Categories: اخبار نساجی

۱۵ هزار کارت اعتباری بین کارگران توزیع می‌شود

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از توزیع ۱۵ هزار کارت اعتباری یک و نیم میلیون تومانی بین کارگران استان به مناسبت هفته کار و کارگر خبر داد.

به گزارش فارس از اراک ناصر شیخی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارت اعتباری کارگری با هدف حمایت از کارگران و افزایش توان خرید این قشر زحمتکش توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: در هفته کار و کارگر برنامه‌های ویژه‌ای توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود که تجلیل از کارگران نمونه و برگزاری جشن بزرگ روز کارگر از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را کارگران تشکیل می‌دهند، گفت: بخش اعظمی از این کارگران در شهر اراک و ساوه مستقر هستند که از کل جمعیت کارگری حدود ۲۶۴ هزار نفر زیر پوشش قانون کار و تامین اجتماعی هستند.

شیخی با اشاره به نقش کارگران در توسعه اقتصادی کشور بیان داشت: نقش کارگران در توسعه اقتصادی کشور نقش غیر قابل انکاری است، چراکه این کارگران هستند که چرخ‌های تولید کشور را به چرخش درآورده و موجب کار و تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارگران در تحقق شاخص‌های کلان اقتصادی و حرکت به سمت تحقق اهداف سند چشم‌انداز کشور نقش بسیار تعیین کننده و راه‌گشایی دارند، خاطر نشان کرد: بدون شک تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله بدون حضور کارگران در عرصه‌های کار و تلاش امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدیرکل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های این اداره در سال جاری گفت: بسط گسترش شرکت‌های تعاونی با اولویت‌ تعاونی کشاورزی، حمایت و گسترش مشاغل خانگی و خدماتی، اجرای مقررات ناظر بر شرایط کار به ویژه مقررات حمایتی مربوط به کارهای سخت و زیان‌آور و خطرناک، مدت کار، رفاه کارگر، اشتغال زنان، ساماندهی آمار کار و اشتغال، بستر سازی برای اشتغال از راه دور، تقویت مشاغل نو و دانش بنیان، رشد آرای سازشی در مراجع حل اختلاف،‌ افزایش بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار به منظور نظارت بر مسئله ایمنی و دستمزد کارگران، کارگران نوجوان و جلوگیری از حوادث ناشی از کار از سیاست‌های مهم این اداره در سال جاری است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

23 ساعت ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

1 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

1 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

2 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

3 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

3 روز ago