اخبار نساجی

رشد صنعتی به ۱۰ درصد رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد: آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد بخش‌های صنعت، معدن و تجارت در سال ۸۹ به ترتیب ۱۰، ۱۰.۱ و ۶.۹ درصد بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سید رضا فاطمی امین در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد خرید دَین برای واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: خرید دَین از جمله راههای تامین مالی برای واحدهای تولیدی است که در دو شاخه خرید دَین واحدهای تولیدی و خرید دَین تسهیلات پرداختی بانکها به واحدهای تولیدی پیگیری می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خرید دَین یک راهکار مناسب برای تامین مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور است که بر این اساس، بتواند به یاری واحدهای تولیدی در شرایط فعلی بشتابد. در این راستا، وزارت صنعت، معدن و تجارت در کارگروه مشترکی که با وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل داده، پیگیری موضوع خرید دَین را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: امسال منابع مناسبی برای تامین مالی بخش صنعت از طرق مختلف در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد بتواند وضعیت مناسب‌تری را در تامین مالی واحدهای تولیدی پیش رو داشت.

به گفته فاطمی امین، ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی قرار است به صورت ریالی در اختیار بخش تولید و صنعت کشور قرار گیرد، ضمن اینکه در قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور نیز مصوب شده که ۳ درصد از ذخیره قانونی بانکها که در اختیار بانک مرکزی است به بانکهای صنعت و معدن و کشاورزی اختصاص یابد تا در اختیار بخش تولید قرار گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: همچنین ۳.۵ میلیارد دلار نیز با مصوبه بانک مرکزی در بانکها سپرده گذاری خواهد شد تا به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرحی در این وزارتخانه برای ساماندهی بهره برداری خبر داد و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان فروردین ماه تمامی جوازهای تاسیس صادره که بهره برداری نشده است، ۹۱ هزار مورد است که ۷۳ هزار مورد از آنها کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند اما در این میان، ۲ هزار و ۲۵۳ طرح نیز سرمایه بالای ۲۰ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است که البته از این رقم ۵۱ طرح بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: بر اساس اعلام این وزارتخانه، قرار بر این بود که تا ۲۰ خرداد ماه متقاضیان اطلاعات خود را در پایگاه بهین یاب ثبت کنند اما تنها ۲ هزار واحد این اقدام را صورت دادند.

وی از تمدید این مهلت تا ۲۰ تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت: آن دسته از واحدهای تولیدی که خود را در این سامانه ثبت نکنند از تمامی خدمات وزارت صنعت و سیستم بانکی محروم خواهند شد.

فاطمی امین به اجرای طرح مهر ماندگار اشاره کرد و گفت: ۱۹۰ طرح صنعتی، معدنی و تجاری در این طرح گنجانده می شوند که عمدتا باید تا خرداد سال آینده به بهره برداری برسند، البته مجموع سرمایه گذاری این طرحها ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: برای طرحهای مذکور ۷ هزار میلیارد تومان باید تامین مالی صورت گیرد که از این رقم، معادل ۴ هزار میلیارد تومان ارز از صندوق توسعه ملی و ۳ هزار میلیارد تومان نیز به صورت ریالی تامین اعتبار خواهد شد.

به گفته فاطمی امین، امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت عزم خود را جزم کرده تا بتواند بخش صنعت کشور را رونق دهد که بر این اساس برنامه راهبردی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی شده که در مرداد امسال ارائه خواهد شد.، ضمن اینکه کارگروهی نیز به این منظور تشکیل شده است.

وی سپس به آمار رشد بخش صنعت پرداخت و گفت: آمارهای بانک مرکزی نشانگر این است که رشد بخشهای صنعت، معدن و تجارت در سال ۸۹ به ترتیب ۱۰، ۱۰.۱ و ۶.۹ درصد بوده است.

 

دریافت فرم اشتراک مجله

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×