‌تحول و رونق صنعت فرش در گرو رفع تحریم‌ها‌ست

 

‌یک کارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: پیشرفت صنعت فرش‌بافی وابسته به برداشته شدن تحریم‌ها است، زیرا فرش کالایی لوکس به شمار می‌رود و بازار این کالا فقط در اروپا و آمریکا است.

‌مجید رمضانیان در گفت و گو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ سه جانبه مرکز ملی فرش ایران، معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید، متقاضیان مشاغل خانگی با ارائه طرح‌های خود به صندوق معرفی و تسهیلات دریافت می‌کنند.

‌وی افزود: متقاضیان طرح‌ پشتیبانی مشاغل خانگی توسط ما به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند و بر اساس طرح خود تسهیلات دریافت می‌کنند که سقف تسهیلات در استان ۱۰۰ میلیون تومان است و اگر مبلغ طرح متقاضی بیشتر از این میزان باشد، جهت بررسی به مرکز ارسال خواهد شد.

‌این کارشناس فرش سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: تاکنون ۱۳ نفر از متقاضیان مبلغ حدود ۳۰۰ میلیون تومان را دریافت کرده‌اند؛ البته باید قبول کنیم خوزستان استان فرش خیزی نیست و تعداد افراد متخصص در این حرفه، خیلی کم است و به همین دلیل امکان پرداخت تسهیلات به هر متقاضی وجود ندارد.

‌رمضانیان تصریح کرد: اگر بافندگان فرش افراد توانمندی باشند، قطعا می‌توانند بر صنعت فرش استان تأثیر مثبتی بگذارند و ما کار بررسی و شناسایی این افراد را به صورت جدی انجام می‌دهیم.

‌وی خاطرنشان کرد: اگر تحریم‌ها برداشته نشود، هیچ گونه تحولی در صنعت فرش استان اتفاق نخواهد افتاد و تسهیلات پرداخت شده به بازار داخل باز می‌گردد و در نهایت ایجاد تورم می‌کند.

‌کارشناس فرش سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: مشکل اصلی صنعت فرش بازار فروش بوده و موضوعات اقتصادی نیز تابع ارتباطات سیاسی است و در شرایط کنونی که وضعیت تحریم‌ها مشخص نیست، باید تا آخر سال منتظر بمانیم که شرایط چگونه رقم می‌خورد.

‌رمضانیان تصریح کرد: در حال حاضر افرادی که تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی را دریافت می‌کنند، مجبورند فرش تولیدی خود را در بازار داخل و با سود خیلی کم عرضه کنند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

6 ساعت ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

12 ساعت ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

12 ساعت ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

13 ساعت ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

1 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

2 روز ago