۷۰ درصد قالی‌های تولیدی آذربایجان‌شرقی قابلیت صادراتی دارند

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: برای کالاهای صادراتی به‌ویژه کالایی نظیر قالی با حداقل ۷۰ درصد صادرات قالی‌های تولیدی استان، افزایش نرخ ارز امر مبارکی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سومین گام برگزاری جشنواره فروش فرش دستباف استان آذربایجان‌شرقی همزمان با نوسانات نرخ ارز مواجه شد و با وجود این ارزیابی کیفیت جشنواره حاکی از موفقیت آن است.

وی ادامه داد: برای کالاهای صادراتی به‌ویژه کالایی نظیر قالی با حداقل ۷۰ درصد صادرات قالی‌های تولیدی استان، افزایش نرخ ارز امر مبارکی است ولی در کنار این حلاوت برای جامعه فرش، افزایش قیمت‌های مواد اولیه و دستمزد مشکلاتی را به‌وجود آورد.

وی با بیان اینکه در کل روند مثبتی را برای حوزه فرش دستباف پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: سومین جشنواره فروش فرش دستباف با شعار هر فروشگاه یک نمایشگاه که از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفندماه توسط این سازمان با همکاری تشکل‌های فرش و با مسئولیت ستادی اتحادیه فرش‌فروشان تبریز انجام شد، کمکی در راستای شناخت و معرفی بیشتر قالی به عموم مردم بود.

عظمایی خاطرنشان کرد: از اهداف دیگر این جشنواره ورود به حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات از طریق صدا و سیما، سایت‌های خبری و پورتال‌های موجود بود که امیدواریم با موفقیت میسر شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این خصوص افزود: معرفی بازار فرش تبریز، معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های قالی استان از طریق افتتاحیه نمایشگاه‌های قالی، تهیه ویژه‌نامه برای خریداران و ثبت‌نام مشارکت‌کنندگان در جشنواره در پورتال‌های تبلیغاتی بخشی از اقدامات مربوط در این حوزه تلقی می‌شود.

علی سلیمانی تجهیز و راه‌اندازی پورتال جشنواره با عنوان www.carpetfestival.com از طریق ستاد جشنواره فروش فرش دستباف، نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر تبریز، مراغه، هریس، آذرشهر و تبلیغ از طریق بروشور راهنمای خرید، معرفی آدرس‌های مربوط به فروشندگان فرش دستباف از طریق www.googelmap.com و اطلاع‌رسانی از طریق روزنامه‌ها و هفته نامه‌های محلی را بخشی دیگر از این اقدامات برشمرد.

سلیمانی اظهار داشت: در آخر هر سال فروش فرش دستباف افزایش می‌یابد و برگزاری این جشنواره برای توجه به افزایش تقاضای خرید از طرف مردم برای مساعدت به فروش بیشتر برگزار می‌شود و تحلیل‌های مربوط حاکی از مثبت بودن روند برگزاری جشنواره است.

بهنام قاسمی

فارغ التحصیل رشته تکنولوژی نساجی

Recent Posts

فرصت درخشش تولیدات ایرانی در‌نمایشگاه استانبول در غیاب چینی‌ها(ویدیو)

نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول (Hometex istanbul ) از امروز (۲۱ می ۲۰۲۴) کار خود را…

12 ساعت ago

از هنر تا صنعت، اسپیروگراف و مکانیزم تراورس

قاسم حیدری، فوق لیسانس تکنولوژی نساجی وقتی از هنر در صنعت نام برده می شود،…

2 روز ago

موفقیت مخترع ایرانی با ارائه طرح نوآورانه بازیافت منسوجات در جشنواره اختراعات ژنو سوئیس

نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ژنو که از سال 1972 میلادی همه ساله زیر…

2 روز ago

شروع ضعیف نمایشگاه صنایع وابسته فـرش ماشـیـنی کاشـان در سـال اول(ویدیو)

چهارمین نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در سال اول برگزاری خود در سایت نمایشگاهی…

3 روز ago

فواصـل کم بین برگـزاری نـمایشگـاه ها باعث پایین آمدن کیفیت آن ها میشود(ویدیو)

کاشان قطب صنعت نساجی ایران است. شهر کاشان پتانسیل های بسیار زیادی در زمینه صنعت…

3 روز ago

استقبال عالی از چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان(ویدیو)

چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان با بازخورد بسیار عالی و به صورت…

7 روز ago