری کل کشور تا پایان شهریورماه معادل ۲/۴ میلیارد دلار از مازاد فوق به حساب خزانه واریز شده است و مابقی به میزان حدود ۴ میلیارد دلار به حساب خزانه واریز نشده است.

عبداللهی در ادامه این گزارش آورده است: از مبلغ واریز شده به خزانه تا تاریخ ۳/۸/۹۰ اعتباری برای اجزاء بند ۲ قانون بودجه تخصیص و پرداخت نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به مناطق یاد شده اقدامات زیر در اجرای قانون ضروری است‌:

الف – دولت در تخصیص و پرداخت مبلغ ۴/۲ میلیارد دلار واریز شده به حساب خزانه براساس مفاد تبصره یک و دو و بند دو قانون بودجه ‌می‌بایست حداکثر یک هفته اقدام ‌می‌کرد.

ب – وزارت نفت در وصول مبلغ دو میلیارد دلار تصریح کند که با توجه به عدم وجود مبنا قانونی در برداشت مبلغ ۴ میلیارد دلار از درآمد مذکور از سوی بانک مرکزی این بانک حداکثر ظرف یک هفته نسبت به واریز مبلغ مذکور در خزانه اقدام کنند.

بدیهی است در صورت عدم واریز یا عدم ارائه مستندات قانونی برای برداشت این مبلغ تخلف بانک مرکزی در مراجع ذیربط قابل پیگیری است.

ت- دولت با قید تسریع موظف به تخصیص و پرداخت مبلغ شش میلیارد دلار موضوع اجزاء‌بندهای ب و پ و براساس مفاد تبصره‌های یک و دو بند دو ماده واحد قانون بودجه بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

انقلاب دیجیتال در صنعت فرش ایران: نقش واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش

مقدمه فرش ایرانی، گنجینه‌ای از هنر و فرهنگ ایران زمین، قدمتی چند هزار ساله دارد.…

23 ساعت ago

آقای رسول پیرهادی: از طراحی فرش دستباف تا نوآوری در سنت

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بگویید چگونه وارد حرفه طراحی فرش دستباف شدید؟ بنده…

5 روز ago

اجلاس سالانه فدراسیون جهانی تولیدکنندگان نساجی

اجلاس سالانه فدراسیون بین‌المللی صنایع نساجی جهان، به عنوان بزرگترین انجمن فعال در زمینه صنایع…

1 هفته ago

۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان در ۵ ماه نخست امسال

فرماندار ویژه کاشان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان…

1 هفته ago

انصراف کلیه تولید کنندگان موکت از حضور در نمایشگاه فرش تهران

کلیه تولیدکنندگان موکت به دلیل عدم فراهم شدن فضایی متناسب با شأن و توقعات بازدیدکنندگان…

1 هفته ago