‎درصد وجوه اداره شده دستگاهها به‎ ‎طرحهای اشتغال زا اختصاص یافت‎ ‎

معاون وزیر کار و امور اجتماعی‎ ‎اعلام کرد: در قانون بودجه امسال ۱۰ درصد وجوه اداره شده دستگاههای اجرایی به‎ ‎طرحهای اشتغالزا در سطح ملی و استانی اختصاص یافته است‎. ‎
حمید حاجی‎ ‎عبدالوهاب، پنجشنبه شب در نشست شورای اشتغال استان سمنان افزود: دستگاههای اجرایی‎ ‎اجازه دارند تا این اعتبارات را به طرحهای اشتغالزا اختصاص دهند‎.
‎وی با بیان‎ ‎اینکه دولت مصمم است از بنگاههای کوچک و طرحهای اشتغالزا حمایت کند افزود: دولت‎ ‎برای کنترل بیکاری اقدامات موثری از جمله تشکیل کارگروه حمایت از تولید و تامین‎ ‎مالی مناسب از طریق تسهیلات داشته است‎.

‎عبدالوهاب اقدام دولت در حمایت از تولید‎ ‎را موجب کمرنگ شدن تاثیر رکود جهانی بر اقتصاد داخلی دانست و گفت: اگر این اقدامات‎ ‎انجام نمی شد ممکن بود بسیاری از واحدهای تولیدی کشور دچار بیکاری و خروج نیروی کار‎ ‎از بازار شود که با سیاست های اخیر این مشکلات در حال تعدیل شدن است‎.
‎وی اجرای‎ ‎طرح ساماندهی مشاغل خانگی را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: افزایش بیکاری در‎ ‎ایران در مقایسه با بحران مالی کشورهای مختلف دنیا از شتاب کمتری برخوردار است ولی‎ ‎نمی توان گفت بیکاری از مشکلات مالی به وجود آمده در کشورهای مختلف تاثیر نگرفته‎ ‎است‎.
‎وی ادامه داد: بر اساس برنامه پنجم توسعه استانداران موظف به ایجاد اشتغال‎ ‎در هر استان با توجه به ظرفیت های موجود هستند و باید به طور میانگین سالانه یک‎ ‎میلیون و ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شود تا به نرخ هفت درصد بیکاری برسیم‎.

‎معاون وزیر‎ ‎کار و امور اجتماعی توسعه ملی را در حمایت از کارآفرینان دانست و بر ارتقای سطح‎ ‎بهره وری نیز تاکید کرد‎.
‎در این نشست که مدیران و مسوولان استان سمنان حضور‎ ‎داشتند با تقدیر از محمد اصابتی مدیر کل قبلی کار و امور اجتماعی سمنان، محمود اکرم‏‎ ‎به عنوان مدیرکل جدید کار و امور احتماعی استان سمنان معرفی شد‎.
‎اصابتی به‎ ‎عنوان مدیرکل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی منصوب شده است‎.
‎معاون سرمایه‎ ‎انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی همچنین اعلام کرد: سیاست دولت جذب‎ ‎نیرو نیست و هدف ایجاد اشتغال در سایر بخشها است‎.

‎حاجی عبدالوهاب پنجشنبه شب در‎ ‎حاشیه نشست شورای اشتغال استان سمنان به خبرنگاران گفت: انتقال نیروها به شهرستان‎ ‎ها و کاهش اشتغال دولتی جهت گیری اصلی دولت است‎.
‎وی سهمیه امسال ایجاد اشتغال‎ ‎در کشور را یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: سهمیه ایجاد اشتغال در هر‎ ‎استان بر اساس توانمندی استانها اعلام شده است‎.
‎وی افزود: هر استان باید متناسب‎ ‎با توان خود امسال اشتغال ایجاد کند و ایجاد اشتغال در استانها مشروط به اعطای‎ ‎تسهیلات و حمایت جداگانه ای نیست‎.

‎بدالوهاب با بیان اینکه در اجرای طرح‎ ‎بنگاههای زودبازه تاکنون ۹۶۰ هزار شغل ایجاد شده است گفت: رقم دقیق اشتغال ایجاد‎ ‎شده در این بخش پس از اعلام نتایج تمام شماری مشخص می شود‎.
‎وی گفت: بنگاههای‎ ‎زودبازده ۶۰ درصد از تعهدات خود را اجرایی کرده اند‎.
‎معاون سرمایه انسانی و‎ ‎توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی استان سمنان در خصوص اعطای بن خرید به‎ ‎کارمندان گفت: این طرح از دوازدهم اردیبهشت ماه با اعطای بن کارت به فرهنگیان در‎ ‎تهران آغاز می شود‎.
‎وی افزود: کارمندان با این کارت می تواند تا سقف ۱۵ میلیون‎ ‎ریال خرید کنند و این طرح به نفع کارمندان، تولیدکنندگان و بازار است و تحرک جدی را‎ ‎در بازار ایجاد می کند‎.

‎معاون وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه این طرح‎ ‎پس از بررسی نتایج در استانها نیز توسعه می یابد گفت: تسهیلات اعطایی ظرف ۲۴ ماه با‎ ‎کارمزد چهار درصد از کارمندان دریافت می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرش عظیم زاده: جلوه ای از هنر و خلاقیت در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه

فرش عظیم زاده یکی از معروفترین و بزرگترین تولیدکنندگان در زمینه فرش دستبافت است. این…

8 ساعت ago

فرش ایرانی؛ قدرتمند اما نیازمند بازاریابی هدفمند (ویدیو)

معرفی کوتاه از شرکت بزرگ فرش قنبری نیا من امیر قنبری نیا پسر حاج محمود…

11 ساعت ago

بازگشت ایران به صحنه بین المللی در نمایشگاه دموتکس دبی (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه با یک وقفه 14 ساله دوباره برگزار شد و براساس در خواست…

2 روز ago

به برگزارکنندگان دموتکس دبی اعتماد داریم و به آینده آن امیدواریم (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس دبی بعد از تقریبا دوازده سیزده سال دوباره برگزار شد و یک وقفه…

3 روز ago

فرش بهشتی در مسیر گسترش صادرات؛ اینبار دموتکس دبی (ویدیو)

شرکت فرش بهشتی با توجه به اینکه هدف گذاری خود را در چند سال اخیر…

3 روز ago

با حمایت دموتکس، دبی را به مرکز تجارت فرش ایرانی تبدیل می کنیم (ویدیو)

قالی زرتشت از سال 2014 حضور مستمر در نمایشگاه ها داشته است.محصولات قالی زرتشت شامل…

4 روز ago