Categories: اخبار نساجی

۶۷طرح زخمی در حوزه پتروشیمی/ بازنگری برخی طرح‌ها به دلیل مشکل آب

 

 

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح آخرین وضعیت هاب‌های پتروشیمی (مراکز تجمع چند واحد پتروشیمی) به نقش مهم آب در اجرای پروژه‌ها اشاره و اضافه کرد: با توجه به اهمیت تامین آب برای اجرای طرح‌ها، برخی از طرح‌ها باید بازنگری شوند.

محمد حسن پیوندی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره وضعیت حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌های پتروشیمی ‌تصریح کرد: اکنون در حال بررسی شرایط برای تعیین قیمت خوراک هستیم تا شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذار ایجاد شود، زیرا سرمایه‌گذار نمی‌تواند طرحی را شروع کند که وضعیت تامین خوراک آن و همچنین شرایط بازار مشخص نیست و در نتیجه معلوم نخواهد بود که در دراز مدت وضعیت آن به چه صورت می‌شود.

وی با تاکید براین‌که در حال بازنگری این مسائل هستیم اضافه کرد: اولویت اول اتمام طرح‌های نیمه تمام و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا است.

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این‌که ۶۷ طرح با ظرفیت ۵۵ تا ۶۰ میلیون تن در این حوزه زخمی شده، گفت: حدود ۱۱ طرح از برنامه چهارم توسعه باقیمانده که مهم‌ترین آن‌ها طرح خط لوله اتیلن غرب است.

پیوندی در ادامه خاطرنشان کرد: اولویت دیگر اجرای پروژه‌ها یا طرح‌هایی است که ال سی آنها در حال باز شدن است.

آخرین وضعیت هاب های پتروشیمی

وی درباره درباره وضعیت هاب‌های چابهار، لاوان و سرخس و همچنین ۲۰ طرحی که که بنا بود علاوه بر این هاب‌ها اجرا شود، تصریح کرد: در هاب‌های جدید همه چیز تابع میزان خوراک و آب در دسترس است.

معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که آب نقش بسیار تعیین کننده ای دارد، افزود: با توجه به این‌که منابع نفتی غنی داریم خوراک را به هر شکل می توانیم تامین کنیم اما تامین آب دست ما نیست و از نزولات آسمانی است بنابراین در جاهایی می‌توان طرح‌ها را اجرا کرد که حتما آب کافی هم وجود داشته باشد.

پیوندی با تاکید بر این‌که باید این مسئله به شدت مورد توجه قرار بگیرد گفت: بنابراین باید بازنگری در طرح‌هایی که هنوز شروع نشده بکنیم.

وی همچینین با اشاره به این‌که پروژه سرخس و سواحل خلیج فارس در حال مطالعه است،‌اظهار کرد:در داخل کشور هر جا که سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کند مشروط به اینکه تامین آب امکان‌پذیر باشد استقبال خواهیم کرد اما باید مراقب باشیم که طرح‌های جدیدی که اجرا می‌شوند اختلالی در تامین مواد اولیه طرح دیگری را که سرمایه‌گذاری آن آغاز شده ایجاد نکند.

بر این اساس باید تنوع محصولات را بیشتر کنیم لذا در این زمینه صخبت هایی را مطرح کرده‌ایم، بر این اساس باید اقداماتی را انجام دهیم تا رشد این بخش سرعت بگیرد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

20 ساعت ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

1 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

1 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

1 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

2 روز ago

گرجستان می تواند به قطب تجارت نساجی در منطقه تبدیل شود

گرجستان کشوری است که سابقه زیادی در صنعت نساجی و پوشاک دارد و در سالهای…

2 روز ago