Categories: اخبار نساجی

۷ درخواست صادرکنندگان از وزیر

 

 

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در تشریح جلسه‌ای که با فعالان حوزه صادرات غیرنفتی و تشکل‌های بخش خصوصی داشت از مطالبه بخش خصوصی برای حذف ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های صادرات خبر داد.

حمید صافدل اظهار داشت: آغاز به کار دولت یازدهم کمیته‌های تخصصی در وزارت صنعت تشکیل شده که رویکرد این کمیته‌ها تأثیر تجارت و رفع محدودیت‌ها و موانع بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در جلسه‌ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاونت‌های مربوطه داشتند، سرفصل‌ها را مشخص و تکلیف کرده‌اند و هر کدام از حوزه‌ها به صورت تخصصی کمیته‌هایی را تشکیل داده و با ذینفعان خود در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت جلساتی برگزار می‌کنند تا برنامه صد روزه کاری حوزه‌ها استخراج شوند.

معاون وزیر صنعت گفت: وزیر صنعت تاکنون سه جلسه با حضور معاونین برگزار کرده است و در آن جلسات ریز محورها استخراج شده و به همه معاونین تکلیف شده است.

صافدل گفت: در حوزه تجارت خارجه و رفع محدودیت‌ها و موانع آن با حضور صندوق ضمانت صادرات ایران، بانک توسعه صادرات، تشکل‌های صادراتی و کنفدراسیون صادرات ایران عصر روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد و در این جلسه بر موضوعاتی تأکید شد.

رئیس کل سازمان توسعه، تجارت گفت: مهمترین موضوعاتی که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت حذف الزام صادر کنندگان به تعهد ارزی، تأکید بر عدماخذ غیرقانونی مالیات از صادر کنندگان، تمرکز بر سیاست‌های تجاری کشور، طراحی یک برنامه عملیاتی صد روزه برای اعزام هیأت‌های تجاری، فعال‌سازی دیپلماسی تجاری برای مقابله با محدودیت‌های تجاری، اصلاح رویه‌های ممنوعیت و صدور مجوز صادرات برای برخی اقلام صادراتی، حذف رویه‌های مجوز و ممنوعیت بوده است.

وی افزود: از دیگر محورهای مهم این جلسات می‌توان به بازنگری و کاهش دامنه کالاهای مشمول استاندارد اجباری در حوزه تجارت خارجی و حذف الزام به اخذ مجوز استاندارد برای کالاهای صادراتی به کشورهایی که توافق همکاری استاندارد بین آنها وجود ندارد اشاره کرد که از جمله مطالبات بخش خصوصی بوده است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago