Categories: اخبار نساجی

۱۷۷ واگن مانده در گمرک ترخیص شد

مدیر عامل شرکت مترو تهران در حالی از پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری برای ترخیص ۱۷۷ واگن مانده در گمرک خبر دادکه مسئولان دولتی در چند ماه اخیر سعی کردند توپ را به زمین مدیریت شهری تهران بیندازند و با استفاده از آمار و ارقام بحث‌برانگیز، نشان دهند که ترخیص واگن‌های مترو برعهده مدیریت شهر تهران است و دولت وظیفه مهمی بر عهده ندارد.

همراهان نیوز: در حالی که دستگاه‌های دولتی از تخصیص اعتبارات برای ترخیص واگن های مترو خودداری می کنند، مدیر عامل شرکت مترو تهران از پرداخت ۱۲۰میلیارد تومان از سوی شهرداری برای ترخیص ۱۷۷واگن‌های مانده در گمرک خبر داد تا گرهی که قرار بود توسط دولت باز شود ، به دست شهرداری باز شود. مسئولان دولتی در چند ماه اخیر در مصاحبه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای خود سعی کردند توپ را به زمین مدیریت شهری تهران بیندازند و با استفاده از آمار و ارقام بحث برانگیز، نشان دهند که ترخیص واگن‌های مترو برعهده مدیریت شهر تهران است و دولت وظیفه مهمی بر عهده ندارد. از سوی دیگر در حالی که ۱۷۷ واگن مترو در گمرک بندر عباس خاک می‌خورد، مسافران تهرانی در قطارهای شلوغ لحظه‌های دشواری را پشت سر می‌گذارند، در همین شرایط بود که مدیریت‌شهری تصمیم گرفت برای رفاه شهروندان، داوطلبانه این مبلغ را پرداخت کند تا دود سیاسی‌کاری‌ها به چشم مردم نرود. مدیر عامل شرکت مترو، روز گذشته در حاشیه حضورش برای انجام تست گرم خط۴ -حد فاصل ایستگاه میدان آزادی تا ایستگاه ارم سبز- این خبر خوش را داد و گفت:« امیدواریم مردم فهیم پایتخت این اتفاق مهم را به عنوان عیدی مدیریت‌شهری بپذیرند.» هابیل درویش ادامه داد:« جای خوشحالی دارد که شهرداری تهران ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار را برای ترخیص واگن‌های مانده در گمرک تخصیص داده و ما امیدواریم با اضافه شدن این واگن ها ظرفیت مسافران افزایش یافته و در عین حال سرفاصله زمانی، درهمه خطوط کاهش یابد. شهرداری این اعتبار را پرداخت کرده و ما امیدواریم تا اوایل سال ۹۱ این امر صورت پذیرد و یک عیدی خوب برای شهروندان باشد.»

به گزارش تهران امروز، هابیل درویش در این مراسم که در حضور جمعی از مهندسان و کارکنان این خط برگزار شد، یادآور شد:« امروز شاهد آماده شدن باقی مانده خط ۴ تا ایستگاه ارم سبز هستیم. پروژه احداث خط ۴ تماما به دست مهندسان ایرانی صورت پذیرفته. این خط می تواند الگویی برای خطوط دیگر باشد.»درویش ادامه داد:

« امروز شهر تهران بیش از پیش به توسعه مترو نیازمند است و امروز ما خوشحالیم که باقی مانده خط ۴ نیز به بهره‌برداری رسیده است. »

درویش در خاتمه افزود: با انجام تست گرم که به خوبی هم صورت پذیرفت خط۴ آماده بهره برداری شده است. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پروژه اتمام یافته و تنها نصب برخی پله های برقی در یکی، دو ایستگاه باقی مانده تا این قسمت به طور رسمی آغاز به کار کند. تست گرم به آزمایشی گفته می شود که قطار برای اولین بار از روی ریل با استفاده از برق سراسری حرکت کند . قبل از آن قطار با استفاده از انرژی باتری های خود روی ریل حرکت می کند که به آن تست سرد می گویند. با انجام تست گرم خط آماده بهره برداری می شود.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

2 روز ago

نمایشگاه کاشان فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی(ویدیو)

کاشان به عنوان قطب صنعت فرش پتانسیل های خوبی در حوزه توسعه بازار هایی برای…

2 روز ago

کنارهم قرارگرفتن تولیدکنندگان راهی برای رشد وموفقیت صنعت نساجی(ویدیو)

شرکت کامل پتروتک شیمی یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید مواد اولیه…

2 روز ago

صنعت پوشاک و منسوجات، تجارت بین الملل و الگویابی صادرات به اروپا

ترجمه و اقتباس، تدوین و تحلیل: ابوالفضل قندچی/ دارای دکترای مهارتی (DBA) عصر جدید تجارت…

3 روز ago

هـدف شـرکت فـرجاد تـوان آسـیا کمک به صنعت فرش ماشینی ایران (ویدیو)

نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی باید در سال های آینده قوی تر و موفق تر…

4 روز ago

بـرگزاری نـمایشگاه صنـایع وابـسته فـرش ماشینی موجب رونق این صنعت می شود(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان بعد از ۳سال برگزار شد. این…

4 روز ago