Categories: اخبار نساجی

۷۰درصد کارجویان فاقد مهارت هستند

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اعلام اینکه در سال جاری برای کارجویان تهرانی و البرزی ۹۰ میلیون نفر ساعت آموزش ارائه می شود، از تشکیل شورای سیاست گذاری سازمان ملی مهارت در دولت خبر داد و گفت: ۷۰درصد کارجویان فاقد مهارت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدرعلی عبادی امروز سه شنبه در یک نشست خبری به تشریح جدیدترین برنامه های فنی و حرفه ای و آموزش های مهارتی در کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر ۱۰ برابر آموزش های تئوری در کشور برای مهارت آموزی هزینه می شود.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد کل آموزش های فنی و حرفه ای به صورت عملی و ۳۰ درصد نیز به صورت تئوری است.

عبادی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۷۰ درصد افرادی که در ادارات کار به عنوان کارجو ثبت نام می کنند فاقد مهارت هستند، افزود: هم اکنون ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در کلیه مراکز کشور رایگان است.

این مقام مسئول در سازمان فنی و حرفه ای استان تهران از ارائه خدمات آموزشی به ۴۲۰ حرفه در ۳۰ رشته خبر داد و گفت: تعداد افرادی که در استان های تهران و البرز به صورت سالیانه آموزش می بینند ۳۰۰ هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: برای سال جاری باید ۹۰ میلیون نفر ساعت آموزش ارائه کنیم که تاکنون در حدود ۷۰ میلیون نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان تهران از فعالیت ۵ هزار و ۵۰۰ مرکز آموزش فنی  حرفه ای آزاد در کشور سخن گفت و بیان داشت: هم اکنون ۳۰ مرکز بزرگ فنی و حرفه ای در کشور فعال است.

عبادی از عضویت ایران در سازمان جهانی مهارت در کنار بیش از ۵۰ کشور جهان خبر داد و اظهار داشت: هدف اصلی این سازمان، ارتقاء سطح مهارت ها، ترغیب جوانان به کسب مشاغل حرفه ای و تبادل تجربیات کشورها است.

این مقام مسئول در فنی و حرفه ای استان تهران از حضور ایران در تمام مسابقات جهانی مهارتی پس از سال ۷۹ خبر داد و بیان داشت: تاکنون جوانان ایرانی در ۶ دوره این مسابقات حضور یافته اند و امسال نیز برای انتخاب شدن در مسابقات ۲۰۱۳ آلمان به دنبال برگزاری مسابقات ملی هستیم.

وی از برگزاری مسابقات ملی مهارت بین ۴۹۱ نفر در ۲۶ رشته مهارتی خبر داد و تاکید کرد: در آخرین دوره از مسابقات برگزار شده، ایران در بین ۵۱ کشور به مقام ششم جهان دست پیدا کرد.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان تهران تصریح کرد: در قالب سفر هیئت دولت به استان تهران، ۱۸ مصوبه برای ایجاد مراکز جدید آموزش فنی و حرفه ای داشتیم که هم اکنون به دلیل عدم تامین زمین مناسب، کارها نیمه تمام مانده است.

به گفته عبادی، هم اکنون ۹۰ درصد از کسانی که در مراکز تخصصی فنی و حرفه ای کشور آموزش دیده اند شاغل و جذب بازار کار شده اند.

این مقام مسئول در فنی و حرفه ای از تشکیل شورای سیاست گذاری برای سازمان فنی و حرفه ای متشکل از برخی وزرا، روسای دانشگاه ها، معاونان رئیس جمهور و برخی دیگر از سازمان های ذیربط خبر داد و گفت: از این طریق برای نحوه عملکرد سازمان ملی مهارت، برنامه ریزی خواهد شد.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

اولین دوره دموتکس خاورمیانه را با همه مشکلات، مثبت ارزیابی می کنم(ویدیو)

شرکت فرش کلاسیک برای اولین بار در نمایشگاه دموتکس دبی حضور پیدا کرد. به طور…

16 ساعت ago

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه در آینده پتانسیل های خود را بیشتر نشان خواهد داد(ویدیو)

شرکت فرش خاطره کویر کاشان در سال 1380 شروع به فعالیت کرده است. در حال…

3 روز ago

رونق نمایشگاه دموتکس خاورمیانه و آینده درخشان برای صنعت فرش (ویدیو)

نمایشگاه دموتکس خاورمیانه بازگشت بسیار خوبی داشته است و این نمایشگاه آینده بسیار خوبی خواهد…

3 روز ago

در نمایشگاه دموتکس دبی پرتعداد بودیم، اما تنهای تنها…

در نمایشگاه دموتکس خاورمیانه که در دبی برگزار شد طبق آمارها ۷۰ درصد  فضای نمایشگاهی…

3 روز ago

برنده اصلی نمایشگاه های فرش ماشینی برگزارکنندگان هستند نه تولید کنندگان!

مهندس روزبه مروج از کارشناسان صنعت فرش ماشینی ایران در گفتگویی با مجله کهن دیدگاه…

3 روز ago

نمایشگاه Hometex استانبول ۲۰۲۴: دنیای منسوجات خانگی

Hometex استانبول، بزرگترین گردهمایی نساجی در اروپا، ایالات متحده آمریکا، خاورمیانه و آفریقا می باشد…

4 روز ago