اخبار نساجی

پنجمین دوره حضور جهان اروم ایاز در نمایشگاه HOME TEX ISTANBUL (ویدیو)

گفتگو با آقای علیرضا نوری مدیرعامل شرکت جهان اروم ایاز

شرکت ایاز پنجمین دوره حضور خود را در نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول به عمل آورد. نمایشگاه HOME TEX قوی ترین نمایشگاه منسوجات خانگی در ترکیه و خاورمیانه است. این نمایشگاه از لحاظ شرکت کننده، بازدید کننده، تنوع محصولات و بازاریابی برای فروش محصولات بسیار عالی است.

شرکت ایاز محصولات پارچه رومبلی، محصولات دکور پرده و روکش ماشین با استاندار ۱۰۰ اروپا و استاندارد ملی ایران تولید میکند. شرکت ایاز در نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول محصولات دانش بنیان و جدیدترین محصولات را ارئه داد.

بازدید کنندگان از کشورهای روسیه، اردن، کشورهای عربی و آفریقایی و حتی کلمبیا بودند که استقبال بسیار خوبی از محصولات داشتند. کالاهایی که توسط شرکت ایاز تولید میشود دقیقا مشابه آن ها توسط تولید کنندگان ترک تولید میشود اما با تفاوت این که کشور ترکیه قیمت بالاتری نسبت به ایران دارد. رنج قیمت محصولات ایران از کشور ترکیه ارزان تر و از کشور چین گران تر است.

شرکت ایاز ۵ سال مداوم در نمایشگاه منسوجات خانگی در یک سالن مشخص حضور داشته است و این نکته باعث جلب توجه بازدیدکنندگان میشود. کشور ترکیه به دلیل نیاز نداشتن به ویزا و دسترسی راحت بازهم امسال بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داد.

هدف شرکت ایاز داشتن تنوع محصولات و تولید انبوه با استفاده از پارچه های مختلف است. برای توسعه فروش تلاش شرکت برای ورود به پارچه های پوشاکی است همچنین انواع چاپ هایی مانند برنارد، چاپ کاغذ تا ۴رنگ، چاپ برنز، چاپ گلد انجام مبدهد. در زمینه تولید پارچه کشور چین به دلیل قیمت پایینی که دارد هیچ کشوری توانایی رقابت در این موضوع را ندارد.

در چین هزینه های بانکی سالانه ۲ تا ۳ درصد است و دولت حمایت های زیادی از تولیدکنندگان خود میکند و در زمینه صادرات ۱۳ تا ۱۴ درصد بازگشت دارند.به همین دلیل پایین بودن قیمت محصولات چینی به درخواست تولیدکنندگان ترک برای حفظ بازار خود امسال در نمایشگاه به تولیدکنندگان چینی غرفه تعلق نگرفت.

یکی از مشکلات تولید کنندگان ایرانی تهیه نکردن ماشین آلات به روز و نو است، اما شرکت ایاز با خریداری آخرین ماشین آلات توانسته محصولاتی با کیفیت خوب و متفاوت تولید کند و همین نکته دلیل متمایز شدن این شرکت با سایر شرکت های است. استفاده از نسل جوان و تولید محصولات به روز و متنوع میتواند به رشد و موفقیت تولید کنندگان ایرانی کمک کند.

نمایشگاه home tex نمایشگاه بسیار خوبی است و امیدواریم در سال های آینده تولیدکنندگان ایرانی بیشتری شرکت کنند، در زمینه نمایشگاه اگر ایران حمایت هایی مانند ترکیه انجام دهد باعث رشد و قوی تر شدن تولیدکنندگان این صنعت میشود.

الهام حبیبی

Recent Posts

تولیدکنندگان صنعت پوشاک باید استانداردهای حوزه پوشاک را رعایت کنند (ویدیو)

آقای علی همتی مدیرعامل شرکت جهان اروم ایاز: نامه ای از سمت برگزارکنندگان نمایشگاه برای…

1 ساعت ago

طراحی محصول؛ قلب تپنده نوآوری و رقابت‌پذیری

طراحی محصول فرایند ایده‌پردازی، خلق و تولید مجدد محصولاتی است که می‌تواند نیاز کاربر را…

6 ساعت ago

اجرای مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) در صنعت نساجی-ریسندگی

  اینکه وظیفه و مسئولیت کنترل کیفیت محصول تولید شده میانی و نهایی در یک…

2 روز ago

حضور در نمایشگاه ها باعث قوی شدن ارتباطات بین المللی میشود (ویدیو)

مهندس سعید جلالی قدیری دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در مصاحبه…

4 روز ago

هدف اصلی شرکت‌های داخلی از حضور در انواع نمایشگاه‌های بین‌المللی چیست؟

مولف: دکتر عابدین زاده نیاسر برای سالیان متمادی، شرکت در نمایشگاه‌های تجاری جایگاهی منظم در…

4 روز ago

صنعت نساجی جایگاه بسیار بالایی در اقتصاد کشور و زمینه اشتغال دارد (ویدیو)

آقای هادی آقایی در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: گروه صنعتی فرش زمرد مشهد از…

4 روز ago