Categories: اخبار نساجی

گشایش ۵۰ جایگاه سی‌ان‌جی در کشور

 

پایان این هفته ۵۰ جایگاه جدید سی‌ان‌جی به منظور خدمت‌رسانی مناسب در ایام عید نوروز و در فاز چهارم بهره‌برداری همزمان جایگاه‌های سی‌ان‌جی به صورت همزمان در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بی باک به نقل از شانا؛ با راه اندازی رسمی فاز چهارم جایگاه های سی ان جی که شامل افتتاح ۵۰ جایگاه تازه احداث شده است، شمار کل جایگاه‌ های عرضه گاز طبیعی کشور به یک هزار و ۸۵۰ باب می رسد که به ایجاد تعادل بیشتر در بخش عرضه و تقاضای این حامل انرژی در کشور منجر خواهد شد.

با گشایش رسمی فاز چهارم جایگاه‌های سی ان جی کشور، در مجموع ۳۱۲ نازل عرضه گاز طبیعی فشرده شده به ظرفیت عرضه سوخت کشور افزوده خواهد شد و ظرفیت عرضه سی ان جی کشور حدود ۷۰ هزار نرمال متر مکعب در ساعت افزایش می یابد.

از ۵۰ جایگاه جدید آماده بهره برداری که اواخر هفته جاری با حضور مدیران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به بهره برداری می رسد، ۳۷ باب جایگاه، تک منظوره و ۱۳ جایگاه، دومنظوره خواهد بود که با مشارکت بخش خصوصی و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در استان های مختلف راه اندازی خواهد شد.

با راه اندازی ۵۰ جایگاه سی ان جی در فاز چهارم، درمجموع ظرفیت توزیع گاز طبیعی در جایگاه‌ها به یک میلیون و ۹۵۲ هزار و ۱۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت افزایش می یابد.

براساس این گزارش؛ با احتساب تولید و تبدیل خودروهای دوگانه سوز در دو بخش تبدیل کارگاهی و تولید کارخانه ای، هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خودروی گازسوز در کشور وجود دارد.

خدمات پشتیبانی بیش از ۱۸۳۰ باب جایگاه سی ان جی عرضه کننده سوخت به خودروهای گازسوز کشور شامل نگهداری، تعمیرات و بازرسی تجهیزات جایگاه ها در تمام ایام سال انجام می شود که این موضوع به مناسبت سال نو و افزایش سفرهای برون شهری در تعطیلات نوروز به شکل ویژه در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران قرار گرفته است.

با توسعه صنعت سی ان جی در سال های اخیر، هم اکنون سهم ۲۵ درصدی گاز طبیعی فشرده شده در سبد سوخت ناوگان حمل و نقل کشور محقق شده است و طبق برنامه ریزی های مدیریت طرح سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، شمار جایگاه های سی ان جی فعال در کشور تا پایان سال ۹۱ به ۲۵۰۰ باب افزایش خواهد یافت.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

8 ساعت ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

13 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

15 ساعت ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

1 روز ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

3 روز ago

فرش بهشتی در دموتکس ۲۰۲۴ دبی

حضور صنایع در جوامع بین المللی به صورت تخصصی در هر شاخه از صنعت اهمیت…

5 روز ago