۱۴۵میلیاردریال مطالبات کارگران نساجی مازندران پرداخت شد

 

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران گفت: ۱۴۵ میلیاردریال از مطالبات و معوقات کارگران و بازنشستگان کارخانه نساجی مازندران پرداخت شد .

به گزارش ایرنا با حمایت بانک ملی ایران و سرمایه گذار کارخانه نساجی مازندران پرداخت مطالبات و معوقات یکهزار و ۱۸۰ کارگر و بازنشسته این کارخانه از سیزدهم دیماه امسال آغاز شد .

ˈ علی احسانیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : تاکنون مطالبات و معوقات بیش از ۸۰۰ کارگر شاغل و بازنشسته کارخانه نساجی مازندران پرداخت شده است .

وی از حمایت مدیر کل بانک ملی ایران و سرمایه گذار کارخانه نساجی مازندران قدردانی کرد و ادامه داد : با تلاش این مجموعه ها ، پس از ۱۰ سال مطالبات کارگران و بازنشستگان کارخانه نساجی مازندران پرداخت شد .

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران از توسعه صنعت نساجی مازندران به عنوان برنامه های آتی نام برد و گفت: به همین منظور استانداری مازندران باانعقاد تفاهم نامه ای علاوه بر توسعه ، صادرات صنعت نساجی را در دستور کار قرار داده است .

وی اشتغال و رفع بیکاری را از مهمترین چالش ها و دغدغه های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: جوانان فارغ التحصیل در رشته هایی بدون سنخیت با بازار کار ، بر روند بیکاری در مازندران تاثیر گذاشته است .

به گفته ˈاحسانی ˈ صنعت مازندران به نیروی کار جوان ماهر و تحصیلکرده نیاز دارد تا به توسعه و تعالی اقتصادی مورد نظر در چشم انداز توسعه دست یابد .

نخستین کارخانه نساجی مازندران در سال ۱۳۰۹ به عنوان یکی از صنایع بزرگ ایران فعالیت خود را در قائمشهر آغاز کرد و در گذشته نه چندان دور کارخانه های نساجی مازندران در قالب سه کارخانه بزرگ نساجی شماره یک، دو و سه هر کدام به تنهایی از صفر تا صد تولید پارچه شامل ریسندگی (تولید نخ از پنبه)، بافندگی، رنگرزی و عرضه آن به بازار را انجام می داد و در سراسر کشور شعبه های فروش پارچه داشت.

این کارخانه ها مانند بسیاری دیگر از برندهای ملی کشور از ده تا ۱۵ سال پیش رو به زوال رفت و یکی یکی قدرت تولید و رونق خود را از دست داد و سه کارخانه شماره یک ، دو و سه بتدریج دچار آنچنان رکودی شد که طی دو سال ۹۰ و ۹۱ به طور کامل تعطیل شد و کارگرانش خانه نشین شدند.

کارشناسان و مسوولان اقتصادی مازندران معتقدند اجرای اصل ۴۴ و خصوصی سازی ادارات و صنایع دولتی در واقع طرحی است برای افزایش کیفیت تولیدات، افزایش رقابت، افزایش سطح تولید و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر باید دقیق و با رعایت همه جوانب صورت گیرد.

به گفته این کارشناسان , نساجی قائمشهر که صنعتی دولتی و متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت بود، در فرآیند خصوصی سازی به اهل آن سپرده نشد و به تامین اجتماعی (یک نهاد دولتی دیگر)، بانک ها یا افراد غیرمتخصص و نااشنا در بخش خصوصی واگذار شد که این صنعت را بتدریج به ضعف، رکود و تعطیلی کشاند.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

دموتکس دبی بهترین موقعیت برای پیشرفت شرکت های ایرانی

آقای محمد شیفع رجالی مدیر عامل فرش کلاسیک در مصاحبه با مجله کهن فرمودند: نمایشگاه…

10 ساعت ago

سازماندهی نمایشگاه دموتکس دبی در چهارماه یک موفقیت بزرگ بود (ویدیو)

خانم سونیا ودا کاستلانو مدیر جهانی نمایشگاه های دموتکس در گفتگویی با مجله نساجی کهن…

15 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس راهی برای صادرات فرش به اقصی نقاط جهان (ویدیو)

گفتگو با آقای حاج محمد داوود مدیرعامل فرش و گلیم بهارستان: آقای حاج محمد داوود…

17 ساعت ago

رکورد جدید فرش عظیم زاده در نمایشگاه دموتکس دبی ۲۰۲۴ (ویدیو)

شرکت فرش عظیم‌زاده یکی از شرکت‌های معروف و معتبر در زمینه تولید و فروش فرش…

1 روز ago

محصولی جدید از فرش اکباتان

فرش اکباتان در راستای هدف خود که همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد ؛…

4 روز ago

فرش بهشتی در دموتکس ۲۰۲۴ دبی

حضور صنایع در جوامع بین المللی به صورت تخصصی در هر شاخه از صنعت اهمیت…

5 روز ago