Categories: اخبار نساجی

گسترش همه جانبه روابط با تونس دردستور کار تهران است

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید به اینکه گسترش روابط و همکاری ها بویژه با کشورهای مسلمان در دستور کار تهران قرار دارد ، خاطرنشان کرد که در این میان تونس جایگاهی ویژه دارد.

به گزارش ایرنا از تونس، ‘ حمید صافدل’ که در جلسه افتتاحیه نشست های کمیته های کاری یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری ایران و تونس سخن می گفت، با تبریک پیروزی انقلاب مردم تونس ، اظهارداشت که تونس امروز نقش موثری در منطقه شمال آفریقا دارد و این ویژگی از امتیازات این کشور مسلمان و انقلابی است.

وی همچنین به جایگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت که با توجه به امتیازات و ویژگی های دو کشور مسلمان و انقلابی و عضویت آنها در سازمان های بزرگ و مهم از جمله غیرمتعهدها و همچنین تحولات شتابان در منطقه وجهان ، توسعه و گسترش روابط تهران و تونس در همه زمینه ها بسیار ضروری است.

صافدل که ریاست هیات دولتی ایران در نشست های کمیته های کاری را برعهده دارد، تصریح کرد: خوشبختانه موافقتنامه های خوبی بین دو کشور وجود دارد و این این اسناد می تواند زمینه مناسبی برای گسترش و تقویت همکاری های دو بخش دولتی و خصوصی ایران و تونس باشد.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه امیدواریم در پایان کمیسیون مشترک یازدهم ایران و تونس موافقتنامه هایی جدید که راهگشای گسترش روابط دو کشور باشد به امضا برسد، گفت: خوشبختانه دو طرف باور دارند که زیرساخت های برای گسترش روابط وهمکاری های دو بخش دولتی و خصوصی فراهم است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: حضورشرکت های بزرگ و قدرتمند ایرانی و تونسی در این نشست های کمیته های کاری بیانگر اراده مستحکم تهران و تونس برای تقویت و توسعه مناسبات در همه عرصه ها است.

صافدل در بخش دیگری از سخنان خود که مورد توجه طرف تونسی قرار گرفت، سرفصل های مذاکرات کمیته های کاری یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری ایران و تونس را تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد که دو طرف در باره راههای حذف موانع به منظور رسیدن به سطح مطلوب همکاری ها و روابط صنعتی و تجاری ، توسعه همکاری های ترویجی مانند برگزاری نمایشگاه ها، تبادل هیات های تجاری و صنعتی، زیرساخت ها از جمله بیمه ، سرمایه گذاری و گمرک، راهکارهای توسعه همکاری های صنعتی ، فناوری ، خدماتی، فرهنگی و تجارت در زمینه هایی مانند انرژی ، آب ، نیرو، بهداشت، رسانه، نفت ، گاز و پتروشیمی گفت وگو و تبادل نظر می کنند.

براساس این گزارش دو طرف از تلاش های ‘ پیمان جبلی ‘ و ‘ محمد الحصایری ‘ سفیران ایران و تونس برای برگزاری این کمیسیون مشترک و تعامل سازنده تهران و تونس قدردانی کردند.

نشست های کمیته های کاری یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس ساعت ۹:۳۰ صبح روز دوشنبه به وقت محلی در مرکز توسعه صادرات تونس آغاز شد.

نشست های کمیته های کاری ‘ اقتصادی و تجاری’ و’ فرهنگی و رسانه ای’ تا روز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر ادامه می یابد تا کارشناسان ایرانی و تونسی اسناد و موافقتنامه هایی را که قرار است روز پنجشنبه در پایان اجلاس اصلی کمیسیون مشترک به امضا برسد ، بررسی و نهایی کنند.

در جلسه افتتاحیه نشست های کمیته های کاری، ‘ حمید صافدل ‘ معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رییس کل توسعه تجارت ایران ، ‘ مهدی میرابوطالبی’ معاون امور بین الملل اتاق صنعت و بازرگانی ایران، ‘ پیمان جبلی ‘ سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس، ‘ سمیر عبید’ مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بازرگانی و صنایع دستی تونس، ‘ محمد سعد’ رییس تونسی انجمن دوستی ایران و تونس وسفیر اسبق تونس در تهران و اعضای هیات های بخش دولتی و بخش خصوصی ایران و تونس حضور داشتند.

در پایان جلسه افتتاحیه، کمیته های کاری دو کشور در دو بخش دولتی و خصوصی و بطور جداگانه نشست های خود را آغاز کردند.

ناظران از یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و تونس که بعداز پیروزی حرکت بیداری اسلامی مردم تونس برگزار می شود، به عنوان دومین گام بلند دو کشوربرای گسترش همکاری ها و روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی یاد کرده اند.

‘ مهدی غضنفری’ وزیر صنعت، معدن و تجارت ریاست طرفی ایرانی کمیسیون مشترک همکاری ایران و تونس را برعهده دارد و ‘ بشیر زعفوری ‘ وزیربازرگانی و صنایع دستی تونس نیز از طرف این کشور ریاست طرف تونسی را عهده دار خواهد بود.

غضنفری قرار است روز چهارشنبه برای شرکت در این کمیسیون مشترک ایران وارد تونس شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

3 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

3 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

3 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

4 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

5 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

5 روز ago