اخبار فرش ماشینی

صادرات پوشاک ایرانی به ایتالیا

 

 

سید فضل شکوری مدیر مالی- اداری کارخانه نساجی فردوس اظهار داشت: نساجی فردوس واقع در استان خراسان جنوبی در منطقه بسیار محروم واقع گشته است که در سال ۱۳۶۷ به جهت شناخت استعداد زیادی که این منطقه در صنعت داشت، مقام معظم رهبری طی مکاتباتی حکم تاسیس کارخانه را ابلاغ کردند که با سهم‌گذاری مردم، این کارخانه بنا شد.

وی افزود: در سال ۱۳۸۱ مدیر عامل فعلی درخواست شروع به کار و در سال ۸۳ اقدام به راه اندازی این را کارخانه کردند و با مبلغ ۱۰ میلیون یورویی که از بانک کشاورزی وام گرفته شده بود به خرید دستگاه‌های مورد نیاز و جذب نیرو پرداختند که هم اکنون ۲۵۰ پرسنل در سه شیفت کاری اعم از ۱۶۷ کارگر ریسندگی و ۳۷ کارگر دوزندگی در تمام ایام سال به جز ۱۱ روز تعطیلی جهت سرویس دستگاه‌ها، مشغول فعالیت هستند.

موسس برند پارادایس در ادامه تصریح کرد: تحریم‌ها نه تنها در روند کار ما اختلال ایجاد نکردند، بلکه نقطه عطف و مثبتی را در راستای تولید هرچه بیشتر القا کردند؛ حجم تولید رسمی سالانه ما ۱۰ تن بود که در تنگنای تحریم‌ها به ۱۲ تن افزایش یافت و حتی در آن شرایط ۵ کارگاه گردبافی که مجاور کارخانه فردوس تحت نظر همین مدیریت مشغول به کار هستند، احداث شد که وظیفه تولید روزانه ۵/۴ تن نخ و ۱۰ هزار قطعه لباس در ماه را عهده دار هستند. همچنین در اوج تحریم ها مهندسین و نیرو های جوان ما توانستند برای عدم توقف کار، برد ماشین آلات را در داخل تعمیر کرده و به خط تولید مجددا روانه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شکوری از روابط خوب خود با کارگران ومشتریان سخن به میان اورد و اذعان کرد: تمام پرسنل و کارگران از کار خود (حقوق، سنوات، مزایا ) رضایت کامل دارند و این رضایت را به کار با کیفیت خود القا می کنند تا جایی که نخ با استاندارد ما از شهرهای اصفهان، قم و … خریدار و مشتری های زیادی دارد.

مدیر مالی فردوس بیان کرد: در حال حاضر مواد اولیه این کارخانه از کشورهای ازبکستان، هند، مالزی و تایلند تامین می‌شود و با برندهای پارادایس، فردوس و چیناکو در تکمیل خط تولید لباس‌های بچه گانه و لباس زیر وارد بازار داخلی می‌گردد و به علت سطح بالای کیفی اخیرا با شرکت‌های ایتالیایی قراردادی مبنی بر صادرات پوشاک بسته شده است.

شکوری به مشکلات مالی این منطقه محروم اشاره کرد و اظهار داشت: این منطقه با وجود محرومیت بالا، استعدادهای زیادی جهت تاسیس کارخانه‌های صنعتی دوزندگی و بافندگی داراست و افرادی که به سرمایه‌گذاری در این بخش علاقه مند هستند، می‌توانند در این راه قدم نهاده و علاوه بر کمک رسانی به بخش صنعت که از مهمترین زیر بناهای اقتصاد است، شعار سال را جهت فزونی تولیدات داخلی رونق بخشند.

وی خاطر نشان کرد که این کارخانه به هیچ ارگانی اعم از سازمان های تامین اجتماعی، اداره آب و برق و … بدهی ندارد و تنها مشکل، پرداخت یک میلیارد و پانصد میلیون تومان مالیات است که برای این شهر که در محرومترین وضع ممکن قرار دارد، ابلاغ گشته و با نهایت تاسف باید بیان کرد که این مبلغ بالای مالیاتی در حالی ست که این شهرستان بسیار محروم در رتبه اول استانی جهت پرداخت مالیات قد علم کرده است.

سید فضل شکوری موفقیت خود را مدیون عمل به رهنمودهای رهبر دانست و برای ایشان ارزوی سلامتی و توفیقات روز افزون کرد.

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×