Categories: اخبار نساجی

گله عراق از کم‌کاری ۴ بانک مشترک با ایران

 

رئیس اتحادیه‌ اتاق های بازرگانی عراق با بیان اینکه هم اکنون ۴ بانک مشترک برای انجام تبادلات میان ایران و عراق وجود دارد گفت: متاسفانه این بانکها فعالیت‌های چندانی را انجام نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جعفر الحمدانی رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق امروز در همایش فرصت‌های ویژه اقتصادی و تجاری ایران و عراق با اشاره به اینکه دو کشور ایران و عراق از پتانسیل بالایی برای افزایش همکاریهای اقتصادی برخوردار هستند، اظهار داشت: در حال حاضر با وجود تمام مشکلات در تلاشیم همکاری‌های خود را با فعالین اقتصادی ایرانی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴ بانک مشترک برای انجام تبادلات میان ایران و عراق وجود دارد افزود: متاسفانه این بانکها فعالیت‌های چندانی را انجام نمی‌دهند و حتی اقدامات آنها در سطح بانکهای بین‌المللی نیست.

رئیس اتحادیه‌ اتاق های بازرگانی عراق اضافه کرد: لازمه افزایش همکاری ایران و عراق حمایت دو دولت از بخش‌های خصوصی است البته در کنار این موضوع باید مشکلات بانکی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه تجار ایرانی و عراقی در وکالت‌نامه‌های تجاری همچنان با مشکلاتی روبرو هستند تصریح کرد: وکالت انحصاری تجاری در عراق وجود ندارد به همین منظور فعالین اقتصادی مجبورند غیر از کانال وکالت‌های تجاری به فعالیت بپردازند که این موضوع به هیچ عنوان نتایج مناسبی را برای آنها به دنبال نخواهد داشت.

الحمدانی اضافه کرد: باید اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران و عراق بیش از پیش فعال بوده و نظارت لازم را بر عملکرد فعالین اقتصادی دو کشور داشته باشند تا در نهایت کالاهای باکیفیتی از ایران به عراق صادر شود.

وی با تاکید بر اینکه باید امکانات و تسهیلاتی برای اتاق بازرگانی ایران و عراق برای جلب سرمایه‌گذاری مشترک ایجاد شود گفت: در حال حاضر هنوز سرمایه‌گذاران ایرانی از حضور در بازار عراق ترس دارند که مسئولین باید در این زمینه سیاست‌های مناسبی را به کار گیرند.

رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق اضافه کرد: عراق فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری دارد و باید از آنها استفاده مناسب صورت گیرد. هم اکنون تراز بازرگانی ایران و عراق مناسب نیست که در این رابطه باید اقدامات لازم صورت گیرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

6 ساعت ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

6 ساعت ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

4 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

4 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

4 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

5 روز ago